Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Dag mensen, ik las in de C!T van deze maand een stukje over Atitool. Net gelijk aan de slag gegaan. Misschien kunnen mensen hier hun uitslag posten? 2 vraagjes overigens, in de C!T staat dat de 9600XT die ik dus heb, ook beschikt over het monitoren van je temps. Ik zie die optie eigenlijk nergens in AtiTool? En een ander vraagje, hoe ver moet ik mijn 9600XT omhoog schroeven wil het een gemodde 9700 ofzo zijn?? AtiTool start standaard met een core van 499,50 en mem van 297.00 Groeten Quinten
Link naar reactie
Atitool draait nu zo'n 45 minuten, van 499.5 is het nu op 570.86. Hij blijft hier nu op staan, maar hij draait wel verder zeg maar. Maar de speed gaat dus niet meer omhoog?! Is het niet zo dat het progje zelf stopt als hij denkt dat er niet meer uit de videokaart is uit te halen? Ik kan namelijk wel op abort klikken, maar het lijkt mij dan dat hij nog niet klaar is?! Groeten
Link naar reactie
[quote:b33e5cb7d9="Quinten"][quote:b33e5cb7d9="ArneLH"]Je hebt een goede overclockcore daar te pakken! Ik haal met mijn 9600Pro dus 560/800MHz.[/quote:b33e5cb7d9] Hij staat nu dus op 582 core, en 331 mem, zal ik dit verschil nu ook werkelijk merken??[/quote:b33e5cb7d9]Ja, ik denk het wel. Je kunt anders [url=http://www.futuremark.com/download/?3dmark05.shtml]3DMark05[/url] downloaden en die met de standaard clocks en de maximale clocks draaien. Dan kun je de snelheidswinst zien.
Link naar reactie
[quote:25fec3b34c="laurensbot333"]9600XT met een core van 560 :o Nu snap ik het niet de nieuwere 9800 komt normaal niet verder dan 450. kan hier iemand iets meer uitleg over geven?[/quote:25fec3b34c] De 9600xt heeft standaard een core van 500 mhz dus vandaar dat ie die waardes haalt. Een 9800 (pro) zit anders in elkaar dan (en heeft bv 8 pipelines ipv 4) een 9600xt dus daarom is die even goed een stuk sneller met een lagere core speed. Om het maar ff simpel te zeggen, RD weet wel de meer technische verschillen.
Link naar reactie
Radeon 9600XT is gemaakt op een 0,13 micron procédé, de Radeon 9800 gemaakt volgens het 0,15 micron procédé. Doordat de transistoren van de 9600XT volgens een ander en kleiner procédé gemaakt zijn kan de kaart op hogere snelheden draaien dan een Radeon 9800. Doordat de 9800 echter meer pipelines heeft en 256bits databus heeft kan de Radeon 9800 met een lagere snelheid toch veel meer werk verschaffen dan de Radeon 9600XT. Ik hoop dat ik hiermee het wat duidelijker heb gemaakt. @Quinten Mooi overklok resultaat! Om er achter te komen of je veel prestatie winst met deze overklok haalt moet je eigenlijk je kaart testen met 3dmark '03 zonder overklok en daarna met overklok. 3Dmark '05 zou ik niet gebruiken voor die kaart aangezien je kaart niet krachtig genoeg is om met 3dmark '05 fatsoenlijk te testen.
