Ga naar inhoud

XFX GeForce 6800 LE modden


Aanbevolen berichten

(1) installeer rivatuner 15.2 (2) laad hem, klik een beetje rond, defineer jezelf als "power user" (3) klik op de pijltje naast het uitleg "NV40 A1 8x1, 4 VP" en kies de eerste icoon van het kleine menutje die bij je muis opent. (4) Ga naar het laatste tabblad van dat menu. (5) Installeer NVStrap driver, en vink aan: "hardware masking activation allowed" optie. (6) selecteer custom in plaats van VGA BIOS default van het onderste drop-down menutje. (7) Klik destgewenste instellingen aan. ( Reboot (9) Test voor artifacts in 3dmark 03/05 en games. (10) Geen artifacts, open meer pipelines. Wel artifacts, pipelines/shaders uitzetten totdat de artifacts weggaan. (11) Overklokken voor het verder tunen van de score. En hier ervaringen posten Ik zit dus maar te kijken.. maar bij stap 3 loop ik al vast.. misschien doe ik Stap 2 al fout :p ik snap er kortom maar weinig van.. :cry:
Link naar reactie
Heb ook de XFX 6800LE. Met de bovenstaande links moet je er echt uitkomen. Gewoon Rivatuner instaleren, je kiest dan voor het tunen van je kaart (plaatje van de videokaart) In dat venster kies je voor het tabblad NVstrap. Je ziet dan alle pixelpipelines en schaders van de kaart. Je kunt dan vooraan van een blauwe stip een V tje maken en daarmee zet je extra pipes of schaders open. Als het lukt er een of meer open te zetten zonder artefacts is de kaart zijn 200 euro meer dan waard. Hij fiets dan de radeon 9800 pro en XT voorbij en benadert de 6800GT, een kaart van 350 euro of meer. (die is dan wel 256MB, dat wel)
Link naar reactie
het is met jouw uitleg gelukt, denk ik.. ik ga het nu ff testen met 3D Mark 2001. Net bootte de computer opnieuw toen ik daarmee bezig was.. dus heb de core maar ff wat verhoogd. edit: nadat ik de core heb verhoogd liep de computer 3 keer vast.. wat moet ik nu doen? dit is hoe het er nu uit ziet: [img:fbd6ecb8c7]http://home.hccnet.nl/e.pijnenburg/naamloos.bmp[/img:fbd6ecb8c7] is het zo goed?
Link naar reactie
[quote:3eecd1d3ce="@ liq.."]het is met jouw uitleg gelukt, denk ik.. ik ga het nu ff testen met 3D Mark 2001. Net bootte de computer opnieuw toen ik daarmee bezig was.. dus heb de core maar ff wat verhoogd. edit: nadat ik de core heb verhoogd liep de computer 3 keer vast.. wat moet ik nu doen? [/quote:3eecd1d3ce] Zet de kaart opstandaard waardes. Verhoog niets. Als je pc vastloop heb je core of mem te hoog geclockt, dus dan moet je niet nog eens verhogen! Je plaatje is correct, je heb de extra pipes en vertex units geopend die eerst gesloten waren. Geeft je kaart nu nog artifacs, dan heb je kapotte pipes. Niets aan te doen. Gooi alles weer dicht en kijk nu waar bij je geen artifacs krijgt. Kan nml zijn dat he vertex units wel kunt open zetten maar pipes niet. En houdt er maar rekening mee dat je kaart zowiezo brak kan zijn, dat hebben schijnbaar meer LE kaarten. De mijne ook! Dan moet je het geheugen op de kaart terug klocken op 500 of zo wil ie werken onder 3d. Mocht dat het geval zijn, breng de kaart dan maar terug.
Link naar reactie
ik heb ook de xfx 6800 LE en hij draait prima met 12 pipelines en 6 vertex units. Als ik de laatste pipes activeer start windows maar half of, of ik krijg vastlopers. Die is dus volgens mij gewoon stuk. Denk dat dat bij jou hetzelfde geval is. Het lukt bij mij niet om met rivatuner de core en mem te verhogen, lijkt wel gelockt.iemand een idee?
Link naar reactie
[quote:dc220506d9="xiliduur"] En houdt er maar rekening mee dat je kaart zowiezo brak kan zijn, dat hebben schijnbaar meer LE kaarten. De mijne ook! Dan moet je het geheugen op de kaart terug klocken op 500 of zo wil ie werken onder 3d. Mocht dat het geval zijn, breng de kaart dan maar terug.[/quote:dc220506d9] Ik was eigenlijk opzoek naar een 9800Pro voor een compu die ik aan het samenstellen ben. Nu ik lees dat de 6800LE sneller kan lopen dan de 9800Pro, wat is dan verstandig..... 200 Euro voor de 6800LE bij Vicomputers of Iets meer als 200 voor de 9800Pro waar dan ook vandaan? En hebben meer mensen last van brakke LE kaarten? Wie kan daar meer over vertellen ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...