Ga naar inhoud

AGP 8X of PCI-express kaart?


Aanbevolen berichten

Hallo 'k had ff een vraagie, Ik ben van plan om ongeveer in Januari\Februari een AMD 64bit cpu te kopen en een moederbord en waarschijnlijk een Geforce 6800GT videokaart of een ATI X800 XT. Maar ik zag al dat PCI-express in opkomst is. Is het dan verstandiger om gelijk maar een PCI-express kaart te kopen of kan AGP nog wel ff mee?? en is d'r nou veel verschil tussen een AGP 8x of PCI express videokaart? Alvast bedankt...
Link naar reactie
Ja. Alles gaat in de toekomst over op PCI-E (zal nog wel effe duren alleen) en het verschil tussen PCI-E en AGP 8x is dat AGP 8x op 2,1 GB p/s gaat en PCI-E 16x iets van 4 GB p/s. Maar er gaan ook meer kaarten voor PCI-E gemaakt worden (AGP zal langzaamaan - niet snel dus - beetje afsterven) wat ook logisch is. En SLI. SLI is alleen met PCI-E beschikbaar. [quote:777b4f321f]6800GT videokaart of een ATI X800 XT. [/quote:777b4f321f] Je bedoeld dan zeker wel de Ultra hoop ik he? In ieder geval raad ik je aan nu voor nVidia te gaan. Goedkoper - sneller. PCI-E met 6800 Ultra raad ik je dus aan (als je budget je het toelaat) :wink: Suc6 //Edit: je was eerder sdh :wink:
Link naar reactie
Pak gewoon een AGP kaart als je moederbord geen pci express ondersteund! Een pci express kaart is niet (nauwelijks) sneller dan een agp kaart. Alleen pci-e wordt langsamerhand de nieuwe standaard, maar tegen de tijd dat een 6800Ultra/x800xt niet meer goed genoeg is ben je zowiezo toe aan een nieuw systeem! :wink: x800xt is trouwens sneller dan een 6800ultra maar is ook ietsje duurder!
Link naar reactie
@Ruupie: Misschien een btje offtopic, maar als je een Radeon X800XT of Geforce 6800Ultra hebben wilt, moet je eigenlijk een Athlon 64 3400+ / Pentium 4 3.4GHz of hoger nemen. Anders word je CPU een bottleneck. Dus als je een CPU neemt die trager is dan de Athlon64 3400+ / Pentium4 3.4GHz, ben je het best af met een Geforce 6800GT of Radeon X800PRO.
Link naar reactie
ATI PCI-Express kaarten zijn wel leverbaar, 6800GT PCI-Express niet. lijkt me ook handig om daar aan te denken. je kan dus niet zegen dat een 6800GT goedkoper is simpelweg omdat hij niet leverbaar is in PEG. de Ultra al helemaal niet. Als je een Snelle PEG (afkorting voor PCI-Express Graphics) kaart wilt kan je op dit moment het beste een X800XT kopen. Als je geduld hebt en een breed budget is een X850XT aan te raden, deze is sneller dan een GeForce 6800 Ultra. Hoe dan ook zou ik voor een nForce 4 systeem gaan met een PEG kaart. In jan/feb moeten zowel de nForce 4 moederborden en X800XT + X850XT kaarten goed leverbaar zijn. de GeForce 6800GT dan ook maar de Ultra laat nog een tijdje op zich wachten. O, ja.. als je een nForce 4 moederbord neemt voor PEG heb je een Socket 939 CPU nodig, de A64 3400+ gaat dus niet lukken. Kijk minimaal voor een A64 3500+, een GeForce 6800GT of ATI Radoen X800XT hebben beiden een krachtige CPU nodig om echt tot zijn recht te komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...