Ga naar inhoud

Warmteprobleem?


Aanbevolen berichten

Het mag wel goed wezen, maar er is iets met mijn systeem. Ik lag vanacht een half uurtje te tobben. Ik heb zeer veel ervaring met computers en ik kan het niet uitstaan dat ik er niet achter kom :-? Voor normaal internetten en office gebruik is er geen vuiltje aan de lucht. Het gamen wordt na een kwartier wat minder. Het systeem loopt echter niet vast. Hoe moet ik het uitleggen? Het is net of als er één frame niet wordt weergegeven. Je ziet een echte hik. Ik heb ook mijn details wat lager gezet en dat mocht niet baten. Ik vind wegbrengen ook zo'n oplossing. Ik werk ook op mijn systeem en ik kan het geen dag missen. Ook vind ik mijn processortemperatuur van 57 graden in spellen wat hoog. Ook de Vcore loopt niet zo mooi bij zware belasting zoals je ziet op het plaatje. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben. Een ander moederbord en processor lijkt met zo'n zware oplossing. We kunnen er toch wel uitkomen?
Link naar reactie
[quote:970e839f54="Jimmy"]Het mag wel goed wezen, maar er is iets met mijn systeem. Ik lag vanacht een half uurtje te tobben. Ik heb zeer veel ervaring met computers en ik kan het niet uitstaan dat ik er niet achter kom :-? Voor normaal internetten en office gebruik is er geen vuiltje aan de lucht. Het gamen wordt na een kwartier wat minder. Het systeem loopt echter niet vast. Hoe moet ik het uitleggen? Het is net of als er één frame niet wordt weergegeven. Je ziet een echte hik. Ik heb ook mijn details wat lager gezet en dat mocht niet baten. Ik vind wegbrengen ook zo'n oplossing. Ik werk ook op mijn systeem en ik kan het geen dag missen. Ook vind ik mijn processortemperatuur van 57 graden in spellen wat hoog. Ook de Vcore loopt niet zo mooi bij zware belasting zoals je ziet op het plaatje. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben. Een ander moederbord en processor lijkt met zo'n zware oplossing. We kunnen er toch wel uitkomen?[/quote:970e839f54] Ik zou een nieuwe voeding proberen. En wat bedoel je met "het gamen wordt na een kwartier wat minder"?. Krijg je artifacts? Plaats er eens een screenshot van. Of zakt gewoon de performance opeens in?
Link naar reactie
[quote:f8e5e4e139="Jimmy"] Ook vind ik mijn processortemperatuur van 57 graden in spellen wat hoog. Ook de Vcore loopt niet zo mooi bij zware belasting zoals je ziet op het plaatje. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben. [/quote:f8e5e4e139] ow ik dacht 48 graden zoals te zien is in dat plaatje wat je had gepost. [quote:f8e5e4e139="Nemesi$"]En wat bedoel je met "het gamen wordt na een kwartier wat minder"?. Krijg je artifacts? Plaats er eens een screenshot van. Of zakt gewoon de performance opeens in? [/quote:f8e5e4e139] [quote:f8e5e4e139="Jimmy"] Het is net of als er één frame niet wordt weergegeven. Je ziet een echte hik. [/quote:f8e5e4e139] Iig, zoiets had ik ook met 3dmark03, als ik bij de nature test aankwam dan "hikte" het beeld ook net alsof het iedere keer ff vast staat. Overigens kwam dit me score niet te nadelen, dus ik weet niet of bij jou de fps omlaag gaat als je dat heb? (probeer ook eens 3dmark03) Bij mij was dat gedoe (wat ik alleen in 3dmark had) pas weg nadat ik een schone install op een gegeven moment had gedaan.
Link naar reactie
Windows XP staat er nog niet zo lang op. Nieuwe voeding is onderweg. Ik heb geen performance drop tijdens het probleem. Het beeld gaat voor heel even helemaal weg en vervormd heel ernstig. Het is fractie van een seconde zo'n 10 keer per minuut. Stop ik met gamen en wacht ik een half uurtje dan kan ik weer 10 minuten gamen. De grafiek is genomen 5 minuten na het spel. De lijn lag eerst veel hoger. 57 graden heb ik wel eens afgelezen. Direct na 1 uur UT'en. Ik ga maar even niet rommelen in het systeem. Ik kan een CPU stresstest doen of 3dmark laten draaien. Ik probeer met behulp van jullie het een en ander uit te sluiten. Videokaart: Gekoeld door een NV5 silencer. Koelpasta goed verdeeld. CPU: Gekoeld door een stock koeler. De fan blijft altijd vrij zacht draaien ! (ik zie ineens een mogelijke candidaat. Hoe schroef ik de toeren omhoog?) NB: Passief gekoeld. Wordt als het de NB is zo'n 45 graadjes. Harddisk: ligt lekker in een briesje van de front casefan (Papst 92 mm) Voeding: Blaast snel lauwe lucht uit. Ik zal het schetsen, des te duidelijker des te beter. [img:6f02377395]http://img140.exs.cx/img140/9486/systeem9jq.jpg[/img:6f02377395]
