Ga naar inhoud

Problemen met sommige 3D spellen en FX5200


Aanbevolen berichten

[color=darkblue:3c5d241c92][/color:3c5d241c92]Hoi, Ik heb een probleem waar ik niet meer uit kom, maar misschien dat iemand anders me op het juiste spoor kan zetten. Op mijn PC (1,6 GHz, 512 Mb memory XFX Geforce FX5200 128 mb DDR graphics card, Windows XP SP2, DirectX 9.0c) loopt alles gesmeerd maar bij een aantal spellen loopt de zaak consequent stuk. Bijvoorbeeld spellen als Fifa 2004 en Sims laten zich probleemloos installeren en starten en zolang alleen gebruik wordt gemaakt van de muis gaat alles nog goed. Zodra echter een toets wordt aangeraakt sluit het spel spontaan af met de bekende Microsoft boodschap dat het programma een ongeldige bewerking heeft gedaan. Deze zelfde spellen lopen op mijn andere (mindere) PC (1 GHz, 512 Mb memory, Viper Riva Tnt2 graphics card, DirectX 9.0c) wel goed. Ik heb van alles vergeleken maar kan niet ontdekken waarom deze spellen op de ene PC goed werken en op de ander niet. Ik heb voor de videokaart Nvidia drivers versie 66.93 geinstalleerd. Heeft iemand een idee? Alle hulp is welkom! Jan Roza
Link naar reactie
Sims 2 wil bij mij alleen zonder problemen werken als ik een oude driver gebruik. Mogelijk dat bij jouw systeem een soortgelijk 'probleem' zit ? Een tweede punt is de installatie van de drivers zelf. Was die FX een vervanging van een andere kaart ? Dan kan het helpen als je met behulp van de tools (ik meen dat een drivercleaner voor nVidia staat genoemd) die in de FAQ van dit topic staan je systeem schoonpoetst en daarna de drivers opnieuw installeert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...