Ga naar inhoud

LG flatron nu al 'gammel' na 4,5 jaar ? is dat normaal ?


Aanbevolen berichten

Ik ben een tijdlang een zeer tevreden eigenaar geweest van een LG Flatron 795FT. Ik heb hem in 1999 gekocht, en was op dat moment het mooiste scherm zowel in design als beeldkwaliteit wat ik kende. Dus dat werd hem. Helaas begint de monitor de laatste tijd kuren te vertonen. :evil: Zo is er (vooral als hij koud is) een duidelijke brom/pieptoon te horen (afhankelijk van de refreshrate) en is de monitor op hogere refreshrates(85-150) een stuk minder scherp dan in het begin. Ook beginnen zich spontaan magnetische verkleuringen voor te doen in de onderhoeken, waar het beeld ook (nog) onscherper is. Soms heb ik ook dat de monitor meteen uitslaat als ik hem aan probeer te doen. De beeldbuis is dan nog niet aan geweest, maar het is een klik-klik gebeuren zoals ook wel eens bij tv's gebeurt. Dan wil de buis niet aanslaan. Na 2 of 3 keer proberen wli het dan wel. Ik baal er behoorlijk van omdat ik er toendertijd 820 ballen voor betaald heb, en dat als arme student :( Wat is nou eigenlijk de levensduur van een goede CRT monitor ? En als ik een nieuwe zou kopen, kan ik dan (kwa levensduur) niet beter voor een TFT gaan ? Want een monitor die maar 4 a 5 jaar meegaat, vind ik niet sterk. Vergelijk eens met die oude 14" bakjes van vroeger. Doen het nog steeds perfect. :roll:
Link naar reactie
4,5 jaar is niet extreem lang nee, maar het hangt ook wel een beetje af van hoeveel je hem hebt gebruikt natuurlijk. Als hij 24/7 aanstaat zal de levensduur natuurlijk afnemen. Ik weet niet wat de standaard levensduur is van een CRT monitor, maar een jaar of 5 lijkt me niet [u:f4a1cea783]onredelijk[/u:f4a1cea783] kort. En tja, of je bij een eventuele opvolger voor TFT moet kiezen? Is erg persoonlijk. Je zegt dat je student bent: als je toevallig in de grafische vormgeving zit kan je het beter bij CRT houden, die hebben namelijk altijd een betere kleurweergave. Als je een fervent gamer bent moet je iig zorgen voor een TFT met een korte responstijd, om ghosting te voorkomen. TFT heeft als voordeel dat het beeld rustiger is, het is plaats- en energiebesparend en altijd haarscherp. Persoonlijk zou ik niet anders meer willen...
Link naar reactie
Tja echt lang kan ik het niet noemen maar zoals je zegt maakt hij wel aardig wat uurtjes.. dus echt kort ook niet en dan heb je ook nog de zogenaamde geluksfactor :wink: Maar als je je afvraagt of je hem beter uit kan zetten ... niet als dat uitzetten een half uurtje ofzo duurt . Te vaak uit en aanzetten is ook niet goed dan kan je hem beter even op een screen saver zetten ..
Link naar reactie
Ik heb een 915 ft en die heeft een dode pixel linksboven, Wist niet eens dat dat kon met een CRT scherm, maar hij zit er toch écht. Verder eigenlijk (nog) geen problemen na 4-5 jaar normaal gebruik. Was trouwens erg duur (1300 nog wat). In deze prijsklasse zou je toch eigenlijk mogen verwachtten dat zo'n ding 10 jaar probleemloos meegaat.
Link naar reactie
[quote:a4c9a11b72="MGSpecial"]Zeker een gammel merk LG.Ik had een LG Flatron 775FT was ook na 4 jaar kapot,Diverse emails gestuurd mooi niet reageren.[/quote:a4c9a11b72] ONZIN! LG heeft een goede naam op monitorgebied, klachten zal je overal wel eens een keer tegenkomen. Je oordeel op een enkele ervaring te baseren slaat nergens op....
Link naar reactie
ONZIN! [quote:5b009bde19]LG heeft een goede naam op monitorgebied, klachten zal je overal wel eens een keer tegenkomen. Je oordeel op een enkele ervaring te baseren slaat nergens op....[/quote:5b009bde19] Ben ik mee eens, LG is gewoon Philips en ook goede support, pas een monitor gekocht begon te piepen, ik bellen en binnen 3 dagen stonden ze op de stoep met een nieuwe en de oude namen ze mee. monitor was 2 weken oud. BTW geeft een heel mooi beeld, en standaard fabrieksinstellingen waren al goed dus hoefde niks af te stellen
Link naar reactie
[quote:251f24dad5]Ik heb een 915 ft en die heeft een dode pixel linksboven, Wist niet eens dat dat kon met een CRT scherm, maar hij zit er toch écht. Verder eigenlijk (nog) geen problemen na 4-5 jaar normaal gebruik. Was trouwens erg duur (1300 nog wat). In deze prijsklasse zou je toch eigenlijk mogen verwachtten dat zo'n ding 10 jaar probleemloos meegaat.[/quote:251f24dad5] Waarom heb je ze dan niet gebeld, mischien kon je er nog een nieuwe uit krijgen. Valt gewoon onder productiefout, en is zeker geen slijtage. dus je maakt een hele goede kans, en LG heeft een hele goede support..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...