Ga naar inhoud

Installatie van drivers voor mx-400, help (ben leek)


Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus 7100 pro videokaart (nvidea mx400 geforce 2 ofzo) Tot nu toe werkte alles goed op mn xp-systeem. De kaart draait nu momenteel op de standaard driver voor geforce 2 mx400 van xp zelf. Ik wil graag de detonator drivers installeren zodat ik deze kaart kan gebruiken om films te kjiken via mn tv. Ik heb veel gehoord over driver problemen en dat zoiets ernstig fout kan gaan. Zijn er mensen hier die mij op weg helpen en tips kunnen geven hoe ik dit het beste kan aanpakken? (vb. wel of juist niet detonator installeren, of andere drivers gebruiken, welke detonator versie, hoe te installeren zodat alles werkt) Moet ik die eerst de huidige xp-driver deinstalleren voordat ik verder ga? kweeniet, help.
Link naar reactie
[quote:165f8ae501="Aht uh Mi Hed"]Ik heb een Asus 7100 pro videokaart (nvidea mx400 geforce 2 ofzo) Tot nu toe werkte alles goed op mn xp-systeem. De kaart draait nu momenteel op de standaard driver voor geforce 2 mx400 van xp zelf. Ik wil graag de detonator drivers installeren zodat ik deze kaart kan gebruiken om films te kjiken via mn tv. Ik heb veel gehoord over driver problemen en dat zoiets ernstig fout kan gaan. Zijn er mensen hier die mij op weg helpen en tips kunnen geven hoe ik dit het beste kan aanpakken? (vb. wel of juist niet detonator installeren, of andere drivers gebruiken, welke detonator versie, hoe te installeren zodat alles werkt) Moet ik die eerst de huidige xp-driver deinstalleren voordat ik verder ga? kweeniet, help.[/quote:165f8ae501] Installeer de ForceWare 66.93 Win2k/XP WHQL. WHQL wil zeggen dat Mircosoft ze test en goed bevonden heeft. Download de driver (10MB). Dubbel klik op het bestandje en kies een map waar je de installatie bestanden naar wilt uitpakken. Dubbel klik op Setup.exe. De rest wijst zich van zelf.
Link naar reactie
[quote:c2a8744baa="rge"]Ik zie hier niks meer staan over de oude drivers verwijderen........hoeft dat tegenwoordig niet meer voordat je nieuwe drivers instaleerd ofzo? :o :-?[/quote:c2a8744baa] Als je de standaard drivers van Windows gebruikt staan ze niet in de software lijst dacht ik. In mijn vorige post had ik link vergeten zie ik nu. Alsnog: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=904
Link naar reactie
[quote:16c152273f="rge"]Ik zie hier niks meer staan over de oude drivers verwijderen........hoeft dat tegenwoordig niet meer voordat je nieuwe drivers instaleerd ofzo? :o :-?[/quote:16c152273f] Dat kan je beter wel doen als er al drivers op staan, als dat niet het geval is zoals jacco winkels als voorbeeld geeft, dan is het niet nodig. overigens staat de instalatie procedure gewoon in de FAQ!! incl directe download links!! ik snap daarom niet dat niemand doorverwijst naar de FAQ :roll:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb de nieuwste detonator drivers geinstalleerd, zonder problemen. Al merk ik wel dat me winamp in ene 50 % van mn system performance in kan nemen (hoe dat kan weet ik niet..) Dacht dat het mischien iets met anti-aliasing te maken had ofzo, maar heb ook daar geen verstand van. Ik heb mn kaart via de composiet aangesloten op mn tv (beide gele connectoren) en krijg wel beeld maar.. Het ziet er niet uit op mn tv! beeld vervormd langs de zijkanten, is veels te licht, slecht contrast en het is alsof er dunne witte scanlines door het beeld lopen. alsof de resolutie te hoog is voor de tv ofzo. Ik heb de faq's doorgenomen en de step-by-step van slashhead gevolgd. Het is niet helemaal duidelijk voor mij, of ik ben een dummie :rolleyes .. Onder nView/ display mode/ (uiteraard op) clone. Mn monitor staat ingesteld op 1024x768 60Hz (model Hp2800 low emission) tv-out is via composiet aan de zijkant van de tv (gele aansluitingen) aangesloten. pc-monitor is primary en de "tv" staat op b-pal wisselen van monitor <-> tv primary helpt niet en verlagen van de reslutie naar 800x600 evenmin. help?
Link naar reactie
thnx toglay. ik heb die s-video/composiet optie toch nog gevonden. "tv<->monitor en dan properties" nu werkt het dus wel, een video kijken op mn tv. nou ja redelijk dan. maar mn desktop (met wondowtjes enzo) gezien op tv is nog steeds niet scherp 'k zie geen duidelijke letters En het oogt allemaal heel wazig. Is dit normaal en moet ik dit voor lief nemen? (ws. iets met resolutie te maken?) Ook zit ik behoorlijk te k***** met kleurinstellingen als ik een video kijk, alles ziet er helemaal anders uit op mn tv ten op zichte van mn pc monitor :( (kleur, helderheid en dat is per video ook weer verchillend (grrrr.) Ik word ok helemaal gek van al die instellingen. ben er wel een tijdje zoet mee alles uit te pluizen
Link naar reactie
[quote:8d68846e5a="Aht uh Mi Hed"]thnx toglay. ik heb die s-video/composiet optie toch nog gevonden. "tv<->monitor en dan properties" nu werkt het dus wel, een video kijken op mn tv. nou ja redelijk dan. maar mn desktop (met wondowtjes enzo) gezien op tv is nog steeds niet scherp 'k zie geen duidelijke letters En het oogt allemaal heel wazig. Is dit normaal en moet ik dit voor lief nemen? (ws. iets met resolutie te maken?) Ook zit ik behoorlijk te k***** met kleurinstellingen als ik een video kijk, alles ziet er helemaal anders uit op mn tv ten op zichte van mn pc monitor :( (kleur, helderheid) en dat is per video ook weer verchillend (grrrr.) Ik word ok helemaal gek van al die instellingen. ben er wel een tijdje zoet mee alles uit te pluizen[/quote:8d68846e5a]
Link naar reactie
als ik tv out gebruik heb ik de resolutie op 1024*768 het is bijna niet te lezen(kleine letters), maar goed genoeg voor films en scherp:wink: met de kleurinstellingen moet je eigenlijk afblijven. bijmij was de kleuren standaard al goed :roll: het flikkeren kan je instellen. zorgt ook een beetje voor de scherpte dat was het een beetje :P
Link naar reactie
Scherp beeld vanaf me pc -> tv idd. 't werkt nu goed. Enn vraagje nog. Hoe rek of zoom je dat 'videovlak' dat je op je tv te zien krijgt (vaak iets langer dan 4:3) tot het beeld vullend is op je tv? dus ik wil dat weerskanten van die video ook echt de volle breedte van me tv vult. dat er boven en onder zwart blijft vinik natuurlijk niet erg, dat hoort zo. ik bedoel dus niet van 16:3 naar 4:3 vol te zoomen. alleen de weerskanten. Nu zie ik vaak een hele zwarte rand om de video heen op me tv. (hoop dat je het een beetje snapt) Ik heb een samsung trinitron tv. en dat dvd kwaliteit beeld vanaf me pc kijkt ziet er echt heel mooi uit. new experience in tv watching :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...