Ga naar inhoud

Probleem met Club3d Ati Radeon 9600 XT


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen met het volgende probleem? Als ik een spel speel (farcry, nfsu2, oid) dan loopt het spel na verloop van tijd even vast en krijg ik de volgende foutmelding: [quote:467e9bc6ae]VPU Recover heeft de grafische versneller opnieuw ingesteld omdat deze niet meer reageert op opdrachten van het beeldschermstuurprogramma[/quote:467e9bc6ae] Daarna kan ik weer verder spelen, maar als ik dit 1 of 2 keer heb gehad, dan gebeurt er daarna één van de volgende twee problemen: [quote:467e9bc6ae]Probleem 1: Het beeld wordt heel erg blokkerig, als ik dan het spel afsluit blijkt dat ook de gewoon m'n bureaublad blokkerig is. Dit gaat weg door de hardwareversnelling laag te zetten alleen doen m'n spellen het dan niet meer. [/quote:467e9bc6ae] [quote:467e9bc6ae]Probleem 2: Het beeldscherm valt helemaal uit (het lampje van het beeldscherm wordt dan oranje, dat is hetzelfde als dat de pc uit staat en het scherm nog wel aan). Dit is alleen maar op te lossen door de pc uit te zetten en daarna weer aan te doen, want verder doet hij helemaal niets meer.[/quote:467e9bc6ae] Nu zijn deze problemen begonnen, nadat ik een aantal nieuwe onderdelen in m'n pc had gezet, waaronder een nieuwe videokaart. Hieronder de specificaties van mijn pc (ik zet maar alles neer wat ik er van weet, want zoveel weet ik niet van al die hardware) met eventueel daarachter tussen haakjes wat er standaard in zat. Intel Pentium 4 1.6Ghz 256Kb L2 Cache Intel 845D chipset Frontsidebus 266Mhz Geheugen 2x 256MB 266Mhz DDR-SDRAM (standaard was 1 keer) Harde schijf 120GB ATA-100 7200rpm (standaard was 40GB) Videokaart Club 3d Ati Radeon 9600 XT (standaard was Nvidia Geforce 2Mx) Geluidskaart Creative Sound Blaster Live 1024 Monitor Dell 17" (V.I.S. 16.0") (Nieuwste directx en nieuwste Ati drivers zijn geïnstalleerd) Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!! Gr. Gallo
Link naar reactie
[quote:9be30a87af="tdw"]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=132291 da had thijs1981 ook. uitzetten kan, alleen dan heb je kans dat je computer helemaal vastloopt[/quote:9be30a87af] Ik heb het helemaal gelezen, maar ik zie dat hij er ook niet uitgekomen is. Daarbij gaat mijn probleem nog verder, want na twee keer VPU recover stopt hij er helemaal mee. Maar ik zal eerst wel eens proberen de temperatuur te meten. Overigens kan ik de functie VPU recover niet vinden :( . In ieder geval niet bij beeldscherm-eigenschappen-instellingen-geavanceerd
Link naar reactie
[quote:0801dc87a4="tdw"]rmuis>eigenschappen>instellingen (tabblad)>geavanceerd> tabblad VPU recover... moelijk is anders...[/quote:0801dc87a4] toch staat ie er echt niet bij....... :o :-? maar maakt ook niet uit, want al zou ik 'm uitzetten, dan ben ik nog niet van het probleem af dat m'n hele beeldscherm het niet meer doet, of dat het allemaal blokjes worden
Link naar reactie
Heb je een dell pc? Wellicht wordt de kaart vrij warm, houd je kast eens open om te zien of hij weer vast loopt. Vaak denk ik bij dit soort problemen ook aan de voeding echter trekken dell voedingen de boel meestal wel goed: (vriend van me heeft een p4 1,8 geval waar ik 1 gig rimm +9800pro +extra hdd in heb gezet en hij doet het prima) Wellicht is je kaart gewoon brak. Heb je dit vanaf het begin gehad? edit: goh ik zie dat je wel nieuwste drivers hebt... wat ik schreef was: Nieuwste drivers downloaden: http://www.ati.com/support/driver.html Kijk ook eens in de FAQ hoe je de oude weghaalt (doe ik nooit maar is wel veiliger) Dus nevermind :P
Link naar reactie
heb idd een Dell. Staan die er om bekend dat ze warm worden? Ik durf niet te zeggen of ik dit al vanaf het begin af aan heb, in ieder geval wel al lang. Ik probeer eerst wel even de kast open te houden. hoe meet je met everest de temp? ik kom er niet uit enne bedankt allemaal voor de tips tot zover, jullie hebben wel met een leek te maken op hardware gebied, dus het kan nog een lang verhaal worden :D :wink:
Link naar reactie
[quote:24b541452b="tdw"]rmuis>eigenschappen>instellingen (tabblad)>geavanceerd> tabblad VPU recover... moelijk is anders...[/quote:24b541452b] TS; ik dacht dat je hier ook je temperaturen moet kunnen zien, aangezien je een XT hebt? Staat er tussen die tabbladen niet ergens een temperatuur sensor? Ik weet het niet, ik heb een 9600pro en die heeft dat soort handigheidjes niet, maar ik dacht dat XT dat ergens standaard tussen heeft staan.
