Ga naar inhoud

videokaart upgrade aldi pc 1.8 ghz ??


Aanbevolen berichten

Mijn oude medion pc doet het nog redelijk voor met name foto- en videobewerking. Voor het spelen van de nieuwere 3D games laat hij het af weten. Spellen als dtm racer en colinmcrae 3 gaan schokkerig. In 3Dmark 2003 haal ik een score van 980. Welke nieuwere kaart kan deze score opkrikken, zonder dat het een overkill is ? Heeft het zin de gforce 3 TI 200 te vervangen ? Zal dan mijn voeding( 250 watt) denk ik ook moeten upgraden naar een 350 watt Het is een pentium 1.8 ghz. Mijn interne werkgeheugen is 750 sdram geheugen Moederboard id van medion MSI MS 6399 . Dacht zelf aan een radeon 9600 xt. Kan deze voor 80 euro overnemen van iemand. Hoe kom ik erachter of ik agp 4 keer of twee keer heb? Bedankt alvast voor het meedenken, groeten Joost
Link naar reactie
agp 2x stamt nog uit de Pentium 2 tijd, dus ga er vanuit dat je agp 4x (misschien zelfs 8x) hebt een 9600XT is een prima kaart voor een dergelijk systeem, een snellere kaart wordt al snel "overkill", oftewel, de processor kan de videokaart niet zoveel data leveren en hij is dan nauwelijks sneller dan een tragere kaart. Wat betreft de voeding, gok er op, als je systeem niet boot is bij zowiezo te zwak, anders je systeem eens flink stressen, met bijv 3dmark, zodat er een hoog stroomverbruik ontstaat. Meet je voedingslijnen met [url=http://www.almico.com/speedfan/php]Speedfan[/url] Als de +5v en de +12v meer dan 10% afwijken en de 3.3v meer als 5%, dan is je voeding waarschijnlijk te licht, ook als je resets krijgt.
Link naar reactie
Een 9600xt zou een goede keus zijn voor je systeem. Je 3dmark score (voor wat het waard is) zal zeker 4x zo hoog zijn en je kan weer fatsoenlijk gamen. Voeding lukt denk ik wel, deze kaart verbruikt niet al te veel, niet veel meer dan wat je er nu hebt zitten. Welke snelheid je moederbord ondersteunt zal wel in bios eenvoudig terug te vinden zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...