Ga naar inhoud

GT,LE, Ultra & PCI Express.......


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik vroeg mij af wat de toevoegingen GT, LE en Ultra bij de nieuwere GeForce kaarten betekend?! Welke is de meest krachtige, de beste? Heeft iemand een link voor mij met info hierover, kan niks vinden helaas... Daarnaast vroeg ik mij af hoe het nou zit met die nieuwe PCI-Express kaarten. Kunnen die kaarten gewoon op een moederbord met bv een 8x AGP video slot?? Of moet er op het moederbord een nieuw slot zitten speciaal voor de PCI Express kaarten?! Thnx, Greetzz Sonny Links (NL) met meer info over deze onderwerpen zijn welkommmmm
Link naar reactie
Link is eigelijk niet nodig, het staat gewoon in de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=99415]FAQ[/url]. :wink: Maar om alles ff op een rijtje te zetten: De Ultra is het snelste, daarna krijg je de GT en dan de LE. PCI-express is een aparte slot voor videokaarten, die zitten dus niet op mobo's met AGP. :wink: Ze zitten geloof ik alleen nog maar op socket 775mobo's (voor de nieuwste generatie P4's) maar het zal ook wel niet lang meer duren tot socket 939 (voor AMD64) dit ook heeft.
Link naar reactie
[quote:cfee539ee8="sdh"] PCI-express is een aparte slot voor videokaarten, die zitten dus niet op mobo's met AGP. :wink: Ze zitten geloof ik alleen nog maar op socket 775mobo's (voor de nieuwste generatie P4's) maar het zal ook wel niet lang meer duren tot socket 939 (voor AMD64) dit ook heeft.[/quote:cfee539ee8] Ja psies, want daar zit ik dus ff mee. Ik wil die A7N8X-E Deluxe mobo waarschijnlijk kopen met zo'n PCI-E kaart. Maar die kaarten zijn er dus ook in een AGP variant?! Dan kan ik deze mobo en videokaart dus kopen?
Link naar reactie
[quote:00aa96d9d1="Sonny01"]Ok, maar dat betekent dat een A7N8X-E Deluxe mobo geen PCI-express slot heeft?!!? Al wil ik bv zo'n ATI Radeon X800 XT kopen dan moet ik dus ook een nieuwe mobo aanschaffen!?[/quote:00aa96d9d1] Dat klopt idd, maar volgens mij zijn dr ook wel X800XT's verkrijgbaar voor een AGP slot. :wink: Overigens heb je niet veel aan een X800XT op een socket A mobo, want de CPU's die daar op kunnen zijn eigenlijk te traag voor zo'n kaart, en dan is het dus jammer van het geld om een X800XT aan te schaffen. :wink: Met een socket A mobo ben je dus beter af met een 6800GT of X800PRO. :)
Link naar reactie
[quote:6449050cb1="Sonny01"][quote:6449050cb1="sdh"] PCI-express is een aparte slot voor videokaarten, die zitten dus niet op mobo's met AGP. :wink: Ze zitten geloof ik alleen nog maar op socket 775mobo's (voor de nieuwste generatie P4's) maar het zal ook wel niet lang meer duren tot socket 939 (voor AMD64) dit ook heeft.[/quote:6449050cb1] Ja psies, want daar zit ik dus ff mee. Ik wil die A7N8X-E Deluxe mobo waarschijnlijk kopen met zo'n PCI-E kaart. Maar die kaarten zijn er dus ook in een AGP variant?! Dan kan ik deze mobo en videokaart dus kopen?[/quote:6449050cb1] Voor dit mobo kun je iig geen PCI-Express kaarten kopen dus die vallen al af... Als ik jou was zou ik voor de 6800LE, 6800GT of X800PRO (AGP dus!) gaan. Dat zijn mooie sneller kaarten i.c.m dat mobo en een bijpassende CPU. (wat voor CPU komt erin trwns?)
Link naar reactie
[quote:9a7cb724a3="sdh"] Overigens heb je niet veel aan een X800XT op een socket A mobo, want de CPU's die daar op kunnen zijn eigenlijk te traag voor zo'n kaart, en dan is het dus jammer van het geld om een X800XT aan te schaffen.[/quote:9a7cb724a3] Waardoor zijn de CPU's op een socket A mobo dan te traag voor deze kaart (X800XT)? En wat voor socket hebben de nieuwere AMD mobo's dan? gtzz!
