Ga naar inhoud

upgrade problemen met een 3d kaart


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met de volgende configuratie: MSI 6330 moederbord (AGP4x) BIOS versie: 3.6 AMD Athlon 1 Ghz 256 MB ram Windows XP SP2 Deze had een TNT kaartje, die dus problemen gaf bij het spel NFSU. Even simpel een ASUS V9520 magic/T (AGP8x) erin, en alles moet toch weer lopen, dacht ik. Het 'gewone' Windows XP beeld was goed, maar op het moment dat de kaart echte 3D weergave moest doen (als je gaat racen in NFSU) gaf de kaart vervormingen. Een brede balk, die bovin steeds verschuift, en het spel onspeelbaar maakt. Hetzelfde gebeurt bij FiFa2005. Tweede poging: Een Club3d ATI radeon 7000 (AGP4x). Toen ik deze erin stopte, startte de pc niet eens op. Geen beeld, geen BIOS meldingen, geen POST piep, niks. Deze ATI kaart doet het in een andere AGP4x bord perfect. Het vreemde is, dat de ASUS V9520 in een ander systeem nu ook de vreemde misvorming geeft, iets wat eerst niet gebeurde. Ik durf nu niets meer in de MSI6330 te stoppen, omdat ik het idee heb dat deze misschien wel schade aanricht aan 3D kaarten. Heeft iemand een idee wat er fout is, of wat ik kan doen om er achter te komen wat er aan de hand is ?
Link naar reactie
[quote:5bc64a9c59="henk0333"]Ik heb een probleem met de volgende configuratie: MSI 6330 moederbord (AGP4x) BIOS versie: 3.6 AMD Athlon 1 Ghz 256 MB ram Windows XP SP2 Deze had een TNT kaartje, die dus problemen gaf bij het spel NFSU. Even simpel een ASUS V9520 magic/T (AGP8x) erin, en alles moet toch weer lopen, dacht ik. Het 'gewone' Windows XP beeld was goed, maar op het moment dat de kaart echte 3D weergave moest doen (als je gaat racen in NFSU) gaf de kaart vervormingen. Een brede balk, die bovin steeds verschuift, en het spel onspeelbaar maakt. Hetzelfde gebeurt bij FiFa2005. Tweede poging: Een Club3d ATI radeon 7000 (AGP4x). Toen ik deze erin stopte, startte de pc niet eens op. Geen beeld, geen BIOS meldingen, geen POST piep, niks. Deze ATI kaart doet het in een andere AGP4x bord perfect. Het vreemde is, dat de ASUS V9520 in een ander systeem nu ook de vreemde misvorming geeft, iets wat eerst niet gebeurde. Ik durf nu niets meer in de MSI6330 te stoppen, omdat ik het idee heb dat deze misschien wel schade aanricht aan 3D kaarten. Heeft iemand een idee wat er fout is, of wat ik kan doen om er achter te komen wat er aan de hand is ?[/quote:5bc64a9c59] Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd? Zie de FAQ: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=99415 voor meer informatie.
Link naar reactie
[b:104878b2b4]Idee[/b:104878b2b4]: oud type MSI mainboards hebben wel eens last van doorgebrande onderdelen. Kijk eens op het moederboard, daar zitten van die ronde tonnetjes op (condensators) die wel eens wilde doorbranden (zelf gehad namelijk). Er zitten dan zwarte blaren op of de "dakjes" staan heel bol. Dit mankement zorgt voor opstart problemen.
Link naar reactie
[quote:7be3df95ce="Dracoplasm"]Sorry zat met de TNT 2 in mijn hoofd :oops: Vriend speelde daar nog gewoon NFSU 2 mee! En helemaal niet gek hoor... niet geweldig, maar zeker niet gek...[/quote:7be3df95ce] Hoe krijgt ie dat voormekaar? Toen ik nog een TNT2 had kon ik NFSU 1 niet eens opstarten omdat die kaart bepaalde dingen niet ondersteund. :wink:
Link naar reactie
Ik heb nog gekeken naar het moederbord (condensatoren !), maar alles zag er goed uit. Beter zelfs dan dat ik gewend ben bij pc's van deze leeftijd. Nog een niet-WHQL driver geprobeerd, nadat ik de vorige ge-deïnstalleerd had. Maar helaas. Wordt een nieuw moederbord, denk ik. Of misschien toch pong ipv NFSU/FiFa2005 ? bedankt voor het meedenken !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...