Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Jawel. Gisteravond, ik wil mijn pc rebooten want mail stottert, dus ik klik Start, Uitschakelen en floep, weg is mijn beeld. Eén klik te vroeg. Dus monitor uit en weer aan, zwart scherm. Losgekoppeld en aangesloten op notebook, geen beeld. Aangesloten op andere pc, geen beeld. Het gaat om mijn geliefde 22" IIyama Vision Master Pro 512. Aankoopdatum: 7 december 2001. Nu lees ik op www.iiyama.nl het volgende veelbelovende tekstje: [quote:625ad6362b]GARANTIE CRT EN LCD MONITOREN Onze CRT en LCD monitoren, indien gekocht in de Benelux of Scandinavië, hebben de eerste drie jaar na aankoop een uitgebreide on-site service. In het geval van een storing gedurende de garantieperiode wordt uw monitor op het geregistreerde adres opgehaald. Vervolgens verlenen wij, afhankelijk van het type monitor, service op één van de volgende manieren: U ontvangt direct na inname van uw defecte monitor een vervangend exemplaar, welke u vervolgens kunt behouden. De vervangende monitor wordt uw eigendom. In uitzonderingsgevallen wordt uw eigen monitor gerepareerd door ons servicecentrum en zo spoedig mogelijk weer bij u afgeleverd. iiyama behoudt zich het recht voor de monitor in eigen werkplaats te repareren danwel een andere werkplaats hiervoor aan te wijzen. [/quote:625ad6362b] Iemand hier ervaring mee? Werkt dat of kan ik beter naar mijn lokale dealer waar ik em ook gekocht had? groetjes Edmond (en nee, er is nog geen online condoleanceregister voor de monitor geopend ;)
Link naar reactie
Je kan je altijd beroepen om het gedeelte in de wet dat het omschrijft als: binnen redelijke maten moet een product functioneren (als in tijd) en als zij zeggen dat ze 3 jaar garantie geven maar je hebt geen dingetje ingestuurd kan je altijd nog garantie eisen? Weet niet hoe dat zit met eventuele clausules betreffende die onsite garantie..
Link naar reactie
Mijn Iiyama monitor is een keer kapot gegaan. Rechtstreeks contact opnemen met Iiyama. Je kunt ze gewoon bellen. Er staat ook een storingsmeldingsformulier op hun site. Ze hebben een onderhoudscontract met een ander bedrijf, wat de monitor bij je thuis komt omwisselen. Je krijgt dan meteen een vergelijkbaar exemplaar, de oude wordt meegenomen. Wel even haast maken natuurlijk. ;)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Even mijn frustratie lozen. Na 1,5 week nog niets gehoord maar eens even gebeld. Het nummer van de site klopt niet meer, moet zijn 0438503230. En dan vertelt men doodleuk dat al sinds de 16de november de mailserver waarlangs die webtool-meldt-uw-storing-aan, werkt, plat ligt en niet meer toegankelijk is voor hen!!?!?!!!! Kortom, iedereen die daar iets aanmeldt doet het voor niets en moet alsnog bellen met dat nummer om het alsnog aan te melden. Tsssssss.... En ook niet even die webtool offline halen of aanpassen ofzo. grrrr Edmond
Link naar reactie
Ik begrijp hieruit, dat de onsite garantie 3 jaar is, maar de totale garantie langer. Ik heb mijn TFT gekocht met 5 jaar garantie. In de eerste 3 jaar word hij gewoon omgeruild. Maar wat me niet duidelijk is, wie draait er na die 3 jaar voor de verzendkosten op. Je kunt het dan proberen bij de winkel waar hij aangeschaft is. Dan moeten ze nog wel een contract met Ilyama hebben. Maar als de winkel niet meer bestaat of geen afnemer meer is, dan draai je denk ik op voor de kosten voor het opsturen van de monitot.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Toevallig stond er deze week (dinsdag of woensdag) een groot artikel in de spits over het hebben van garantie op "elektronica". In het kort kwam het hier op neer: De normale garantie afgegeven door de fabrikant (is dus afhankelijk van soort apparaat 1,2,3 of eventueel langer) Daarnaast geldt voor elk apparaat een bepaalde algemeen vastgestelde 'levengarantie' die langer kan zijn dan de door de hierboven genoemde normale garantie. Ik in de tweede termijn zal de fabrikant de klant tegemoet moeten komen, mits de schade niet door misbruik is ontstaan en de aankoopbon nog aanwezig is. tot zover, ik hoop dat je hier iets mee kunt met vriendelijke groet jan feenstra
Link naar reactie
Maar als een leverancier niet mee werkt. Probeer dan maar eens je gelijk te halen! De consument zal niet zo snel een rechtzaak tegen ze aanspannen dus nemen ze gewoon het risico. Kijk maar eens naar KPN en de Speedtouch modems. Daar gingen er redelijk wat van kapot en KPN zegt jammer joh. Stond in die bijlage van de CT tijdje geleden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...