Link naar reactie
ik heb ook een Club3d (9600XT) en daar kan ik ook niet die overdrive tab zien...dus die zit er niet op...kheb geloof ik een nieuwere versie. het koelblok is ook anders dan die van de eerdere 9600XT. heel raar maar waar :-? maar ik denk dus ook dat het een warmte probleem is...draait de ventilator van die koeling van de videokaart wel? als j op google zoekt naar: Everest Home Edition dan krijg j een site naar lavalys..punt nog wat. en dan daar downloaden, installen en dan naar de tab overklocking gaan en als het goed is staan daar de temps...(kweet het niet cker,kheb dit proggie nie op me pc staan)
Link naar reactie
Inmiddels alle tips opgevolgd, alleen het probleem is nog niet opgelost. [quote:430e7a21f6]maar ik denk dus ook dat het een warmte probleem is...draait de ventilator van die koeling van de videokaart wel? [/quote:430e7a21f6] Ja, die doet het gewoon [quote:430e7a21f6]Heb je een dell pc? Wellicht wordt de kaart vrij warm, houd je kast eens open om te zien of hij weer vast loopt. [/quote:430e7a21f6] Kast opengehouden, loopt alsnog vast. [quote:430e7a21f6]Kijk ook eens in de FAQ hoe je de oude weghaalt (doe ik nooit maar is wel veiliger) [/quote:430e7a21f6] Staat geen enkele oude driver meer op Ik heb ook even de nieuwste drivers eraf gegooid en de cd die ik bij de kaart kreeg weer geinstalleerd (met oudere drivers), maar ook dat is de oplossing niet. Met oudere drivers stond trouwens wel de tab VPU Recover bij de instelling, maar als ik die uitzet loopt hij alsnog vast. :cry: :( :x Heeft er iemand nog tips/ideeen??? Ik hoor ze graag want ik kom er echt niet uit :D **edit** Temperatuur van mijn videokaart is niet te vinden!! van m'n harde schijf wel, die is 36°C
Link naar reactie
Ik ben er wel uitgekomen hoor, had de tip van een van mijn helpers opgevolgd. AGP naar 4x zetten en fastwrite uit. Helpt goed. Wel apart dat jij het met dezelfde kaart precies hetzelfde probleem heb. Had geupdate naar 4.11 toen stonden de setting weer op default en bij het opstarten van prince of persia warrior within ging het al fout voor het spel bij het hoofdmenu was. Echt heel irritant vind ik. Heb nu weer een ander probleem maar daar ga ik even een nieuwe topic voor openen. Ik hoop dat het veranderen van de instellingen bij jou ook helpt.
Link naar reactie
Thijs je bent geweldig!! :D :wink: AGP stond al op 4x bij mij (kon niet hoger), alleen fastwrite stond inderdaad aan, deze heb ik uitgezet en ik ben nu al heel de avond [color=red:7f126cbec4][b:7f126cbec4]ononderbroken[/b:7f126cbec4][/color:7f126cbec4] farcry aan het spelen. Super!!! Inderdaad toevallig, dat we precies hetzelfde probleem, bij precies dezelfde spellen met precies dezelfde kaart hebben Bedankt allemaal voor de reacties!
Link naar reactie
@ Red Dragon Dit probleem had ik al een aantal weken. Voordat ik mijzelf hier aanmeldde (en mijn vraag stelde), heb ik verschillende keren in de faq en in de al bestaande topics gezocht. Ik heb het toen niet kunnen vinden, mede omdat ik ook niet wist in welke hoek ik het moest zoeken (weinig verstand van dit soort dingen). Achteraf gezien had ik het in de faq kunnen lezen....... Dus ik heb de faq wel degelijk gelezen, alleen niet van begin tot eind natuurlijk. Volgende keer zal ik beter zoeken. :D :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...