Ga naar inhoud

klevertjes tussen ram en cooler?


Aanbevolen berichten

Heeft iemand enig idee waar voor de witte klevertjes dienen die tussen de ram en de orginele cooler van mijn 6800 LE zaten? De klevertjes zijn wit, van een stof achtig materiaal en plakte op de verhoginkjes van de cooler die over de rams vallen. Lijkt me niet dat dit hitte geleidend is. Of is het juist niet de bedoeling dat de cooler direct contact maakt met de rams. Kan ik die plakkertjes verwijderen en atctic pasta tussen mijn nvsilencer5 en de rams smeren?
Link naar reactie
nee dat blok zit los van de die van de core, van mij mag je het hebben. Het is precies het zelfde blok als op dat plaatje wat je gepost hebt in [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=134549[/url] moet dus kunnen als je die danger den Maze 4 erop doet, die gast op dat plaatje heeft het ook zo, met dat mem blok er op. pb me maar even of zo. Ik heb niet gekeken wat van een geheugen erop zit, iig is het brak. Wipt er nog steeds uit bij farcry en hl2, 3dmark etc doet ie het gewoon. Maar ik kan wel alle pipes en vertex units open zetten. Ik had die kaart al eens geruild, bij mijn vorige kon ik niets open zetten. Ik houdt deze kaart dus gewoon en ga hem niet meer ruilen. Daar in tegen moet het geheugen naar 500mhz wil ie lopen in hl2. Maar goed dan heb ik nog altijd een sneller kaart als een stock 6800 le. De core kan trouwens makkelijk naar 350 bij mij met die nvsilencer. Kon ik met 500/350 16,1 - 6 op 8300 3dmarkjes. Weet trouwens iemand of die kaartjes beveiligd zijn tegen biosflashes? Wil er een aangpast bios in zetten. Dan hoef ik niet steeds handmatig het geheugen terug te klokken, want bij elke boot staat hij weer op 700mhz.
Link naar reactie
ALs het goed is kan je de bios gewoon flashen, zijn zelfs testprogramma's voor, op GoT even GOED in de startpost kijken, zitten wat haken en ogen aan. Voor mezelf heb ik al besloten niet meteen 1,4 volt erop te zetten, zie veel kaartjes die dan moeilijk gaan doen en overlijden. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/984465 Ennuh top he van dat geheugenblok :D
Link naar reactie
Ja maar hij gaat er een danger den op doen. Trouwens geheugen hoeft niet zo goed gekoelt te worden als de core. Als er bij mijn orginele cooler als thermal tape tussen zat, zal het wel mee vallen. @ vandread Heb hem al geflashed. Bios was simpel te unlocken met nvflash. Dat bios geeft zowiezo toch 1,4 in 3d? 1,2 in 2d. Bedoel je niet 1,5??
Link naar reactie
Het zijn echt rare kaarten, die LE's. 1. Het geheugen van die van mij is brak, moet naar 500mhz om te kunnen lopen in farcry en HL2. Anders knalt ie er na 20 seconden al uit. 2. Hij laat zich geen mhz onder of overclocken. Bij elke aanpassingn van de clockspeeds geeft ie aan dat de test failled. Obi-wan-kenobi heeft het zelfde met zijn XFX. De enigste manier om te clocken is het clock progje van msi zelf, die test de nieuwe settings niet. Maar dat progje zit in gebouwd in de 61.77 drivers van MSI op de cd van hun, en die driver wil ik helemaal niet. Dus ik heb het bios maar aangepast om de kaart op 500/350 te krijgen. 3. Kan wel alle pipes en vertex unit unlocken. Dus heb ik uiteindelijk wel weer een 3dmark 03 score van 8300 of zo. Met het geheugen op 700mhz haal ik makkelijk in de 9000, mischien wel richting de 1k. Dus al met al wel weer aardig voor een kaart die standaard maar 6300 3d'03 hoort te halen. Ben benieuwd wat die van jouw gaat doen. Trowens er staat in omniExtremeEditFX (wat ik gevruik om bios te flashen) echt wel 1,4 volt bij 3d. Maar op dat forum van GoT geeft iemand aan dat ie idd hoort te lopen op 1.2 volt of zo. Het zou toch niet zo zijn dat die kaart de veel stroom krijft?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...