Ga naar inhoud

Beste 17" TFT monitor op dit moment


Aanbevolen berichten

Hi, Ik ben over 4 en een halve maand jarig, en ik weet dat dit best nog een tijdje is! Het heeft ook geen haast ofzo, maar ik ben van plan tegen die tijd een nieuwe monitor te kopen vooral omdat mn huidige net ietswat aan de kleine kant is (15"). Maar wat is nu een goede TFT monitor om te gamen? Hoeveel ms is noodzakelijk? Hoe zit het met de contrast ratio? Lichtopbrengst dan? En wat gaat het kosten?
Link naar reactie
[quote:adccabb9c2="Comp-Freak"] Ik denk dat het nu nog weinig zin heeft om helemaal uit te gaan zoeken welke goed is, omdat tegen die tijd er weer veel veranderd kan zijn. 8) [/quote:adccabb9c2] Inderdaad, al denk ik dat de E-435S (de langverwachte opvolger van de E-431S) van Iiyama ook dan de 17" gametopper zal zijn. Enne, de prijzen gaan ook verder omlaag, wie weet kan je dan zo'n BenQ FP767 dan al kopen voor 275 euro: http://www.tweakers.net/pricewatch/76945 http://www.benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=401
Link naar reactie
Hey ik moet ook alles gewoon weer terug sturen, ik zit dadelijk gewoon weer tegen mijn " eenvoudige " E431S-S te kijken ;) Ik weet niet wat het budget is van HardTrance maar ik weet wel dat 19" tft lekkerder is dan 17" tft, 1280x1024 ziet er net iets te klein uit op een 17" . op een 19" is dat top. Gewoon wat extra geld spenderen voor die 19" BenQ, zoveel duurder is hij niet.
Link naar reactie
[quote:78f4752d49="Red Dragon"] 1280x1024 ziet er net iets te klein uit op een 17" . op een 19" is dat top. [/quote:78f4752d49] Dat bedoelde ik met size does matter. :wink: Ik draai zelf nu 1280x1024 op een vrijwel vlakke 19" Iiyama Vision Master Pro 452 (jaja, een echte CRT), maar lettertjes zijn idd. klein. Valt natuurlijk ook in te stellen in Windows, maar toch ... op een (volledig vlakke) 19" TFT moet dat toch iets beter zijn.
Link naar reactie
Yeps, ik heb de tft schermen hier vergeleken met een Vision Master Pro 454 (ja ja, altijd baas boven baas ;) ) en een 19"TFT heeft een groter beeld vlak dan een 19" CRT (maar ja dat wist je zelf denk ik ook wel). nadeel van de 19"tft is dat ie wat duurder is, maar de prijzen zijn al een stuk aan het zaken, eerder betaalde je er zo meer dan 600 Euro voor, nu heb je ze al voor onder de 500.
Link naar reactie
Budget zal rond de 400 euries liggen. Ziet het beeld er niet knullig uit als je een lagere resolutie pakt dan wat het beeld aankan? Ik heb bijvoorbeeld bij mijn oom op zijn 17"scherm de resolutie gezet op 1024*768 omdat alles net iets te klein vond, maar dan wordt alles in eens een stuk minder scherp, dan bestaan letters niet meer precies uit 1 pixel breed enz. Groter dan 17"hoeft voor mij niet want dat vraagt ook flink wat van mn graka in game's!
Link naar reactie
19"en 17" zijn beiden native 1280x1024, beiden hebben dus de zelfde Grafische kaart nodig (Belachelijk woord graka! ) Wat dat betreft kun je dus gewoon een 19" aanschaffen. als je op een 17" of 19" tft je resolutie op 1024*768 zet moet de monitor gaan interpoleren, dit gaat ten koste van je beeldkwaliteit. zorg dus dat je een videokaart hebt die 1280x1024 aan kan. een Radeon 9800 PRO is dan al voldoende voor de meeste games. GeForc 6800GE is dus meer dan voldoende voor een 17 of 19" tft
Link naar reactie
[quote:c8c9a9331b="Red Dragon"]Het woord Graka moet verboden worden!! Voor pixel garantie moet je even kijken op de website van de fabrikant. www.benq.nl bijvoorbeeld.[/quote:c8c9a9331b] Ik heb wel eens ergens gelezen, dat bij de benq niets staat over pixelgarantie maar dat de 12ms of 8ms schermen wel pixel garantie hebben, maar dat weet ik dus niet zeker ;) Zoek op de site, overleg met de winkel of bel\mail benq om het zeker te weten :P
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Als ik dit zo zie ben ik blij dat ik me toch nog bedacht heb gezien die tip over 17" vs 19" qua resolutie. Even doorsparen voor een 19" TFT scherm zie ik wel zitten. :) En dan nog ff langer voor een 2e of me voorbereiden op zo'n SLI-systeem. *argh* wij haatsen het ... ;) // -- edit -- Ik stel voor dat we 'Gra Ka' als woord van dit forum verbannen ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...