Ga naar inhoud

Verkeerde weergave op beeldscherm bij donkere achtergronden


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem, wat mij al een jaar dwarszit, maar waar ik recentelijk pas een patroon in heb weten te ontdekken. bij het tonen van een beeld met een witte achtergrond is er geen probleem. Alle letters menu's enz. worden correct weergegeven. zodra er een beeld gegenereerd wordt waar veel kleur in zit (website of iets dergelijks) dan beginnen alle letters op het scherm en de menu's te ghosten. dit houd in dat bijvoorbeeld alle bovenzijden van een zin worden afgekapt zodat je bij bij voorbeeld een van een d alleen de onderste helft dus het rondje ziet. of alle letters worden links of rechts in een lichtere kleur weergegeven zodat ze moeilijk leesbaar worden of een menu krijgt een lelijke rechterzijde. Er is inmiddels al een nieuw grafische kaart geïnstalleerd en dat heeft geen relaas geboden. De monitor in kwestie (een daewoo 19") heeft 3 jaar lang op een ander systeem voortreffelijk gewerkt. bij de overstap naar mijn huidige systeem is het probleem pas opgetreden. Is dit probleem bekend, en is er een oplossing voor?
Link naar reactie
[quote:d03119073a="Steur900"]Ja heb ik geprobeerd maakt niks uit. het betreft namelijk niet alleen fonts, maar ook menu's. De degaus functie van de monitor heeft hier mijns inziens niets mee te maken. Dit probleem doet zich voor afhankelijk van de kleuren die weergegeven moeten worden. bij een witte achtergrond is er geen probleem.[/quote:d03119073a]Probeer eens of de kabel wel goed vast zit, was bij mij gisteren ook ineens. Bleek dat hij een klein beetje scheef gezakt was.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...