Ga naar inhoud

Welke videokaart is dit? Diamaond Multimedia P/n23150160-401


Aanbevolen berichten

Ik heb voor het iets upgraden van een oude computer mobo GA-6vxe, pentium 2 , 350mhz en Windows 98SE een tweede hands videokaartje verkregen. In de computer zit een [b:21bd6fcdf5]Nvidea TNT2 3dforce videokaart[/b:21bd6fcdf5]. Nu wil ik er een andere in zetten die volgens de gever betere prestaties levert. [b:21bd6fcdf5]Nu wil ik deze omwisselen met de andere videokaart , maar daar heb ik drivers voor nodig[/b:21bd6fcdf5]. Om de juiste te vinden moet je precies weten welke kaart het is, dat kan ik helaas nu niet meer navragen, het was een krijgertje. Op de kaart staat alleen: [b:21bd6fcdf5]Diamond Mutimedia p/n 23150160-401, bouwjaar 1998[/b:21bd6fcdf5]. Via Google kijg ik iets van Diamond Stealth ll G460 Viper ll / Savage 2000. Kan iemand mij zeggen welke het nu is??? Natuurlijk begrijp ik dat ik beter een betere videokaart kan aanschaffen, maar daar gaat het niet om, het is gewoon leuk om te proberen of de oude 3dfx spellen wat beter spelen met deze kaart. Zo niet dan prutsen we weer verder. Hans
Link naar reactie
Aan de hand van jouw tip ben ik verder gaan zoeken. Probeerde nu inplaats van Diamond Mutimedia p/n 23150160-401 in te typen bij Google gewoon de zoekterm [b:85d10bff25]p/n 23150160-401[/b:85d10bff25]. Tot mijn verassing kwam ik meteen op de volgende website http://www.falconfly.de/identify-3dfx.htm waar ik aan de hand van het p/n nummet de videokaart kon vinden + foto van de kaart + alle drivers. Voor alle voodoo 3dfx kaarten is deze site een aanrader. [b:85d10bff25]Gegevens kaart: Maker: Diamond Model Name: Monster Fusion PCB Color: Green Bus: AGP 2 maal Ram: 16mb Kaart: Voodoo Banshee[/b:85d10bff25] Je kan wel zeggen dat ik het antwoord op de vraag heb gevonden. Hans
Link naar reactie
je hebt gelijk inderdaad een vooruitziende blik. Leuke artikelen heb je geschreven zoals die over CRT monitoren en Spyware, erg leerzaam. Met deze videokaart is het de bedoeling dat de kinderen eenvoudige, wat oudere spelletjes op een fatsoenlijke manier kunnen spelen op het oude beestje. Dat moet volgens mij wel lukken. Zet als upgrade in de computer ook een wat snellere processor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...