Ga naar inhoud

Welke videokaart?


Aanbevolen berichten

Ik zit erover te denken om een nieuwe videokaart te kopen aangezien ik van deze fx5200 toch een beetje gek word :P Maar nu is de grote vraag natuurlijk welke? Zelf zat ik aan de Radeon 9800 pro ofzo te denken, richting die prijs of iets minder. M'n systeem zelf is ook niet de meest fantastische maja heb niet echt veel geld om nieuw mobo enz te kopen, dit heb ik nu: AMD Ahtlon xp 2200+ 512 MB ram Harde schijf van 40 en 20 GB Geforce fx5200 Mijn vraag dus, is het slim om de videokaart te upgraden? Zo ja, welke kaart dan? Zo nee, wat dan upgraden? Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:7dd4d1016e="Zeroman"]dus de geforce 6800le is beter dan de 9800 pro? en als ik nou zeg max 150 liefst 120 ofzo? Wil gewoon ff kijken wat er allemaal is want k word helemaal gek van alle pro/xt/LE/GT/Ultra enz:) snap er nix meer van:P[/quote:7dd4d1016e] 6800LE is wel de beste voor rond de 200 euri, voor 150euro kom je denk ik uit op de Radeon 9600XT. maar die is wel weer een stuk trager dan de 6800LE. :wink:
Link naar reactie
Ligt eraan wat je wilt doen. Als je een beetje wil klooien met je kaart, zou ik i.p.v. een Radeon 9800PRO, een XFX 6800Le kopen, want als je daar een paar extra pipelines open kunt zetten, rees je de 9800PRO voorbij. Ook de 6600GT (AGP) is een zeer goede kaart. Hij zelf nog een beetje sneller als een 6800LE (die niet geen extra pipelines open heeft staan) Maar als je een extra pipeline unit open krijg is de 6800LE weer een stuk sneller. Hopelijk heb je wat aan mijn advies :lol: :P :wink: Idol Edit: Oh er was me al iemand voor!! :P :lol: ( :x )
Link naar reactie
[quote:f9125c9227="Zeroman"]Hebben de Geforce 6600GT en 6800LE een extra powermolex? Weet niet of mijn voeding (300 watt) daar zo blij mee is...[/quote:f9125c9227] Ja vrijwel alle nieuwe (en ook vele oude) 3dgamekaarten hebben een aparte power connector. Bij een nieuwe videokaart zou je dus het gewoon moeten proberen en als het niet werkt een beter voeding kopen van een degelijke kwaliteit
Link naar reactie
[quote:ecb98426c4="klootzakje"]kzou voor 6800 le gaan, niet voor iets minders, dan kun je net zogoed nog wachten ;)[/quote:ecb98426c4]Waarop baseer je dat? de 6600GT is sneller dan de 6800le als je die niet modificeert. Daarnaast is de 6600GT een stuk sneller dat een 9800 pro en een wereld van verschil met zijn FX 5200 (dat is zo een beetje de traagste directx9 kaart die er is). Dus wat RD zegt, als je niet wil overklokken enzo, dan moet je gewoon gaan voor de 6600 GT.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...