Ga naar inhoud

ATI 9800 pro 128MB koeler


Aanbevolen berichten

Ik heb zelf de Arctic Cooling ATi Silencer 1 erop zitten. Deze koelt goed en is stiller dan de originele koeler. Echter zou ik als ik jou was voor de Zalman ZM80D-HP gaan. Deze is passief, maar er moet een fan overheen blazen. Aangezien je al vaak een fan in het zijpaneel hebt is dat dus geen probleem. Ik denk dat deze zeker stiller is.
Link naar reactie
[quote:8c48db00e1="Comp-Freak"]Ik heb zelf de Arctic Cooling ATi Silencer 1 erop zitten. Deze koelt goed en is stiller dan de originele koeler. Echter zou ik als ik jou was voor de Zalman ZM80D-HP gaan. Deze is passief, maar er moet een fan overheen blazen. Aangezien je al vaak een fan in het zijpaneel hebt is dat dus geen probleem. Ik denk dat deze zeker stiller is.[/quote:8c48db00e1] Voor die fan kan je meteen de ZM-OP1 nemen, dat is toch de bijbehorende fan voor de ZM80D-HP?
Link naar reactie
Ja hoor, alleen als cpu koeler kan je het beste de 7000[b:a867dd2d51]B[/b:a867dd2d51] nemen. Die is even duur, maar net iets lichter en koelt even goed of zelfs beter. [Edit] @carlobernardini, geen kleine lettertje meer gebruiken die slecht leesbaar zijn, zoals besloten in een topic in feedback mag dat niet meer omdat mensen zich er aan ergerden.
Link naar reactie
[quote:479e453846="mshrak"]Ok ik heb momenteel dit op mijn verlanglijst staan. Koelers: Videokaart : Zalman ZM80D-HP[/quote:479e453846]Ik zou toch voor een Arctic Cooling gaan, want die blaast de warme lucht gelijk je kast uit, en is enorm stil. [quote:479e453846]Processor : Zalman CNPS7000A-AlCu[/quote:479e453846]Ik zou vor de koperen versie gaan als je nog wilde overklokken. [quote:479e453846]Nu nog een paar muis stille case fans.[/quote:479e453846]Kijk maar eens goed rond op ikbenstil.nl. Stille fans staan onder andere in de FAQ.
Link naar reactie
Idd, had ik overheen gelezen, als cpu koeler kan je het beste gaan voor de CNPS7000B-Cu. En die ATi silencer is nou niet echt zo dat ik hem stil noem. Hij komt zelfs nog boven mijn hdd's uit, en dat zijn van die WD SATA dingen die je niet stil kan noemen. (ik ben btw wel een behoorlijke stiltefreak, dus neem van mij aan dat die ATi silencer niet super stil is) [Edit] @TS, je moet niet verwachten dat je ergens in Nederland met een creditcard kan betalen. Opzich is dat ook niet nodig, gewoon overmaken kan net zo makkelijk en is gewoon veilig. (mits je een goede winkel hebt natuurlijk)
Link naar reactie
[quote:feb17b9a9a="mshrak"]Koelers: Videokaart : Zalman ZM80D-HP Processor : Zalman CNPS7000B-Cu Case fans 2x : ???? Is dat een beetje in de goede richting? Of een artic cooler?[/quote:feb17b9a9a]JE kan ook altijd nog een Arctic Cooling VGA Silencer rev. 3 kopen, die is ook erg stil. Een zalman zal niet veel stiller zijn, vooral die OP1 op max is vreselijk. WAt een herrie. Overigens is een AC veel makkelijker te installeren, maarja, dat is niet zo dat het je keuze moet bepalen. Enne, zoveel fans zoveel keuzes. Geef eens een richting waarin jij wilt denken, 80 mm, budget, hoe stil, enzovoort enzovoort.
Link naar reactie
Ik zou ook voor de artic ati silencer gaan, koelt beter, blaast de warme lucht uit je kast waardoor je kast tempratuur omlaag gaat en is makkelijk te monteren. Als je voor de zalman koeler ga zonder fan dan is die natuurlijk stiller maar zal de minder koelen als een artic ati silencer. Als je de optionele fan er wel op zet dan is die artic koeler stiller volgens mij. Hoeveel fans heb jij nog meer in je pc zitten compfreak? als die artic koeler de enige fan is dan hoor je die inderdaad ja maar anders zou je die koeler amper moeten kunnen horen.
Link naar reactie
[quote:5c82e26cc1="R-bin"]Hoeveel fans heb jij nog meer in je pc zitten compfreak? als die artic koeler de enige fan is dan hoor je die inderdaad ja maar anders zou je die koeler amper moeten kunnen horen.[/quote:5c82e26cc1]Ik heb 2 fans in mn voeding (1x80 en 1x120), 5 coolermaster ledfans, 1 Zalman CNPS7000A-Cu en dus die ATi Silencer.
Link naar reactie
Nou mijn PC klinkt nu als een vliegtuigmotor. Daar moet een eind aankomen. Ben begonnen een nieuw kast te kopen en dat is een chieftech geworden. De voeding is stil. Mijn zij fan maakt een kabaal en is dus ook van chieftech. Ik heb een AMD 2600+ incl koeler (standaard bijgeleverd) Hier moet een andere koeler op want deze maakt lawaai. Dan nog mijn videokaar( ATI 9800 pro 128 MB) die ik met ATI tool ga overclocken. Daar zit nog de standaard koeling op die moet eraf maak veels teveel lawaai. Dan moet ik nog 1 of 2 muistille case fans hebben voor zij paneel en achterkant. Dat is alles en het mag niet meer kosten als 100 euro. Als ik dat alles heb aangepast moet hij stil zijn. Dus? :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...