Ga naar inhoud

9550 SE kaart ?? 9600 XT ?? Sims 2 (Update 9600 pro)


Aanbevolen berichten

Dag mensen ik moet weer eens een pctje in elkaar draaien, voor zo min mogelijk geld zo als vanouds... Het wordt een Celeron 2.4 Ghz , 512 DDR ed. Maar waar het om gaat is de Videokaart. Hij hoeft niet erg krachtig te zijn maar moet wel Sims 2 kunnen spelen, dat zijn de enigste eisen die ik kreeg... Ik was dus van plan om er een 9600 XT in te zetten, maar volgens mij is dat helemaal niet nodig... Heeft iemand een tip / idee voor een kaartje met een budget tot €120
Link naar reactie
Nee het word zowiezo en Celeron D. Maar goed, ik heb laatst ook voor iemand een pc gebouwd, en die had eerst een P4 1.5 256 sd-ram en een TNT2 kaartje, daar speelden zij nog NFSU 2 op, en niet eens zo slecht, alleen laden duurde lang, maar dat ligt niet aan de videokaart. Vandaar dat ik nu zit te denken richting een 9600 pro, of een 9550 (waar ik trouwens echt niks van weet, eerst maar een benchmarks zoeken). Het is gewoon voor zo nu en dan even spelen, vandaar dat ik die 9600 xt vrij zonde vind... ( ik heb hem trouwens voor 130 al gevonden, een editie van Sapphire )...
Link naar reactie
Ja goed, zoiets dacht ik ook wel, maar je hebt daar ook weer meerder versie's van, dus het idee is welke het beste Sims 2 trekt... Je hebt geloof ik een gewone 128 mb/ 256mb / LE / GE De GE lijkt mij dan weer het snelst, LE valt zowiezo af en die 256 zal net als de meeste andere kandidaten wel weer wat slomer wezen... Maar goed, het 2de probleem is of die voeding het wel trekt, daar ben ik een klein beetje huiverig over...
Link naar reactie
Heeft het tijd? Dan zou ik even goed op tweakers pricewatch kijken, als je alles bij andere winkels besteld kun je een verrekt goedkoop en fijn systeempje in elkaar draaien. Bij skyware.nl 75 euro voor een 9600pro. Asus A7N8X-X voor 50 euri. en een Sempron 2400 voor 57 euri boxed. Die sempron gaat net iets sneller als de Celeron D 2.4
Link naar reactie
Ik draai hem begin jan. in elkaar, dus het heeft wel even tijd, maar ik verwacht niet dat ik er een Sempron in plaats, XP was ik goed over te spreken, maar in die Sempron zie ik niks. Maar goed, de hardware keus staat vrijwel vast, alleen de GPU is nog een probleem... En ik neem toch maar die kast met 300 watt, neem liever het zekere voor het onzekere, en anders een kastje (ook van Aopen) met een 250 watter, die zou het opzich ook wel moeten trekken....
Link naar reactie
Maak niet de fout dat je Sims 2 onderschat. Het eist vrij veel van de pc als je alle grafische features (grafische kaart) aan hebt staan en een heel huishouden (processor-kracht) aan het onderhouden bent. Mijn systeem (AMD XP 2800 / 1 Gb Ram / 9800 XT) heeft er af en toe toch zichtbaar problemen mee. Je kunt dan wel aardig wat features uitzetten, maar dan doe je jezelf toch echt tekort en kun je eigenlijk (op het DNA-gebeuren na) net zo goed Sims 1 gaan spelen ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...