Ga naar inhoud

Ik gelijk of hun gelijk?


Aanbevolen berichten

Ik heb een beetje een probleem : Ruim 1 maand geleden (29 September) in bij Eurocomputer-Benelux een Verto Geforce 4 Ti 4200 64MB AGP8x gekocht.. De kaart draait perfect met Doom III , Enemy Territory en alle andere nieuwe(re) games. Maar oude(re) spellen als Project IGI 1 , Tony Hawk's Pro Skater werken er niet goed op. Daarbij krijg ik flikkeringen , strepen en meer van die dingen in het beeld. Nu heb ik toennet de Heldesk/Technische Dienst gebeld van die zaak.. en mijn probleem uitlegd en hun zeiden : Meneer , dat is logisch. Uw kaart is gemaakt voor die spellen als Enemy Territory , Doom III etc.. vandaar dat hij daar wel goed bij werkt. Toen zei ik : Ja ok die games draaien goed dat klopt, maar hoe zit het dan met die oude(re) spelletjes? Daar zult u uw bij neer moeten leggen ofzoiets.. Dan speelt u toch gewoon de spellen die het 'wel goed doen?' Dit lijkt me wel duidelijk.. Begint op een 'welles' 'nietes' verhaaltje te lijken :( . Wat moet ik hiermee? Heb ik gelijk of hún ?
Link naar reactie
Hmmm, de zoveelste computerfreakje reïncarnatie? :-? Maar goed, het is al 100x tegen je gezegd; voor oude spellen kun je beter wat oudere NVidia drivers gebruiken. 40.xx of 44.xx ofzo. Bij nieuwere spellen moet je nieuwere NVidia drivers gebruiken. Of bel anders NVidia even; om te vragen of ze speciaal voor speciaal voor jou "de perfecte driver" maken. En het zal vast ook wel een hoop schelen als je niet iedere keer zo zit te klooien aan dat systeem van je.
Link naar reactie
Ik weet niet hoe oud die spellen zijn waar je het over hebt, maar wat die mensen in de winkel zeggen is gewoon bullshit! Een geforce 4 ti is helemaal niet gemaakt voor doom3. Het is geen eens een directx 9 kaart! Overigens lijkt het me wel sterk dat het aan de kaart ligt dat hij doom3 wel fatsoendelijk doet en een ouder spel niet, dit zal eerder een driver/patch probleem zijn. Dus probeer eens een oudere driver.
Link naar reactie
[quote:03c112da01="Game-Freak"]En als het probleem blijft? Zelfs met wat oudere drivers? Zou ik dan mijn garantie moeten claimen?[/quote:03c112da01]Nee, want het is duidelijk geen probleem met de hardware van de kaart, maar een software/driver probleem. Daarvoor is de hardware fabrikant niet verantwoordelijk te stellen. Oh ja, BTW, je draait natuurlijk nog steeds op AGP 8X? :roll:
Link naar reactie
[quote:d9024acfe8="Game-Freak"]Ik dacht dat het misschien de core kon zijn, die te warm is/was geworden.[/quote:d9024acfe8]Dat kan helemaal niet. Je mag er vanuit gaan dat die kaart zo goed als vol belast wordt in ieder spel; alleen de resulterende framerate is verschillend. Die kaart wordt dus in ieder 3D accellerated spel ongeveer even warm. Je zoekt dus problemen waar ze niet zijn.
Link naar reactie
[quote:c2cc79b9a3="Game-Freak"]Ik dacht dat het misschien de core kon zijn, die te warm is/was geworden. Over Doom III (ja dit klinkt heel maf maar tis echt zo) die draait goed op 1280x1024 Medium :o @ 30FPS met alle Doom-tweaks.. En als het probleem blijft? Zelfs met wat oudere drivers? Zou ik dan mijn garantie moeten claimen?[/quote:c2cc79b9a3]Ja duh!! :P Jou kaart hoeft geen directx9 effecten te berekenen daarom ziet het er bij jou niet mooi uir maar het zal wel redelijk soepel lopen, hoewel een gemiddelde van 30fps niet egt geweldig is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...