Link naar reactie
[quote:3691f242ef="Sonny01"][quote:3691f242ef="sdh"] Overigens heb je niet veel aan een X800XT op een socket A mobo, want de CPU's die daar op kunnen zijn eigenlijk te traag voor zo'n kaart, en dan is het dus jammer van het geld om een X800XT aan te schaffen.[/quote:3691f242ef] Waardoor zijn de CPU's op een socket A mobo dan te traag voor deze kaart (X800XT)? En wat voor socket hebben de nieuwere AMD mobo's dan? gtzz![/quote:3691f242ef] Waarom ze te traag zijn weet ik ook niet psies, het is iig zo dat "langzamere" CPU's (dus Athlon XP, A64 tot de 3400+ en de P4 tot de 3.4GHz) de X800XT en GF6800Ultra niet helemaal bij kunnen houden. Dan ben je dus beter af met een 6800GT of X800PRO. De nieuwste socket voor AMD is de socket939 en de alweer wat oudere 754. Maar nogmaals: als je persé een X800XT of 6800Ultra wilt heb je dus minimaal een Athlon64 3400+ of P4 3.4GHz nodig als je waar voor je geld wilt. :wink: Anders ben je dus beter af met een 6800GT of X800PRO.
Link naar reactie
Ok, thnx voor de info! Ik ben zoekende naar een nieuw systeem, dus deze kaart was een suggestie. Ben voor nu ook dik tevreden met bv een Radeon 9600 XT. Alleen met het oog op de toekomst vroeg ik mij af op welke mobo's die nieuwe PCI-e kaarten passen. Want welk mobo moet ik nou kopen wil ik later zo'n PCI-e kaart erop kunnen zetten? En kijkend naar de CPU, welke moet ik dan aanschaffen? Kan bv een AthlonXP 2800+ énkel op een Socket A mobo? of ook op een 754 of 939?!?!
Link naar reactie
De athlon XP kan alleen op Socket A Als je een compleet nieuw systeem wilt gaan bouwen zou ik maar eens opgeven hoeveel geld je nodig hebt, vervolgens kun je dat dan posten in het subforum "Hardware anders" Op de toekomst gericht is een systeem met PCI-Express wel zo lekker. Je kan in December als alles mee zit gewoon een Athlon 64 systeem (socket 939) bouwen met een nForce 4 chipset. deze moederborden met de nForce 4 chipset ondersteunen PCI-Express Je kan dan een ATI X800XT PCI-Express kopen. de 6800GT PCI-express zal je niet gaan lukken, deze zijn extreem schaars
Link naar reactie
Je haalt 2 dingen door elkaar. De socket is voor de processor en heeft niks met de videokaart te maken. De oude athlon XP zit op socket A, de nieuwe athlon64 op socket 754 en 939. Dan de videokaarten: Voor de Socket A moederborden is er alleen AGP, voor de socket754 en 939 borden komt er binnenkort ook een chipset (basischips op een moederbord) die PCI-Express heeft. Op deze moederborden kan je dus een PCI-E videokaart doen. Maar er zijn ook moederborden voor de Athlon 64 die geen PCI-E hebben, maar gewoon AGP. Als jij een processor koopt (dat is de vraag die je stelt :wink:) moet je opletten welke socket die heeft en welke socket het moederbord heeft. Eeen socket 754 Athlon 64 past niet op een socket 939 moederbord en andersom.
Link naar reactie
[quote:efadd6ec81="Sonny01"]De nieuwste videokaarten (alleen PCI-E 16x, dus geen AGP 8x variant) kunnen nog niet op de huidige mobo's?[/quote:efadd6ec81]Kaarten met PCI-E kunnen idd niet op een AGP moederbord. Echter zijn er van alle topkaarten ook AGP versies. Van enkele midrange en budget kaarten zijn wel alleen PCI-E versies, maar die hebben meestal wel een AGP tegenhanger die even goed is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...