Ga naar inhoud

Aopen 6800GT geplaatst en pc blijft hangen


Aanbevolen berichten

Hallo,na 14 dagen wachten eindelijk mijn 6800gt kunnen installeren en wat blijkt,de pc blijft hangen bij iedere game of benchmark die ik wil draaien,en als hij niet blijft hangen krijg ik een blauw scherm te zien en start hij opnieuw spontaan op. Het enige wat zonder problemen gaat is surfen. Na het plaatsen van de videokaart heb ik mijn pc geformateerd en de laatste nieuwe drivers voor mobo,videokaart en directx 9.0c geinstalleerd Erna heb ik nog verschillende drivers geprobeerd van zowel omega als van nvidia zelf,maar niets helpt,de pc blijft hangen bij iedere game of benchmark en start opnieuw op. Mijn pc is een Athlon 3000+ 64bit 1024mb ddr400 sata 120giga maxtor aopen 6800gt voeding SWEEX 450 watt En ik denk persoonlijk dat het probleem bij mijn voeding ligt,wat denken jullie?
Link naar reactie
Dit zijn de voedingen waar ik een keus uit moet maken,graag wat hulp gewenst. Thx Zalman ZM400B-APS1-400W, Act PFC, Noise Prevention Levicom 450XPA - 450W Power Supply (FMA) Levicom 550XPE - 550W Power Supply Enermax EG465AX-VE(G) FMA (433W, Act PFC, fan adj) Chieftec HPC-420-302-DF (420W - PFC - Dual Fan) Aerocool Aeropower II+ - 450W - OCEAN BLUE Aerocool Aeropower II+ - 550W - OCEAN BLUE
Link naar reactie
Pfffffff,nieuwe voeding erin,en merk direct dat de pc veel soepeler draait,dus dat ziet er veelbelovend uit,tot ik 3D mark start en jawel opnieuw FREEEZEE!!!! ik heb ook in de bios fast writing uitgeschakeld om te zien of dit een verbetering was maar nee dus,ben nu ten einde raad en begin zelfs te denken dat mijn mobo k8v se deluxe problemen heeft met mijn videokaart en dat er toch ergens een conflict moet zijn want dit kan niet meer. :cry: Bye the way,de voeding is gewoon super als ik zie uit wat een complete uitrusting en afwerking deze bestaat,ik merk echt aan mijn pc dat die voeding welkom was,nu nog mijn grafisch probleem wegkrijgen :-?
Link naar reactie
Heb je wel de goede drivers geinstalleerd en de oude verwijdert? Schiet me net te binnen, Als het niet al te veel werk is kan je misschien de nieuwste drivers downloaden en op een cd-r(w)tje zetten, daarna windows opnieuw installeren en nieuwste drivers erop. Als je dat gedaan hebt en het heeft niet geholpen draai je even memtest: www.memtest.org --> liefst flink aantal uren laten draaien tenzij hij na 20minuten ofzo al een berg fouten geeft want dat zegt genoeg. Hij moet lang kunnen draaien zonder fouten namelijk. (Wat voor een geheugen heb je en hoe hoog staat je vdimm nu?)
Link naar reactie
Voor ik mijn videokaart heb geinstalleerd heb ik een format C gedaan en deze drivers geinstalleerd, VIA Hyperion 4in1 drivers Version - 455vp1 Forceware drivers Version: 66.93 Release Date: November 9, 2004 WHQL Certified Directx 9.0c Geheugen Apacer pc3200 2x512mb Geheugen Schrijfssnelheid 1366 MB/s Geheugen Leessnelheid 3036 MB/s Geheugen Vertraging 56.4 ns Timings 2.5-3-3-6 DDR voltage 2.6V CPU voltage 1.500V AGP voltage 1.5V V-link 2.5V Ga nu proberen memtest te draaien :roll:
Link naar reactie
maar een dingetje, ik denk persoonlijk niet dat het aan de voeding ligt want ik heb nu een codegen 400 watt voeding, die - geloof me - echt brakker is dan een sweex voeding is en ook nog 50 watt minder, maar mijn gesoftmodde en ook flink overgeklokte 6800LE werkt er prima mee, dus het zou me niet verbazen als het iets anders is...
Link naar reactie
ik had eerst een club 3d 6800GT,had hetzelfde probleem: FREEZE! .ik heb toen een andere gekregen ,ook een club 3d maar dan rev.1.1(of zoiets) en weer hetzelfde probleem ,heb toen mun geld terug gekregen.nu heb ik ook een a-open 6800GT en daarmee heb ik nog geen problemen gehad. ik zou terug gaan naar die winkel waar je die kaart gekocht hebt ,en gewoon ff door hun laten testen. succes ermee :wink: groetjes Louke PS: mijn voeding:antec truepower 480W
Link naar reactie
[quote:8d39713d1c="carlobernardini"]maar een dingetje, ik denk persoonlijk niet dat het aan de voeding ligt want ik heb nu een codegen 400 watt voeding, die - geloof me - echt brakker is dan een sweex voeding is en ook nog 50 watt minder, maar mijn gesoftmodde en ook flink overgeklokte 6800LE werkt er prima mee, dus het zou me niet verbazen als het iets anders is...[/quote:8d39713d1c] Atlon xp 2600+ zuipt lang niet zoveel als een athlon 64 3000+, :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...