Ga naar inhoud

Warmteprobleem?


Aanbevolen berichten

Ik kreeg tijdens het gamen in UT2004 korte beelduitvallen. Het is net of er 1 frame helemaat wit is. Een flits dus. Ook had ik laatst dat de textures anders werden. Ook zo'n korte flits. Mijn kasttemperatuur was piek 39 graden en mijn CPU 59 graden. De videokaart weet ik niet, maar die loopt on standaart settings. Wat kan het zijn?
Link naar reactie
Ik koop binnenkort wel een andere kast en een andere voeding. In mijn huidige kast passen geen casefans en dat wordt met name in de zomer lastig. Nu kan het nog net. Mijn 12 volt lijn hangt ook ergens op 11,588 volt tijdens het gamen. Alleen het vrouwtje nog overtuigen. Dat lukt wel 8) Weet iemand of het hoort dat de koeler van mijn 6800le zo los zit? Ter alle duidelijkheid. Mijn spellen lopen niet vast, alleen de textures zijn soms raar en het lijkt of als de monitor zeer snel aan- en uitgaat. Na een koude opstart heb ik nergens last van: Iemand vroeg om mijn systeemspecs... Intel Pentium 4 Presscott met boxed koeler op 3000 MHz 2x512 MB TwinMOS identiek geheugen op 400 MHz Dualchannel GeForce 6800 LE op stock speeds en dus de vrij losse koeler Asus P4P800SE moederbord met Q-fan enabled. Coolermaster 350 watt voeding (te weinig?) Goedkope kast van Q-tec die ik wil vervangen HP deskjet 3600 op WDM Monitor Iiyama C480T op 1280x1024@60Hz DVI Drivers: 6.14.10.6693 whql detonator Voor derest is alles WDM driver gestuurd. Er is verder niets veranderd in de driversetting. Temperatuur na een half uur idle gebruik. MB 33 graden CPU 43 graden Voltages bij idle gebruik 12v=11,855 5v en 3v zijn prima.
Link naar reactie
Mijn 6800le heeft geen temperatuursensor heb ik ergens gelezen. Mijn programma Asusprobe leest al alles uit. Ik ben het beu en ik heb op aanraden van mijn neef waar ik toch al mee in gesprek was (hij is een computerdeskundige) het volgende gekocht. -LG GCC4521BL Zwarte DVD combo drive (goede leeseigenschappen) -Divers Artic colling Silencer ARC-NV-5 GF6800 -Tagan TG480-U01 Tagan 480 watt PSU 30A 12 volt's lijn -Papst 92x92 fan (casefan front) -Chenbro xPider Midi Tower Zilver met Windows zijpaneel Gekocht bij Eynstein. 239,88 euro incl. rembours en transportverzekering. Ik verwacht het zaakje morgen binnen te hebben waar ik pas morgenavond de tijd heb om het zooitje te monteren. Als die silencer goed aanslaat gaat mijn 6800le op 6800 speeds draaien :wink:
Link naar reactie
Rivatuner heb ik al gebruikt en die leest niets af. Ik heb nu de core omlaag gezet met Coolbits totdat ik die VGA silencer heb en dan gaat het zaakje flink omhoog. Ik heb dan ook geen problemen meer. Alleen vindt ik het een tijdelijke oplossing. Ik koop geen kaart van 200 euro om hem op 50% te laten lopen :-? Vandaar die silencer :wink:
Link naar reactie
meestal als je zulke rare dingen in beeld krijgt (artifacts) ligt het aan je memory clock. Probeer die eens lager te zetten. Een te hoge GPU clock resulteert meestal in een reboot. En de temperatuur hoort af te lezen te zijn in de driver van je VGA kaart. (rechtermuisknopje bureaublad->eigenschappen->instellingen->geavanceerd->GeForce tabblad->temperaturen
Link naar reactie
Ik heb de spullen in huis. Alleen de voeding is er nog niet. Deze moet terug omdat hij niet goed was. Werk nog even onder mijn oude voeding. Dit is wat ik heb. en ik heb nog steeds last van die rare beelden. De VGA silencer zit erop en aan de videokaart zal het wel niet liggen denk ik tenminste. Dat lijkt me heel erg stug. Dit is wat het systeem zegt. Het systeem wordt gekoeld door een Papst casefan aan de voorkant en de videokaart voert zijn warmte door de silencer direct af naar buiten. Mijn kast heb ik van binnen netjes opgeruimd en de airflow is goed. Ook de voeding blaast goed. The northbridge wordt passief gekoeld. Ik gooi de videokaartklok nog 1 keer naar beneden. Is dat goed? (na 1 uur intensief UT'en) [img:43cd94b91d]http://img138.exs.cx/img138/2838/mijnsysteem1nx.jpg[/img:43cd94b91d] Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen.
Link naar reactie
[quote:2e1070d948="Jimmy"]Ik heb de spullen in huis. Alleen de voeding is er nog niet. Deze moet terug omdat hij niet goed was. Werk nog even onder mijn oude voeding. Dit is wat ik heb. en ik heb nog steeds last van die rare beelden. De VGA silencer zit erop en aan de videokaart zal het wel niet liggen denk ik tenminste. Dat lijkt me heel erg stug. Dit is wat het systeem zegt. Het systeem wordt gekoeld door een Papst casefan aan de voorkant en de videokaart voert zijn warmte door de silencer direct af naar buiten. Mijn kast heb ik van binnen netjes opgeruimd en de airflow is goed. Ook de voeding blaast goed. The northbridge wordt passief gekoeld. Ik gooi de videokaartklok nog 1 keer naar beneden. Is dat goed? (na 1 uur intensief UT'en) [i:2e1070d948]plaatje[/i:2e1070d948] Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen.[/quote:2e1070d948] De temperaturen die je daar laat zien zijn van je CPU en NB. Kijk eens op die locatie die ik had aangegeven voor de temperatuur van je videokaart. Ik had geloof ik ook al gezegd dat artifacts komen door het te warm worden van het videogeheugen, niet van de core. Misschien maakt de Silencer geen contact met je geheugenmodules? Je moet er wel genoeg koelpasta opsmeren. Probeer ook eens he geheugen lager te klokken ipv de core.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...