Ga naar inhoud

Goh, een 'nieuw' videokaart probleem


Aanbevolen berichten

Nouwja, nieuw probleem...in ieder geval voor mij :) Ik heb voor een vriendin een nieuwe kaart moeten installeren, FX 5700, alles ging goed totdat ik een spel wou opstarten - instant lock up. Niet alleen spellen, maar het geldt voor elke 3d applicatie. Windows en dergelijk(2d stuff) doet ie weer wel. Voor mij was het altijd zo dat de kaart het doet, of helemaal niet. Ik heb zo'n beetje alles gedaan lijkt me: Oude drivers uninstallen etc, Directx 9c installeren, VIA tech chipset updaten, Drivers installeren (omega 61.77 Forceware) Het is niet overhit noch een tekort aan voeding (300w) Misschien is het een conflict die 'vroeger' bestond tussen VIA tech, AMD en Geforce kaarten maar dat betwijfel ik toch wel... Dus tja, heeft iemand suggesties? :)
Link naar reactie
nou het hoeft nog steeds niet perse de voeding te zijn.... want 300 watt is niet zo heel weinig hoor, een 5700 zou het op 300 wel moeten doen volgens mij. ik had hiervoor een FX 5600 en die deed het perfect op een 250 watt voeding..... Als je het echt wil uitsluiten dan zou je je voeding even over moeten zetten in haar pc en het dan nog eens proberen. Dat bespaart je in ieder geval een euro of 70 als de voeding het probleem niet is!
Link naar reactie
zolang we niet weten wat voor hardware er in die pc van zijn vriendin zit, weten we niet of het de voeding kan zijn. dat een fx 5600 op jouw 250 watt voeding werkte is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar jouw systeem kan heel anders zijn dat het systeem van zijn vriendin. Ik verving laatst bijvoorbeeld mijn a-xp 2400+ door een 2600+ om te testen of die xp 2600+ ok was. Die 2600+ werkte idd, maar zodra ik een spel startte crashte de pc, omdat de cpu icm de videokaart teveel stroom trok. Zodra ik de 2400+ weer in mijn pc zette, kon ik weer games spelen zonder crashes.
Link naar reactie
Ohja, de specs :lol: AMD Athlon 2000+, 512 mb PSU: ATX-300GT(300W) VIA tech chipset en Aopen moederbord. en natuurlijk een FX57. Conflicten tussen de cpu en geforce zijn eigenlijk al verleden tijd lijkt me. AGP instelling heb ik nog es gechecked maar die zijn in orde. De temp was ook goed, die in de bios staat maar ook van de kaart zelf. Dus tja...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...