Ga naar inhoud

GF4 Ti 4200 repareren of nieuwe kaart kopen?


Aanbevolen berichten

De ventilator op m'n GF4 heeft het weer eens begeven, en nu definitief. Ik sta nu voor de keuze: -Een nieuw koelblokje+ventilator á 11,90 erop zetten óf -Een nieuwe videokaart kopen waarmee ik weer minstens een jaar vooruit kan. Mijn systeem heeft de volgende specificaties: MSI Kt3 ultra AMD 2100+ (@1733 Mhz) 512 Mb PC2700 DDR Club 3D Nvidia Geforce 4 Ti 4200 128 Mb DDR TVout/dvi Maxtor D740X 80 Gb Liquid 7200 rpm Wat raden jullie mij aan? Mijn budget bedraagt maximaal 100 euro en als de nieuwe elderscrolls uitkomt (op z'n vroegst eind 2005) ga ik m'n systeem waarschijnlijk upgraden met een nieuw mobo en alles wat daarbij hoort. Zonder de ventilator werkt m'n systeem trouwens ook nog steeds. Ik zal straks even kijken of doom3 ook nog wil draaien. ;-)
Link naar reactie
[quote:70d8908ed8="jammah"]De ventilator op m'n GF4 heeft het weer eens begeven, en nu definitief. Ik sta nu voor de keuze: -Een nieuw koelblokje+ventilator á 11,90 erop zetten óf -Een nieuwe videokaart kopen waarmee ik weer minstens een jaar vooruit kan. Mijn systeem heeft de volgende specificaties: MSI Kt3 ultra AMD 2100+ (@1733 Mhz) 512 Mb PC2700 DDR Club 3D Nvidia Geforce 4 Ti 4200 128 Mb DDR TVout/dvi Maxtor D740X 80 Gb Liquid 7200 rpm Wat raden jullie mij aan? Mijn budget bedraagt maximaal 100 euro en als de nieuwe elderscrolls uitkomt (op z'n vroegst eind 2005) ga ik m'n systeem waarschijnlijk upgraden met een nieuw mobo en alles wat daarbij hoort. Zonder de ventilator werkt m'n systeem trouwens ook nog steeds. Ik zal straks even kijken of doom3 ook nog wil draaien. ;-)[/quote:70d8908ed8] ik zou een koelblokje kopen, en als je budget wat hoger is een nieuwe videokaart kopen
Link naar reactie
[quote:b407dc68e1="bradley"][quote:b407dc68e1="jammah"]De ventilator op m'n GF4 heeft het weer eens begeven, en nu definitief. Ik sta nu voor de keuze: -Een nieuw koelblokje+ventilator á 11,90 erop zetten óf -Een nieuwe videokaart kopen waarmee ik weer minstens een jaar vooruit kan. Mijn systeem heeft de volgende specificaties: MSI Kt3 ultra AMD 2100+ (@1733 Mhz) 512 Mb PC2700 DDR Club 3D Nvidia Geforce 4 Ti 4200 128 Mb DDR TVout/dvi Maxtor D740X 80 Gb Liquid 7200 rpm Wat raden jullie mij aan? Mijn budget bedraagt maximaal 100 euro en als de nieuwe elderscrolls uitkomt (op z'n vroegst eind 2005) ga ik m'n systeem waarschijnlijk upgraden met een nieuw mobo en alles wat daarbij hoort. Zonder de ventilator werkt m'n systeem trouwens ook nog steeds. Ik zal straks even kijken of doom3 ook nog wil draaien. ;-)[/quote:b407dc68e1] ik zou een koelblokje kopen, en als je budget wat hoger is een nieuwe videokaart kopen[/quote:b407dc68e1] Maar heeft zo'n duurdere kaart wel zin in mijn huidige systeem?
Link naar reactie
btw, net een half uurtje doom3 gespeeld en geen nadelige gevolgen gemerkt van het missende ventilatortje. De temp in de kast was ook maar 33 graden en die van de cpu 47. Het koelblokje op m'n GF4 is ook nog aan te raken. Is waarschijnlijk te danken aan de vier kastventilatoren van papst. Misschien laat ik het maar zo totdat de GF4 het opgeeft. M'n pc is ook iets stiller zo :) .
Link naar reactie
[quote:2ec17b736b="R-bin"]Een duurdere video kaart zoals bv een 9800 pro van rond de 200 euro past prima bij je systeem.[/quote:2ec17b736b] Waarom niet meteen 6800 LE dan... de ouwe kaart gaan repareren kost geld->gaat van je budget af->langer sparen->nieuwe kaart kopen en oude, gerepareerde kaart moet weer weg, dus is het voordeligste meteen een nieuwe te kopen... Suc6
Link naar reactie
[quote:69edac9346="carlobernardini"][quote:69edac9346="R-bin"]Een duurdere video kaart zoals bv een 9800 pro van rond de 200 euro past prima bij je systeem.[/quote:69edac9346] Waarom niet meteen 6800 LE dan... de ouwe kaart gaan repareren kost geld->gaat van je budget af->langer sparen->nieuwe kaart kopen en oude, gerepareerde kaart moet weer weg, dus is het voordeligste meteen een nieuwe te kopen... Suc6[/quote:69edac9346] Behalve als die nieuwe kaart overkill is voor m'n huidige systeem. Dan kan ik beter nu een beetje geld uitgeven om te repareren en over een jaar ofzo een nieuw moederbord/processor/videokaart die goed aan elkaar gewaagd zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...