Ga naar inhoud

videokaart met goed tv-out gezocht


Aanbevolen berichten

De snelheid maakt me eigenlijk niks uit, ben geen gamer. Het enige wat echt telt is de kwaliteit van de tv-out. Het moet wel een Nvidia kaart zijn, want ik werk met Linux (Slackware) en ik heb begrepen dat de Ati-drivers voor linux wat betr. tv-out nogal problematisch zijn. Het budget ligt ergens tussen de 100 en 150 euro. Gaarne suggesties.
Link naar reactie
Aha, dit is interessante info, wist niet dat Ati-kaarten op dit gebied zoveel beter waren. Helaas zijn de Linux drivers nog steeds in de onwikkelings- fase. Ga ff op het linux forum vragen of iemand er ervaring mee heeft. Matrox is idd ook een optie, hebben volgens mij goed Linux ondersteuning. Heb op het moment een Realtek 2000XP Deluxe tv-kaart en een MX400 grafische kaart. Zowel het tv-beeld op m'n comp. als de tv-out zijn maar matig. Wat ik me afvraag: is dat alleen een kwestie van de gr. kaart (inmiddels een fossiel natuurlijk) of speelt ook de tv-kaart een rol en is die PVR-250 zoveel beter?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
O, o, niet alleen comp hier gecrashed [damn BIOS van mabo overleed terplekke] maar ook nog eens dit draadje vergeten. Sorry sorry. Ik moet bekennen dat ik de TV-out nog *niet* heb geprobeerd, en ook slax nog niet binnengehaald... Zal alsnog eraan proberen te denken, moet nog een hoop doen om mijn nieuwe systeem weer helemaal op orde te brengen [P750 zit ook in nu uiteraard]. Wat ik iig al kan zeggen: het beeld is _perfect_ op mijn monitors! Ook de bijgeleverde software [een verbeterde PowerDesk, de andere zoog imho nogal bij de G550] is goed [maar wel erg 'xp-like', zodat zelfs de grootste debiel het nog snapt ;) ].
Link naar reactie
Aardig dat je er toch nog aan denkt, maar bespaar je de moeite. Ik ben er net achter gekomen dat de off. Matrox drivers geen tv-out voor Linux ondersteunen, terwijl ze er of hun site wel reclame voor maken :evil: :evil: Het schijnt wel te kunnen, maar dan moet je in de kernel gaan zitten klooien. Stevig balen want Matrox blijkt wel veruit de beste tv-out kwaliteit te leveren. Misschien ga ik wel een tijdje dvd's en zo onder Windows afspelen tot het lukt de zaak onder Linux aan de praat te krijgen. Iig bedankt voor je reactie en succes met je systeem :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...