Ga naar inhoud

To SLI or not to SLI


Aanbevolen berichten

Een SLI moederbord zijn de kosten niet, voor 160 Euro heb je al een Asus A8N SLI deluxe. ik zou gewoon een SLI bord nemen. Je hebt dan altijd de vrijheid om gebruik te maken van SLI of niet. zonder SLI op je bord weet je zeker dat je het nooit gebruikt. Ik heb zelf een Asus A8N SLI Deluxe mogen testen met 2x 6800GT in SLI en moet zegen dat je toch minimaal een Athlon 64 4000+ nodig hebt om optimaal van SLI gebruik te maken. Een sterke voeding is een 2e vereiste. tenslote een beeldscherm die 1600x1200 aan kan, met lagere resolutie's gaat het voordeel van SLI verloren en komt de CPU eerder naar voren als bottleneck (ja ook met een A64 4000+)
Link naar reactie
Prijs verschil tussen een non-sli nforce 4 bord en een SLI nForce 4 bord is niet zo hoog, als je een SLI bord koopt heb je teminste de mogelijkheid om in de toekomst als de prijzen zakken of als je zelf meer geld hebt een extra kaart erbij te zetten. SLI is echt niet iets voor de rijken der aarde (tenzij je direct 2x 6800 Ultra in SLI koopt ;) ), de gewone gamer met minder centen kan er ook wat mee.
Link naar reactie
Voordat je definitief voor SLI gaat, lees dit eens...: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041123/index.html Ik begrijp eruit dat de processor voor de SLI een grote bottleneck is. Je moet oftewel een uitstekende monitor hebben of je processor zwaar overclocken wil je optimaal van SLI kunnen genieten. Ikzelf sta verbaasd over diverse resultaten uit de test, maar ja... De toekomst kan ons nog veel leren.... Voor mij zal SLI pas in zicht komen over een paar jaartjes..... :lol:
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...