Ga naar inhoud

Wat is een goede videokaart voor ongeveer €170,-


Aanbevolen berichten

[quote:a32d08be14="kid jansen"]Je raad me dus vooral de Geforce kaarten aan i.p.v. de radeon. Dan ga ik eerst nog wat kijken in die richting, waar vind ik die videokaarten voor die prijs?[/quote:a32d08be14] www.tweakers.net/pricewatch overzicht van heel veel producten en als je er op klikt zie je hoe duur het is bij een bepaalde shop (meestal webshops) ook kun je links van de shop een hand zien waar je op kunt klikken om te zien hoe de ervaringen met zon winkel zijn!
Link naar reactie
Mij valt regelmatig op dat er een voorkeur is voor Geforce kaarten i.p.v Radeon. Het voordeel van een Radeon 9600XT is toch nog altijd dat deze geen extra voeding nodig heeft om te kunnen presteren, plus je houd een PCI-slot over. Mocht het namelijk zo zijn dat je voeding wat aan de krappe kant wordt, omdat er gewoonweg teveel hardware in je kast zit ( zoals bij mij het geval is) ben je ook nog genoodzaakt om een andere voeding te plaatsen. 350 Watt is dan echt wel te min. En als je naar de Geforce kaarten kijkt zit me daar toch een koelblok op waarmee je een auto ook nog koel mee kan houden. Om dan nog maar te zwijgen van de herrie wat de fan's maken. Ben zelf ook aan het kijken voor een andere videokaart, maar mijn keus is gevallen op een ASUS R9600XT/TVD (met ViVo). Op pricewatch al voor 154 euro's gezien.
Link naar reactie
[quote:6abbf1e7b7]Ik ben op zoek naar een beetje leuke videokaart, hoeft zeker geen topper te zijn, gewoon alleen AGP 8 en minimaal 128MB ram en zowel DVI als D-sub[/quote:6abbf1e7b7] [quote:6abbf1e7b7]Mij valt regelmatig op dat er een voorkeur is voor Geforce kaarten i.p.v Radeon. Het voordeel van een Radeon 9600XT is toch nog altijd dat deze geen extra voeding nodig heeft om te kunnen presteren, plus je houd een PCI-slot over. Mocht het namelijk zo zijn dat je voeding wat aan de krappe kant wordt, omdat er gewoonweg teveel hardware in je kast zit ( zoals bij mij het geval is) ben je ook nog genoodzaakt om een andere voeding te plaatsen. 350 Watt is dan echt wel te min. En als je naar de Geforce kaarten kijkt zit me daar toch een koelblok op waarmee je een auto ook nog koel mee kan houden. Om dan nog maar te zwijgen van de herrie wat de fan's maken. Ben zelf ook aan het kijken voor een andere videokaart, maar mijn keus is gevallen op een ASUS R9600XT/TVD (met ViVo). Op pricewatch al voor 154 euro's gezien.[/quote:6abbf1e7b7] Dit sluit al een stuk beter aan, ik heb helemaal geen behoefte aan ViVo, dus ben ik nog goedkoper uit en m'n voeding wil ik niet ophogen dus blijf ik toch maar bij die 9600, die enkel 'verdwaalde game' die je op m'n pc tegen komt heb je geen high end kaart voor nodig. Gaat mij er vooral om dat ik een wat mooier beeld heb en wat sneller en dat ik hoge resoluties tegelijk met 32-bit kleuren kan gebruiken. Alles is beter dan die onboard-vga die ik op het meest simpele moederbord ooit nu in m'n pc heb zitten.
Link naar reactie
[quote:e28c100c45="Rainmaker"]Excusees, naar mijn idee had alternate er voor €170 9800Pro's liggen, maar waarschijnlijk is dat een actie of iets dergelijks geweest. Ik kan hem nu iig niet vinden.[/quote:e28c100c45] was volgens mij een actie alleen jammer dat die dingen 128 bits waren, je moet er 1 hebben met een 256bits geheugenbus en die kosten iets over de 200€
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...