Ga naar inhoud

problemen met videokaart


Aanbevolen berichten

Ik heb een pc met een pci slot, 256 mb werkgeheugen, 4 mb onboard videogeheugen. Ik kan in de BIOS het onboard geheugen niet uitzetten. Als ik de nieuwe kaart erin heb zitten heeft de pc hem automatisch op pci gezet. Helaas krijg ik geen beeld, ik zie nog wel het XP scherm voorbijkomen daarna blijft alles donker. Ik zie bij apparaatbeheer dat ik daar dus wel de onboard kan uitschakelen. Ik durf dit niet omdat ik er nu ook weer niet zoveel verstand van heb en dus niet weet wat er dan gebeurt. De nieuwe kaart is een Radeon ATI kaart 128 mb. Ik hoop dat iemand me kan helpen?
Link naar reactie
Ik probeerde dit al eerder te posten, maar toen deed het forum raar. Kijk eerst in je handleiding van het moederbord hoe je de onboard videokaart uit moet zetten, of dat dat automatisch gaat. Als je het typenr en merk van het moederbord geeft kunnen wij anders dat ook opzoeken als het niet lukt. Kan je hem niet handmatig uit zetten raad ik aan om in apparaatbeheer de onboard kaart te verwijderen. Afsluiten en de andere kaart erin te zetten. Dan moet het lukken en kan je de drivers voor de nieuwe kaart installeren.
Link naar reactie
Ik heb een uitdraai gemaakt, is wel lang hoor maar ik weet niet wat jullie allemaal moeten weten: In de gebruiksaanwijzing staat helaas niets over hoe de onboard video uit te zetten. Ik hoop dat iemand er iets mee kan anders volg ik de tip op om via apparaatbeheer alles weg te halen. De kaart kan wel probleemloos op deze pc? Moederbord: CPU Type Intel Pentium IIIE, 733 MHz (5.5 x 133) Moederbordnaam Intel Willow Springs 2 WL810E (4 PCI, 2 DIMM, Audio, Video) Moederbord Chipset Intel Whitney i810E Systeemgeheugen 256 MB (SDRAM) BIOS Type AMI (04/04/00) Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1) Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1) Scherm: Video kaart Intel(r) 82810E Graphics Controller (4 MB) 3D-Versneller Intel i752 Monitor Gateway EV700 [17" CRT] (1033255736) Multimedia: Geluidskaart Intel 82801AA I/O Controller Hub - AC'97 Audio Adapter Opslag: IDE apparaat Intel(r) 82801AA Bus Master IDE Controller Diskettestation Diskettestation Harde schijf WDC WD153AA-53BAA0 (14 GB, IDE) Optische Station IDE-CD R/RW 8x4x32 (8x/4x/32x CD-RW) Optische Station MAT****A DVD-ROM SR-8586 (12x/40x DVD-ROM) SMART Status harde schijf OK --------[ DMI ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------- [ BIOS ] BIOS Eigenschappen: Verkoper Intel Corp. Versie WL81020A.15A.0004.P03.0004041700 Uitgavedatum 04/04/2000 Capaciteit 512 KB Opstartapparaten Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120 Specificaties Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD, BBS Ondersteunde Standaarden DMI, APM, ACPI, ESCD, PnP Uitbreidingsmogelijkheden ISA, PCI, AGP, USB [ Systeem ] Systeemeigenschappen: Fabrikant Gateway Product " Serienummer 0001654736 Universeel Uniek ID 00D166B0-E11DB211-8000DA83-6D55F316 Wakkermaak-type Stroomschakelaar [ Moederbord ] Moederbordeigenschappen: Fabrikant Intel Corporation Product WL810E Versie AAA27218-204 Serienummer IUW202710598 [ Chassis ] Chassis Eigenschappen: Fabrikant Gateway Serienummer 0001654736
Link naar reactie
Heb je die drivers eerst geinstalleerd en toen pas de kaart? Of kon je de eerste keer met de nieuwe kaart wel in windows komen? Dan begint er me opeens wat te dagen wat ik wel eens heb gehad. Zet in de bios dingen als Primary VGA buffer en dat soort dingen uit. Onthoudt wel welke je uit zet, als het werkt moet je namelijk een voor een kijken wat de boosdoener is. Bij mij heette het primary vga buffer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...