Ga naar inhoud

Welk merk het liefste bij GF6800 GT?


Aanbevolen berichten

[quote:99e324de73="Interficior"]Dat gaat over een 6800LE. En Overklokken blijft een zaak van geluk hebben. Daarbij: Een GT heeft al 16 pipes, en is dus al volledig unlocked. En dan moet je dus kijken naar overklokken op MHz.[/quote:99e324de73]Ik snapte er al niks van. Maar het gaat hier dus om een GT of een Ultra... :roll: :wink:
Link naar reactie
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:2894ebcb0f="General X"]Ohzo, ik ben wel wat lawaai gewend (5 casefans) maar nog extra lawaai is wel minder. Wat ik overigens uit een revieuw begreep is dat XFX hem eerst op 450/1100 wilde laten lopen maar dat dat voor de consumenten versie omgezet is naar 425/1200 omdat geheugen meer winst oplevert. Maar dan staat het nog fout op de site... [/quote:2894ebcb0f] Ik kon zelf weinig verschil merken tussen de Leadtek 6800 Ultra op 425/1100 vergelken met de 425/1200. maar dit kwam omdat ik de test met een 3ghz cpu had gedaan. Zoals je hebt kunnen lezen is die gewoon te langzaam, jou 3400+ is wel snel genoeg voor een 6800 Ultra, Hoe sneller je CPU hoe meer je aan je 6800 ultra hebt ":) [quote:2894ebcb0f]Overigens stond er in jou revieuw ook dat nvidia een 480W voeding aanraad, zal mijn 400W Zalman dat dan wel trekken? (jij schreef dat 340W van goed merk ook wel kon)[/quote:2894ebcb0f] 400watt voeding kan wel met een 6800Ultra, als je gaat overkloken heb je echter wel een probleem, ik kreeg het met mijn Antec 480watt voeding behoorlijk zwaar toen ik de 6800 Ultra aan het overklokken was. Voor gewoon gebruik is die 400watt van je zat.
Link naar reactie
[quote:d507457cd3="Red Dragon"]400watt voeding kan wel met een 6800Ultra, als je gaat overkloken heb je echter wel een probleem, ik kreeg het met mijn Antec 480watt voeding behoorlijk zwaar toen ik de 6800 Ultra aan het overklokken was. Voor gewoon gebruik is die 400watt van je zat.[/quote:d507457cd3]Vrij zwaar, wat houd dat in dan? Waaraan merk je het eigelijk als je voeding het niet trekt? Uitvallende PC?
Link naar reactie
[quote:db382f20df="General X"]Waaraan merk je het eigelijk als je voeding het niet trekt? Uitvallende PC?[/quote:db382f20df] Gewoon instabiliteit. Overigens vind ik het een beetje kort door de bockt om te zeggen je hebt een 480 watt voeding nodig, ligt eraan in wat voor een configuratie je die kaart duwt. Als je hem in een atlon xp configuratie met 1 sata schijf en weinig extra kaarten stopt zal je minder stroom nodig hebben dan wanneer je hem in een zware athlon 64 configuratie met veel schijven en veel andere pci kaarten propt.
Link naar reactie
Die 480watt raad nVidia aan, ik zelf ben niet kort door de bocht en rade in mijn artikel een 340watt voeding aan. Die 480watt is echter geen overbodige luxe als je de 6800Ultra overklokt en een Athlon64 of zware Pentium 4 overklokt erbij. een 6800Ultra zit doorgaans in een zware pc, in een AthlonXP machine heb je er geen hol aan tenslotte. In dit geval gaat het om de pc van GeneralX en daar is die 400watt voeding naar mijn mening genoeg voor als hij niet gaat overklokken. Wat er bij mij gebeurde was dat de 12volt lijn naar 11,7volt werd getrokken (Antec true blue 480watt voeding). Met als gevolg dat 3dmark eruit klapte of de pc resette als ik 3dmark draaide, ik kon hem niet verder dan 452/1220 (Leadtek 6800Ultra) op een Pentium 4 3ghz @ 3,4ghz. Dit was mijn 3dmark score: http://service.futuremark.com/compare?2k3=2792634 Als GeneralX wil overklokken is een Tagan480 watt voeding te overwegen.
