Ga naar inhoud

Grafische problemen met spellen


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb wat vragen over hoe ik mijn problemen met spellen kan oplossen. Ik heb sinds augustus dit jaar een nieuwe computer staan. P4 3,0 Ghz. windows XP home 512 Mb RAM Ati Radeon 9800 pro 128 Mb kaart Ik speel op een 15 inch Lg tft scherm. Nu ben ik al enige tijd bezig om het systeem aan te passen zodat ik niet telkens met het volgende probleem opgescheept zit. Ik kan namelijk de ene keer wat langer als de andere keer bezig zijn met het spelen van een spel totdat het scherm opeens zwart wordt. Het scherm geeft dan aan No signal. Soms hoor je dan ook dat het geluid blijft haperen. De ene keer start het systeem uit zichzelf opnieuw op de andere keer moet ik resetten. Soms is het probleem zo erg dat als ik hem reset, dat het bij het opstarten zelfs al vastloopt. Ik moet de pc dan helemaal uitzetten 10 sec wachten en daarna werkt het weer. Ik krijg wel een melding dat het systeem herstelt is van een ernstige fout. Ik heb ook vaak problemen met de grafische versneller wat denk ik ook de boosdoener is van het vorige probleem. Ik heb volgens windows de laaste updates voor de grafische kaart drivers. Is er mischien iemand die mij kan vertellen wat er aan de hand is want het probleem doet zich zelfs voor bij oudere spellen terwijl mijn broertje met zijn veel slomere processor en oudere kaart wel gewoon zonder problemen hetzlefde spel kan doen... Wie helpt mij??
Link naar reactie
Nee monitor schakelt niet uit zichzelf uit want als ik geen spellen speel blijft het syteem draaien. Warmte lijkt me onwaarschijnlijk omdat de kist door 2 vetilatoren gekoeld wordt. 1tje zit ingebouwd binnenin een andere heb ik er aan de zijkant laten inbouwen. ook is de kast gewoon koel als het systeem vastloopt. :-? hereft iemand anders nog een oplossing??[/i][/b]
Link naar reactie
Ik heb daar verder niet veel verstand van. Ik weet wel dat er een case fan bij de bouw van het apparaat is aangebracht maar goed. Ook als ik het spel een tijdje laat draaien zonder dat ik wat doe wil het nog wel eens vastlopen en dan kan ik weer resetten. Ik heb nog garantie op de kast, is het verstandig als ik meer koeling laat inbouwen??
Link naar reactie
[quote:050c813b5f="Red Dragon"]De radeon 9800 PRO heeft geen hardware monitoring, uitlezen van de core temperatuur is hierdoor met geen enkele software mogelijk[/quote:050c813b5f] Je haalt me de worden uit de mond! met de pro niet mogelijk normaal gesproken.... Het schijnt echter zo te zijn dat er pro verkocht worden met de nieuwere xt core, die is wel uit te lezen! (kan dit echter niet uit eigen ervaring bevestigen...) maar probeer eens wat ik in miijn eerdere post al aanbevolen heb...
Link naar reactie
[quote:348d02af89="tdw"][quote:348d02af89="RobertoAL"]heb ik ook gehoord ja.. je schijnt die kaart uds ook als een xt te kunnen laten lopen..[/quote:348d02af89]jep, maar dan kan je nog steeds de temps niet uitlezen[/quote:348d02af89] ZUCHT..... :-? als er een xt core opzit kan je de temp wel uitlezen..... daar zit ie namelijk ingebakken.
Link naar reactie
[quote:3f9b694d3d="micky.g"][quote:3f9b694d3d="tdw"][quote:3f9b694d3d="RobertoAL"]heb ik ook gehoord ja.. je schijnt die kaart uds ook als een xt te kunnen laten lopen..[/quote:3f9b694d3d]jep, maar dan kan je nog steeds de temps niet uitlezen[/quote:3f9b694d3d] ZUCHT..... :-? als er een xt core opzit kan je de temp wel uitlezen..... daar zit ie namelijk ingebakken.[/quote:3f9b694d3d]neej, RobertoAL schreef datje m als XT core kon laten LOPEN, dat betekend niet dat er meteen een temp meter op zit. als je sowiso al een XT core heb, dan heb je er wel een.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...