Link naar reactie
Ik denk dat ik een stapje verder ben: Je ziet een piek van de MB temperatuur. Op dit punt of dichtbij dat tijdstip ging het wel mis. Rare beelden alom. Deze beelden zijn te kort om er een screenshot van te maken. Ik heb met behulp van speedfan de fan van mijn processor op heel laag gezet. Daarna ging ik heel even een spel spelen totdat het alarm van asusprobe afging. Geen fouten of rare dingen. De processor is niet meer de hoofdverdachte. Nu is dat mijn moederbordtemperatuur. [quote]Even hardop denken: ALs de northbridge te warm zou worden of niet goed zou zijn; kan het zijn dat de northbridge corrupte data stuurt naar de southbridge of agp bus waardoor de videokaart even niet meer weet wat hij moet doen. [size=9:c50bf1131c]Uit een mail van mijn neef, systeemdeskundige.[/[/size:c50bf1131c]quote] [b:c50bf1131c]Sorry dat ik zoveel post, maar ik heb veel geld geïnvesteerd in het systeem en ik wil dat het goed is. Snap je?[/b:c50bf1131c] [img:c50bf1131c]http://img159.exs.cx/img159/364/situatie3kw.jpg[/img:c50bf1131c]
Link naar reactie
as het fannetje van de northbridge gewoon constant blijft draaien is het goed. Hoeveel graden is een piek van de MB temperatuur? Laat eens een kamerventilator je kast in draaien, blijft het probleem dan? EDIT: plaatje doet het nu wel, dus nu kan ik de temp zien...50 graden is wel warm ja, probeer de kamerventilator eens.
Link naar reactie
Aldus geschied, temperatuur kwam niet hoger dan 30 graden. processor bleef op de 40 graden. Nog steeds rare beelden... Ik gaf het net op totdat ik even aan het chatten was met mijn neef. Ik bracht hem op de hoogte van zelfs deze topic. Volgens hem ligt het NIET aan mijn computer :oops: Het schaamrood staat me op de kaken. Nu komt de oplossing van het probleem. Het ligt aan UT2004. Ik heb even via chat de ini bestanden van UT doorgespit en er staat "ScreenFlashes=True" ... Dat houd dus in dat het beeld flikkerd als ik hard geraakt wordt. Nooit die link gelegt :oops: Aldus, mijn menselijk falen. Dat wil niet zeggen (en dat zijn we eens) dat ik het niet in de gaten houdt. Misschien heeft hij het mis, maar dat denk ik niet. Ik heb er nu op gelet en het is inderdaad waar. Houdt deze topic even open. Er kunnen zich misschien nog nieuwe ontwikkelingen voortdoen. Dank aan iedereen die mij geholpen heeft!
Link naar reactie
[quote:6804719651="Jimmy"]Aldus geschied, temperatuur kwam niet hoger dan 30 graden. processor bleef op de 40 graden. Nog steeds rare beelden... Ik gaf het net op totdat ik even aan het chatten was met mijn neef. Ik bracht hem op de hoogte van zelfs deze topic. Volgens hem ligt het NIET aan mijn computer :oops: Het schaamrood staat me op de kaken. Nu komt de oplossing van het probleem. Het ligt aan UT2004. Ik heb even via chat de ini bestanden van UT doorgespit en er staat "ScreenFlashes=True" ... Dat houd dus in dat het beeld flikkerd als ik hard geraakt wordt. Nooit die link gelegt :oops: Aldus, mijn menselijk falen. Dat wil niet zeggen (en dat zijn we eens) dat ik het niet in de gaten houdt. Misschien heeft hij het mis, maar dat denk ik niet. Ik heb er nu op gelet en het is inderdaad waar. Houdt deze topic even open. Er kunnen zich misschien nog nieuwe ontwikkelingen voortdoen. Dank aan iedereen die mij geholpen heeft![/quote:6804719651] hahaha da's wel grappig eigenlijk
Link naar reactie
Achteraf kan ik er ook smakelijk om lachen. Had UT2004 mij mooi tuk :lol: Ach ja, ik kan het niet laten: Er is nog steeds niets aan de hand. Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. ScreenFlashes blijft mooi aan. Laat maar schokken. Nu weet ik dat het geen mankament is. Die nieuwe voeding wordt morgen teruggestuurd en het is RMA. Heb ik de eerste jaren geen zorgen meer over de voeding bij mijn volgende upgrade. Koop je een serieus superproduct, is het stuk :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...