Link naar reactie
[quote:590e416347="Red Dragon"]420watt maar? doe dan meteen 520watt OCZ als je het goed wilt doen (heb ik overigens in bestelling staan 8) )[/quote:590e416347] KATSJING! 150 euro geloof ik? de 420 is 100 en dat scheelt toch aardig 420 watt trekt een zware config toch wel (of je moet een raid5 opstelling hebben met 6 scsi hdds ofzo ;))
Link naar reactie
[quote:f9480b1a02="Red Dragon"]Dat is waar, maar dan zou ik voor de 470watt gaan, de gulden midden weg zal ik maar zegen. Ik zelf ga hem gebruiken voor een nForce 4 SLI systeem, daar is 520watt geen luxe voor. (overigens staat er 600watt OCZ met dubbele 12volt lijn op de website van OCZ, nog beter voor SLI alleen nog niet leverbaar :( )[/quote:f9480b1a02]Ooooooh! Weetje al wanneer je die krijgt dan? (nF4 SLI) :wink: 8)
Link naar reactie
Hmmm, ik heb eens met iemand die er ook veel verstand van heeft zitten discucieren over GT of Ultra... Want is het nou wel slim om 500,- (Ultra) uit te geven aan een videokaart die over 6 maanden al weer "oud" is, of maar 400,- (GT) uitgeven die over 6 maanden ook alweer oud is maar waardoor je nog geld over hebt. Ik was van mening dat als ik het het geld had ik het toch gewoon moest nemen, maar dan is mijn geld dus wel weer helemaal op... (Naja tot de goede man uit Spanje het weer een beetje aanvult :lol: ) Wat denken jullie, gewoon voor de Ultra gaan? Ik weet het ff niet meer...
Link naar reactie
Dat is heel moeilijk te bepalen voor een ander, ik kan niet over jou financien meepraten. de 6800 Ultra is met dagelijks gebruik niet merkbaar sneller dan een GT. Als je niet overklokt en gewoon games speelt heb je aan een 6800GT net zoveel plezier als een Ultra. Wil je wel veel gaan overklokken en lekkere hoge score's halen in diverse benchmarks en speel je graag op hoge resolutie's (1600x1200) met AF eN AA geactiveerd dan is de Ultra wel zo lekker. de keuze blijft aan jou :)
Link naar reactie
1 gig geheugen leverd niet echt prestatie winst op in de vorm van Frame's per Second. een GeForce 6800 ultra ten opzichte van een GT wel. Nu is het wel zo dat games als Far Cry en UT2004 minder schokkend lopen in het begin van het spel omdat er geen data meer naar de de hardeschijf gecached hoeft te worden met 1gig. met 1 gig lopen deze en andere games wat smoother zeg maar, maar het leverd niet echt veel FPS op. Als snelheids freak zou ik gewoon die Ultra nemen en dan zeker in de nabije toekomst 512mb erbij drukken. 512mb kan je er namelijk altijd bij drukken, een GT omzetten naar een Ultra zul je nooit doen.,
Link naar reactie
[quote:debbf0e73e="Kaz'Duzar"]Is het btw niet handiger om een 6800gt te nemen en voor het geld dat je hiermee bespaard + een klein beetje nog een latje 512mb geheugen erbij zet... Zal dit niet een grotere prestatieboost geven[/quote:debbf0e73e]Was ook de bedoeling, maar aangezien ik nu voor de Ultra gaat zal dat ff moeten wachten. Dat in dezelfde beredenering als van RD, een GT kun je nooit meer vervangen door Ultra... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...