Ga naar inhoud

Probleem: Bijzondere schermcorrectie en 3D


Aanbevolen berichten

Ik heb een echt video-gerelateerd probleem, dus ik dacht laat ik het maar in dit forum zetten. Zou graag de mening horen van anderen, omdat als ik het probleem niet op gelost krijg, ik Windows wéér opnieuw moet instaleren. (Net nieuwe comp.) Een paar dagen geleden heb ik een ATI Radeo 9600xt kaart aangeschaft, waarmee ik nu hetzelfde probleem heb als ik met mijn vorige Nvidia Geforce 2MX400. Terwijl ik de ATI aanschafte om van het probleem af te zijn.. :) Een enkel spel (Battlefield) - ik speel er niet zoveel (2) - blijft regelmatig 5 seconden hangen. Alle andere programma's draaien gewoon lekker door. Het is alleen het scherm en bijbehorende audio dat blijft hangen. Bijvoorbeeld ALTIJD als ik op een knop klik waarna er nieuwe info of een nieuw scherm zou moeten komen, zoals bijvoorbeeld 'opties' of 'haal serverllijsten op' - maakt dus niet uit wat voor knop. Maar soms ook gewoon in het spel. Heel vervelend als je net in een helicopter zit die je net in balans weet te houden. Aanpassen van schermresolutie etc heeft geen enkele zin. Drivers en daarna spel opnieuw installeren heeft ook geen zin. Let op, De problemen zijn ontstaan door een programma'tje waarmee ik de helderheid van het scherm kan instellen Rage3Dtweak. En ik heb verschillende hiervan geprobeerd, maar ATI3Dtweak was de enige van een stuk of 5 die ervoor kan zorgen dat de aanpassing van het scherm ook tijdens het 3Dspel blijft. Bij andere programma'tjes floept het scherm bij het opstarten van het spel terug naar de standaard waarden. (Of bleef zwart zoals bij Radlinker.) NVidia heeft deze optie in de driver zitten. Bij 3Dspellen blijft bijv. de brightness-aanpassing gehandhaafd. Maar dié had het probleem dus ook bij hetzelfde spel! En toen kon ik er niet vanaf komen. Uninstallen van het programma'tje en opnieuw instaleren van de drivers lijkt een oplossing maar is het niet. Er lijkt een definitieve aanpassing te zijn gemaakt in Windows ofzo. Want het werkt niet. Iets van 3D lijkt niet overweg te kunnen met de installatie van een programma die extra beeld-aanpassing regelt. Het lijkt alsof er een instellinkje in het register of een ini-bestand is veranderd ofzo. Want ook als deze niet met Windows geladen, of uninstalled is is het probleem er. En dat probleem wordt duidelijk bij het openen van een 3D-scherm of een veld daarbinnen. Heeft iemand hier nog ideëen over? Ik heb net Windows en alle programma's geinstalleerd en nu kan ik weer opnieuw beginnen..
Link naar reactie
[quote:ba897738d7="Red Dragon"]Zit een dergelijke functie niet in de uitgebreide versie van de ATI drivers, dus de CCC versie?[/quote:ba897738d7] CCC?? Het enige dat ik er nog over kon vinden is dat de laatste versie van Catalyst dit soort problemen zou kunnen verhelpen. Om dit te onderzoeken moest ik XP installeren. Van een vriend een kopie van XP gekregen die niet te updaten is.. :-? dus die moet er weer af want aan een halve en onveilige XP heb ik ook niks. Dus ben verplicht XP op CD (DRIEHONDERD EURO?!!?) te gaan kopen terwijl ik kortgeleden een hardeschijf, moederbord en videokaart gekocht heb. Alles opnieuw installeren, terwijl mijn systeem en videokaart en spel allemaal ME-compatible zouden moeten zijn. De winkel zegt dat het aan ME ligt. De videokaart zegt van niet (staat op doos ME). ATI-driver zegt weer van wel. Wat een ellende.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...