Ga naar inhoud

Probleem met Club3d Ati Radeon 9700pro


Aanbevolen berichten

Hallo, Al sinds lange tijd heb ik problemen met het installeren van de laatste ATI Radeon driver (op dit moment catalyst 4.11). De volgende stappen heb ik uitgevoerd: 1. Installatie WinXP + SP2 2. Alle Windowsupdates geïnstalleerd (incl. .NET framework 1.1), echter niet de ATI driver, geadviseerd door windowsupdate 3. ATI Catalyst 4.11 geïnstalleerd De installatie verloopt normaal. Echter bij het rebooten kom ik in een hevig verminkt scherm terecht; er wordt een foutmelding getoond, maar deze kan ik niet (goed) lezen; volgens mij wordt er iets getoond van dat er geprobeerd wordt de optimale settings in te stellen, maar dat dat niet gelukt is. Hierna reboot het systeem zich vanzelf weer en wordt het scherm getoond waarin ik o.a. kan aangeven dat ik in veilige modus wil opstarten. Ik heb al meerdere keren de pc laten rebooten, dus niet in veilige modus opstarten, maar gewoon 'normaal'. Echter dit kan oneindig herhalen, maar biedt geen oplossing. Dit probleem doet zich niet voor wanneer ik Catalyst 4.5 installeer (dit is de laatste versie die bij mij nog wilde werken). Versie 4.5 werkt goed. Echter i.v.m. laatste spellen wil ik graag mijn videodriver updaten. Mijn configuratie bestaat uit: - Gigabyte GA-8PE800Pro moederbord - Club3d ATI Radeon 9700pro videokaart - Samsung 512mb 333mhz geheugen - Windows XP Home Edition Voordat ik naar mijn pc boer ren, hoor ik graag jullie mening/tips; ik heb namelijk nog een paar maanden garantie (wellicht is de videokaart niet helemaal in orde). Ik heb ook op dit forum lang gezocht naar een mogelijke oplossing (ik heb ook de FAQ goed doorgenomen). Tijdens het zoeken kwam ik veel meldingen tegen m.b.t. overklokken en bios flashen. Beide heb ik nog nooit gedaan met mijn videokaart. Maar wellicht is de bios van mijn 9700pro te oud? Ik weet het niet, maar ik kan geen nieuwe bios vinden op de site van club3d. Trouwens ik heb ook af en toe last van een reboot i.v.m. vpu recover probleem. Hebben deze problemen met elkaar te maken? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groeten, Mees
Link naar reactie
De drivers moeten inprincipe gewoon werken met de Radeon 9700 pro, dit moet geen probleem opleveren. voordat je bij een schone instalatie de Catalyst drivers instaleert moet je eerst de drivers van je moederbord instaleren, misschien dat je dat niet gedaan hebt en dat er daardoor problemen zijn ontstaan. bij je Gigabyte moederbord is een cd geleverd, hiet staan de drivers van je moederbord op, voor de laatste versie zou ik even kijken op www.gigabyte.com.tw
Link naar reactie
ik heb dit zelf ook gehad... Met drivers was mijn scherm vaag, en kon ik geen games meer spelen, omdat alle textures ge"collapsed" waren... Zonder drivers had ik echter geen last van rare dingen op mijn scherm. Maar ik kon dan weer geen games spelen... Mijn videokaart bleek kapot, en ik heb um opgestuurd voor RMA, nu heb ik een nieuwe gekregen, in me computer geprikt, niet een nieuwe drivers geinstalleerd, en hij werkte meteen weer goed... Probeer anders van iemand anders een ATi kaart te lenen, kijken of hij het daarmee wel goed doet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...