Link naar reactie
[quote:22674e1ee4="Red Dragon"]Radeon 9600XT is gemaakt op een 0,13 micron procédé, de Radeon 9800 gemaakt volgens het 0,15 micron procédé. Doordat de transistoren van de 9600XT volgens een ander en kleiner procédé gemaakt zijn kan de kaart op hogere snelheden draaien dan een Radeon 9800. Doordat de 9800 echter meer pipelines heeft en 256bits databus heeft kan de Radeon 9800 met een lagere snelheid toch veel meer werk verschaffen dan de Radeon 9600XT. Ik hoop dat ik hiermee het wat duidelijker heb gemaakt. @Quinten Mooi overklok resultaat! Om er achter te komen of je veel prestatie winst met deze overklok haalt moet je eigenlijk je kaart testen met 3dmark '03 zonder overklok en daarna met overklok. 3Dmark '05 zou ik niet gebruiken voor die kaart aangezien je kaart niet krachtig genoeg is om met 3dmark '05 fatsoenlijk te testen.[/quote:22674e1ee4] Hoelang moet je Atitool eigenlijk aan laten staan? Ik had em vanmiddag 45 minuten aan staan, en toen kwam ie tot 580. Nu zet ik em net weer ff aan, en hij is nu opgeklommen tot 590, maar me MEM is wel wat gezakt tot 327. Oh ja, en nog 2 dingetjes. Is het nou mogelijk om de temps te zien bij deze kaart? Volgens c!t wel?! Ikzelf zie die optie niet En het andere, als je Atitool minimaliseert, kom hij in je taalbalk, waar je je profielen kan kiezen. Als je AtiTool afsluit, welk profiel kiest hij dan? Waar die als laatst opstond, of gewoon de standaard van 500 mhz core? THX ps. meer dan 590 mhz trekt ie volgens mij niet. Hij vind het wel mooi geweest volgens mij. Hogere core resulteert in gele vlekken, die vanzelg wegtrekken, maar die zullen die artifacts dan wel zijn he..
Link naar reactie
Als je de juiste drivers voor je 9600XT hebt geinstaleerd zie je de temperatuur onderin het atitool scherm staan. Als er geen "overdrive" functie zichtbaar is in geavenceerde functie's van je drivers zal er ook geen temperatuur zichtbaar zijn in ATItool voor zover ik weet. Je kan ATItool gewoon een half uurtje laten zoeken, je hoeft hem niet oneindig lang naar de max core en mem te laten zoeken. Stop na een half uur en test met 3dmark '03 of de overklok settings werken zonder "Artifacts" De geke vlekken zijn inderdaad "Artifacts" Als je ATITool volledig afsluit blijven de snelheden waarop je het geheugen en de core hebt vastgezet gehandhaafd totdat je de pc opnieuw opstart. Ik ben overigens de schrijver van dat stukje over ATITool in de Computer!Totaal, dus als je nog vragen hebt stel ze gerust.
Link naar reactie
[quote:f24264ede5="Red Dragon"]Als je de juiste drivers voor je 9600XT hebt geinstaleerd zie je de temperatuur onderin het atitool scherm staan. Als er geen "overdrive" functie zichtbaar is in geavenceerde functie's van je drivers zal er ook geen temperatuur zichtbaar zijn in ATItool voor zover ik weet. Ik ben overigens de schrijver van dat stukje over ATITool in de Computer!Totaal, dus als je nog vragen hebt stel ze gerust.[/quote:f24264ede5] Dan vraag ik me weer af hoe je aan die overdrive tabblad komt?! Ik heb catalyst drivers geinstalleerd, versie 4.11 of 4.12 Ik heb alleen niet het ati configuratiescherm geinstalleerd ( dus geen rood wit ati pictogrammetje in de taakbalk ) Oh ja, en nog iets, de 30 mhz winst op het MEM, is dat veel?! Shareaza is bezig 3dmark te downloaden, zal ik morgen wel ff testen hoeveel winst ik eraan over houd.. Groeten -------------------------------------------------------------------------------- Ik heb net 3dmark03 gedraaid. Zonder mijn 9600XT over te klokken heb ik een score van 3770. Met de overclock geeft hij een score van 4235 aan. Hoe moet ik dit nu zien dan? Mijn drivers zijn momenteel catalyst 4.11, maar ik zag dat 4.12 ook net uit is ( veel verschil?! ) Maakt het bij dit soort tests uit of je bijv. je viruscanner aan hebt staan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...