Ga naar inhoud

Welk merk het liefste bij GF6800 GT?


Aanbevolen berichten

Ik ga op beurs nieuwe videokaart kopen. Ik wil het liefste een [url=http://www.gainward.com/html/product/vga/powerpack/6800GT/2400tvdvi2GS.htm]Gainward PowerPack! Ultra/2400 256MB "Golden Sample" [/url] deze heeft een speciale koeling en 1.6 ns geheugen zodat hij voor 100,- minder op Ultra waardes loopt, binnen de grantie en met een tooltje van hun. Jammer genoeg is in NL Alternate de enige die hem heeft, en die staan niet op de beurs. (Ik moet bijna daar kopen van pa omdat daar goedkoper is, en nee ompraten gaat niet!!!) Daarom doe ik ook alvast research naar andere GT's. Zoals bij [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/514]Tweakers[/url] te zien is heb je van een aantal merken een GT. [b:67c1702ac2]Maar welke is nu de beste voor de beste prijs? [/b:67c1702ac2]Er zit namelijk aardig wat prijsverschil in. (Toch makkelijk genoeg geformuleerd :lol: :wink: )
Link naar reactie
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:0e3adbb42a="Red Dragon"]Ik zou gewoon voor een XFX gaan, die willen ook goed overklokken. en ik denk dat een XFX goedkoper is dan een Gainward. Gainward is doorgaans onnodig duur. (40 euro duurder dan een XFX zie ik)[/quote:0e3adbb42a]Die PowerPack golden sample staat niet bij tweakers, die kost namelijk 520,-. Alleen de gewone versie staat er.[quote:0e3adbb42a]In een britse test kwam de 6800GT van BFG als de beste uit de bus maar ik heb deze kaart nog niet in de benelux gezien....[/quote:0e3adbb42a]Ja omdat de GPU al standaard 50 mhz ofzo is overclockt, maar die kon ik in beneluxe ook al niet vinden.
Link naar reactie
[quote:b960842b9a="General X"][quote:b960842b9a="scorpion65"]In een britse test kwam de 6800GT van BFG als de beste uit de bus maar ik heb deze kaart nog niet in de benelux gezien....[/quote:b960842b9a]Ja omdat de GPU al standaard 50 mhz ofzo is overclockt, maar die kon ik in beneluxe ook al niet vinden.[/quote:b960842b9a] Tja dat overclocken doen wij hier zelf :D .
Link naar reactie
[quote:031388349a="General X"][quote:031388349a="ArneLH"]Tja dat overclocken doen wij hier zelf :D .[/quote:031388349a]Ja daarom wil ik ook die gainward :wink: Die gaat namelijk tot 420/1200 met standaard koeling, en de temperatuur stijgt maar 8 graden vergeleken met standaard clocks 8)[/quote:031388349a] kun je goedkoper een XFX kopen met een NV Silencer erbij, scheelt een bult centen, want die gainward kaarten zijn erg duur. Als de gewone al 40 euro duurder is, hoe duur is die golden sample wel nie ? :o dan kun je beter een XFX6800 ULTRA pakken die ook standaard iets hoger is geclocked :wink:
Link naar reactie
[quote:563e7d3f56="Red Dragon"]Ik zou gewoon voor een XFX 6800GT gaan of meteen een XFX 6800Ultra kopen (425/1200 standaard ipv 400/1100)[/quote:563e7d3f56]Heej die had ik nog niet eens gezien, das idd een veel beter idee :P EDIT: Als ik zo zie kan ik die op de beurs wel krijgen voor 500,- :wink: Maar waarom staat er dan dit op de XFX website? Performance [b:563e7d3f56]Memory Data Rate: 1100 MHz [/b:563e7d3f56] EDIT2: Kep al gevonden, hij draait op 450/1100 :D
Link naar reactie
[quote:0c9dc6348b="ArneLH"][quote:0c9dc6348b="General X"] [b:0c9dc6348b]RAMDACs: 400 MHz [/b:0c9dc6348b][/quote:0c9dc6348b] RAMDAC is iets heel anders dan core freq :wink: . Hoe hoger de snelheid van een RAMDAC hoe hoger je de refreshrate/resolutie/kleurdiepte in kan stellen.[/quote:0c9dc6348b]Zie EDIT2, ben nu wat revieuws aan het lezen en kwam het daar tegen ([url]http://www.bit-tech.net/review/367/[/url])
Link naar reactie
[quote:bc80877f11="Red Dragon"]geloof je mij of die website? :-?[/quote:bc80877f11]Ik geloof je best, ik zeg alleen dat [url=http://www.xfxforce.co.uk/product_view.php?sku=PVT40FUD]de website van de fabrikant [/url]dit zeg "Memory Data Rate: [b:bc80877f11]1100 MHz[/b:bc80877f11]" Ik ga nu even de C!T zoeken waar jou revieuw in stond :wink: (Kan ik daar pa weer mee overtuigen :lol: )
Link naar reactie
Raar dat op de website ook 1100mhz staat, ik weet zeker dat die van mij 1200mhz liep, ook die van skinnered (ook lid van dit forum) loopt op 425/1200. Misschien dat ze het terug hebben gesteld naar 1100mhz, ik zal morgen mijn contact persoon bij XFX opbellen en om opheldering vragen. Die opmerkingen heeft Jeroen de Jager erbij geplaatst, ivm de nieuwe lay-out moesten er + en - punten komen bij elke videokaart. Het lawaa valt best mee hoor, de XFX gebruikt de referentie cooler van nVidia, deze maakt meer lawaai als de ATI kaarten maar het is niet zo dat het een enorme hoeveelheid kabaal is. overigens is het moeilijk in te schatten wat jij kabaal vind en wat ik kabaal vind, dat verschilt nogal. Je kan altijd de cooler vervangen voor een Artic Silencer. Volgens mij kan je met Rivatuner de fan speed regelen.
Link naar reactie
Ohzo, ik ben wel wat lawaai gewend (5 casefans) maar nog extra lawaai is wel minder. Wat ik overigens uit een revieuw begreep is dat XFX hem eerst op 450/1100 wilde laten lopen maar dat dat voor de consumenten versie omgezet is naar 425/1200 omdat geheugen meer winst oplevert. Maar dan staat het nog fout op de site... Overigens stond er in jou revieuw ook dat nvidia een 480W voeding aanraad, zal mijn 400W Zalman dat dan wel trekken? (jij schreef dat 340W van goed merk ook wel kon)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...