Ga naar inhoud

Een kaart voor 340 euro??


Aanbevolen berichten

Hallo, kennis van mij gaat een nieuwe computer kopen. Het gaat om de volgende pc: Amd 64, 3200 ,1024 mb Hij wilde hier de asus v9999 gamers edition 256 mb bijkopen. Deze zou zo'n 350 euro kosten. Naar mijn idee is deze kaart voor deze prijs niet echt de beste optie. Volgens kun je beter de gt 128 mb nemen, maar dit weet ik niet zeker! wat is jullie idee voor 350 euro en deze com??? Help!!! Alvast bedankt!!! _________________
Link naar reactie
Ja dat kan inderdaad maar aangezien het een net nieuwe pc is dan denk ik niet dat die persoon binne een paar maanden weer een nieuwe cpu gaat kopen en ondertussen draai je wel met een grafische kaart die niet volledig benut kan worden. Het kan zijn dat die persoon zo'n iemand is die een pc koopt daar een paar jaar mee doet en dan een nieuwe koopt, oftewel niet of weinig upgrade (nieuwe hdd, meer geheugen ofzo) en het kan ook iemand zijn die wel vaker upgrade dus dat is moeilijk te zeggen. Iig kan de topic starter misschien meer vertellen over die persoon? ;)
Link naar reactie
jah als je die 6800 GT neemt dan zit er erg veel verschil in prijs van de 128 mb en de 256.. jah je kan ook kijken naar een X800 Pro das ook rond die prijs en wat minder Watt vreter.. :wink: http://www.tweakers.net/pricewatch/85084 Nvida Kaartjes: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/514 Radeon X-serie kaartjes: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/520
Link naar reactie
[quote:9a2c5bc8c9="h.luesink"]heb je dan over de 6800 gt 128 Mb of de 256 mb? die laatse neem ik aan. Je heb trouwens ook nog zo'n gamers edition? die is ook nog behoorlijk betaalbaar, hoe staat die tot deze kaarten?[/quote:9a2c5bc8c9]De gamers edition is van alles wat: De lay-out van de kaart (het pcb) is dat van een 6800Ultra, het geheugen is 256MB GDDR3 van een 6800GT, de GPU loopt op 350Mhz en het geheugen op 1000Mhz zoals bij de 6800GT, de GPU heeft 12 pipelines en 5 vertex shaders zoals een non-ultra... Tja wat kan ik er verder over zeggen... ik heb zelf zo'n kaart en ik heb hem kunnen softmodden (16 pipelines geactiveerd en 6 vertexshaders... zie faq voor uitleg) waardoor het een volwaardige 6800GT is... en ik heb de core kunnen overklokken naar 420Mhz... dus qua prestatie's zit mijn kaart tussen een 6800GT en 6800Ultra in, maar als je de kaart niet mod/overklokt kun je beter een 128mb 6800GT kopen van asus!
Link naar reactie
Ben er wel achter dat die gamers editon in ieder geval niet echt de beste optie is! :lol: Ik dat het 6800 gt 128 mb wordt. Even voor de duidelijkheid, het is voor een kennis van mij. Ik heb die kaart zelf ook, bevalt prima. Dus ik adviseer hem deze. Hij wilde dus zelf eerst gamers edition. Maar die raad ik hem af, volgens mij is die overal vrij duur, en toch niet zo snel/goed als ik jullie zo hoor! Ik heb nu zo wel een goed overzicht welke opties er zijn. De keuze ligt aan hem hoeveel geld hij er voor neer wil liggen. Wat geld erbij en je 6800 gt 256 mb( dat klopt ja) , maar goed tis al een hoop geld. Dus ik adviseer toch maar de iets goedkopere!
Link naar reactie
[quote:03ec3a1c61="h.luesink"]Ben er wel achter dat die gamers editon in ieder geval niet echt de beste optie is! :lol: Ik dat het 6800 gt 128 mb wordt. Even voor de duidelijkheid, het is voor een kennis van mij. Ik heb die kaart zelf ook, bevalt prima. Dus ik adviseer hem deze. Hij wilde dus zelf eerst gamers edition. Maar die raad ik hem af, volgens mij is die overal vrij duur, en toch niet zo snel/goed als ik jullie zo hoor! Ik heb nu zo wel een goed overzicht welke opties er zijn. De keuze ligt aan hem hoeveel geld hij er voor neer wil liggen. Wat geld erbij en je 6800 gt 256 mb( dat klopt ja) , maar goed tis al een hoop geld. Dus ik adviseer toch maar de iets goedkopere![/quote:03ec3a1c61]Ik haal stock met de gamers edition 9501 punten bij 3DMark 2003... ik zou niet weten wat een 6800GT [b:03ec3a1c61]128MB[/b:03ec3a1c61] scoort, dat weet jij beter dan ik dus trek je conclusie maar! [size=9:03ec3a1c61]Gemod en overgeklokt gaat die kaart trouwens makkelijk over de 11500 punten heen[/size:03ec3a1c61]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...