Ga naar inhoud

Welke keus video kaart


Aanbevolen berichten

Mijn buur-jongen wil graag doom3 spelen en unreal Tournement 2003 of 4 geloof ik. Heeft nu een ontoereikende kaart (merk onduidelijk) Hij wil hiervoor een andere video kaart aanschaffen. Bij het moederbord (asus kn8e de luxe geloof ik) waarin deze kaart moet staat vermeld voor de videokaart 1,5 volt. AGP 8 Welke kaart zou hiervoor het meest geschikt zijn. Budget is 200-225 euro (wat een geld verzamelen ze toch op zo'n verjaardag! )..... Minder mag ook zij vader........
Link naar reactie
[quote:891c39a60d="bradley"]als er een oude videokaart in staat nu, zal de rest ook wel veroudert zijn. Waarom een racer van een videokaart kopen als je daarna dan toch weer problemen krijgt met het gehuegen en proccecor[/quote:891c39a60d]Dat hoeft niet per se hoor. Ik had in mijn oude pc een pentium 4 2,4ghz, 512MB dual channel rdram, en een geforce 4 mx 420, toen heb ik na een half jaar de videokaart vervangen door een radeon 9800. En als de rest van de pc ook niet zo best is, kan hij alsnog die grafische kaart kopen en later de rest van de pc weer een beetje upgrade.
Link naar reactie
[quote:fed08bb649="Linefood78"]Ok hier even de spec's mb asus kn8e de luxe, 1024 ram, amd 64 3400+, 160 gb maxtor, nec 3500 dvd writer, lg dvd speler, aopen 600B kast, 16 msec video scherm tft ik meen iljama of zo, 7.1 sound onnboard.[/quote:fed08bb649]En daar zat een gammel videokaartje in???? :o Wat voor kaart zat er in dan? want dat systeem is best aardig goed..... ik zou ook voor de 6800 LE gaan. dat is voor die prijsklasse de snelste kaart. Wellicht is hij mooi te overclocken
Link naar reactie
Nou ik was zelf ook nieuwsgierig geworden dus ik er op an. Zat er reeds een 6800 LE in en daar draait het systeem op alsof je ferrari bestuurd. De video kaart die er in zat was een 64 MB kaart en die was er al uitgehaald natuurlijk. Kon dus het merk niet meer achterhalen Ving nog iets op over ATI ?..... Maakt niet uit ze zijn weer blij.
Link naar reactie
[quote:4b0778cd14]tja een merkloos ding.. er moest zeker ergens op bezuinigd worden.[/quote:4b0778cd14][quote:4b0778cd14="Linefood78"]Ving nog iets op over ATI ?.....[/quote:4b0778cd14] Hier maak je geen vrienden mee :P Nee, maar er zijn in de videokaarten eigenlijk 2 merken die de zaken uitmaken, dat zijn ATi en NVidia, en die hebben beide hun voorstanders die er ook van overtuigd zijn dat de andere partij prul is. En er zijn zelfs mensen die het niet uitmaken, als je maar de beste prestatie voor je budget hebt.
Link naar reactie
[quote:64ff794328="Linefood78"]Nou ik was zelf ook nieuwsgierig geworden dus ik er op an. Zat er reeds een 6800 LE in en daar draait het systeem op alsof je ferrari bestuurd. De video kaart die er in zat was een 64 MB kaart en die was er al uitgehaald natuurlijk. Kon dus het merk niet meer achterhalen Ving nog iets op over ATI ?..... Maakt niet uit ze zijn weer blij.[/quote:64ff794328]Zoso, toe maar! Daar zou menig gamer hier jaloers op zijn :-? Maarre, zon kaart kost dus 199,-.... Wat wil je dan in vredes naam updaten als dat de beste voor die pijs is? :-? :P
Link naar reactie
[quote:878f414047="General X"][quote:878f414047="Linefood78"]Nou ik was zelf ook nieuwsgierig geworden dus ik er op an. Zat er reeds een 6800 LE in en daar draait het systeem op alsof je ferrari bestuurd. De video kaart die er in zat was een 64 MB kaart en die was er al uitgehaald natuurlijk. Kon dus het merk niet meer achterhalen Ving nog iets op over ATI ?..... Maakt niet uit ze zijn weer blij.[/quote:878f414047]Zoso, toe maar! Daar zou menig gamer hier jaloers op zijn :-? Maarre, zon kaart kost dus 199,-.... Wat wil je dan in vredes naam updaten als dat de beste voor die pijs is? :-? :P[/quote:878f414047] Volgens mij is hier sprake van een misverstand... Er is ipv een oud 64mb ati'tje een mooie 6800LE ingegaan...
Link naar reactie
[quote:88e6ade673="General X"][quote:88e6ade673="Kaz'Duzar"]Volgens mij is hier sprake van een misverstand... Er is ipv een oud 64mb ati'tje een mooie 6800LE ingegaan...[/quote:88e6ade673]LOL verkeerd gelezen dan :oops:[/quote:88e6ade673] idd, linefood ging langs de buren, was de oude 64mb kaart reeds vervangen door een 6800LE en daarmee draaide et ding als een ferrari dit is wat ik ervan begrijp. misschien kun je nog ff met rivatuner pipelines en vertex units proberen aan te zetten, scheelt weer wat performance als ze werken :wink:
Link naar reactie
Jullie lezen net zo snel als de videokaart is.....dan mis je wel eens wat grapje :lol: Zoveel meningen zoveel wensen, als de buurjongens weer met vierkante ogen van het gamen naar bed gaan wordt de investering goed gebruikt zeg ik maar zo. Die vragen niet naar hoeveel pipelines en dergelijke. Dus ik denk dat de winkelier hierop is ingesprongen. Ps hij gaf nog een 30 euro terug voor de "oude" kaart zat er tenslotte al 7 weken in en was bij een ander gekocht. Zal er ongetwijfeld wel weer wat mee doen. Thats live... Allen bedankt voor advies en meningen. De buurkids
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...