Ga naar inhoud

Samsung 710T ervaringen?


Aanbevolen berichten

Ik ben duz van plan dit scherm aan te schaffen, en heb me ook al 'n btje georienteerd op wat er allemaal aangeboden wordt aan 17 / 19inch tft's. In de nieuwe ComputerTotaal! (dec 2004) staat ook 'n test van die dingen, waar ze als minpunt van dit scherm aangeven: "Overheersende lichtbron" "Helaas zorgt de ingebouwde lichtbron wel voor een vervelnde lichtstreep onder en boven in het scherm. Dit is vooral te merken bij een volledig zwart scherm, maar ook als we donkere games zoals doom III spelen" Kan iemand dit minpunt bevestigen / ontkennen?? (is het heel storend, of valt er mee te leven etc...?)
Link naar reactie
[quote:76463064a9="De Geest Van Oirlo"]Ik ben duz van plan dit scherm aan te schaffen, en heb me ook al 'n btje georienteerd op wat er allemaal aangeboden wordt aan 17 / 19inch tft's. In de nieuwe ComputerTotaal! (dec 2004) staat ook 'n test van die dingen, waar ze als minpunt van dit scherm aangeven: "Overheersende lichtbron" "Helaas zorgt de ingebouwde lichtbron wel voor een vervelnde lichtstreep onder en boven in het scherm. Dit is vooral te merken bij een volledig zwart scherm, maar ook als we donkere games zoals doom III spelen" Kan iemand dit minpunt bevestigen / ontkennen?? (is het heel storend, of valt er mee te leven etc...?)[/quote:76463064a9]Sorry, maar dat is toch voor iedereen verschillend? De schrijver van het artikel vond het blijkbaar wél storend, en misschien iemand anders niet. Dan ben je toch niet veel verder dan dat je nu bent? Uiteindelijk zul je het zélf moeten ondervinden of je het draaglijk vind. Netzoals met geluid: de hele wereld kan het slecht vinden (boxen), maar jij kunt ze heel goed vinden. Ligt echt bij jezelf.
Link naar reactie
Ik (schrijver van het artikel) vond het inderdaad storend, erg vervelend als je een donker spel als Doom III aan het spelen bent en je onder en boven een lichtstreep ziet. Ik moet er wel bij zegen dat dit per scherm verschilt, de ene 710T kan er meer last van hebben dan de andere, kijk daarvoor dus in de winkel als je perse een 710T wilt. Ik zou gewoon voor de Viewsonic gaan, die had hier veel en veel minder last van. (komt niet voor niets als beste uit de test ) o ja, het is de Computer! totaal van Januari 2005.
Link naar reactie
Jochem (aka XBL) en ik hebben een Samsung 710V (dus V ipv T). Daarover kanik het volgende zeggen. Als een van de weinig goedkopere schermen heeft deze een strakke dunnerand, en geen lelijke voet. Dit is ook belangrijk :wink: De prijs was zeer goed voor een 17" TFT. Hij heeft een gewone aansluiting, geen DVI. Het scherm past zich met een druk op de knop automatisch aan. Je kunt ook verschillende Gamma en warmte stande instellen, en natuurlijk andere dingen. Het scherm geeft goed licht, al lijkt daardoor de lijnen iets te scherp. De kijkhoek is niet extreem hoog, maar goedgenoeg. In tegendeel tot goedkopereschermen heeft deze wel een goede respons, op de site staat 25, de verkopers zeggen 16, volgens een Samsung medewerker op de HCC stand is het soms 16, en heel maximaal 25, daartsussen dus. Met gamen gaat deze prima! Een prima schermpje dus, al heb ik niet veel vergelijkingsmateriaal. laatst stond op tomshardware.com een vergelijkende 17"LCD test, moet je dus ff lezen. P.S. geen streep hoor ;)
Link naar reactie
Ben het met Alexander eens. Echter, één ding stoor ik me gigantisch aan: mijn crt naast de tft (dual screen) laat een soort 'afdruk' (schaduw, whatever) achter, waardoor je dat over het scherm heen ziet. Ik had het al een keer gefixt, maar kan nu niet zo snel de oplossing weer vinden... maar goed, als je dualscreen draait moet je daar op letten (kan ook een common tft/crt prob zijn, maar vond er niet echt veel over). Jochem
Link naar reactie
Jah, scheelt dak zelf werk bij de winkel waark em wil kopen duz der moet wel iets te regelen zijn.... Heb ik nog eigenlijk 'n vraag. Het viel mij ook op dat de prijzen van bijv de viewsonic 17inch, en de benq 19inch niet eens es zoveel uitelkaar liggen. Voor zover ik het artikel gelezen had (idd, jan. 2005, ma ze vallen tegenwoordig zo vroeg in de maand in de bus :wink: ) is er niet getest of er nog onderling kwaliteits verschil is, tussen de 17 en 19 inch. (omdat de prijzen zo dicht bij elkaar liggen... :roll: ) Btw ook 'n topic geopend op GOT, daar is iedereen erg lovend over het scherm: Heb deze monitor ook sinds een paar weken. Digital aangesloten natuurlijk en echt super beeld. Zal eens op die "streep" gaan letten want die heb ik nog niet ontdekt. Ook niet toen ik Doom III speelde. Ik zal es kijke ofk opt werk iets kan regele zodak em kan aansluiten voordak em mee na huis neem :roll:
Link naar reactie
[quote:4e6eb2cda6="NoepZor"]hoe bedoel je die lichtstreep dat de boven en onderkant te fel belicht worden ?[/quote:4e6eb2cda6] Yeps, het scherm is daardoor niet egaal zwart, als de licht bron boven en onder te sterk is kan dit dus erg storend zijn. @ De geest. De Benq is inderdaad erg scherp geprijst, als je hem kan veroorloven is het zeker een goede keuze. de 17" en 19" schermen zijn tegelijk getesten dus ook onderling vergeleken, alle waarnemingen staan in het artikel, wat wil je nog meer dan? Er is geen specifiek verschil tussen 17"en 19" wat niet vermeld is in het artikel.
Link naar reactie
Ik wilde incl pixel garantie ongeveer 400 450 euro uitgeven, aangezien de samsung nu al net onder de 400 zit, en de benq hier nog een paar euro boven moet ik dat duz nog eff gaan bekijken. (misschien nog eff wat meer tesjes lezen, niet dak ct! niet vertrouw, maar tis wat je zelf zegt, er kan verschil zitten in het geleverde scherm met 'n ander geleverd scherm) iig thx voor alle antwoorden, ik ben al heel wat wijzer :)
Link naar reactie
[quote:d4d54462db="Red Dragon"]Ik zag in Tweakers dat het Benq FP937S scherm al voor 405 Euro te krijgen is, dat is erg goedkoop voor een 19"scherm. http://www.tweakers.net/pricewatch/89271 Inmiddels is er ook al een 8ms broertje met het toevoegsel "+" acher de naam uitgekomen. http://www.tweakers.net/pricewatch/102532[/quote:d4d54462db] Was mij ook opgevallen, word duz nog 'n lastige keuze aangezien ik eigenlijk al bijna 100% voor de samsung wilde gaan, aangezien die benq net zo duur is (kijk niet op 'n tientje bij 'n aanschaf van boven de 400 euro :wink: ) .... Ik kijk et nog even aan, heb ook van me baas te horen gkregen dat de prijzen gaan droppen, wilde zowiezo wachten tot na nieuwjaar, en kijk dan wel weer verder. Kweet nu iig waar ik me op moet richten :)
Link naar reactie
Prijzen zijn de afgelopen maanden al ernstig gedroped, denk niet dat het de komende maaden nog veel verder gaat droppen hoor. Maar goed, misschien dat jou baas betere bronnen heeft als ik :) o ja,. keuze lijkt me niet zo lastig, als een 19"scherm net zo duur is als een 17"scherm en beiden zijn erg goed zou ik altijd voor de 19" gaan. 19" is een stuk lekkerder met een resolutie van 1280x1024, 17"is eigenlijk net iets te klein voor deze resolutie IMHO.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...