Ga naar inhoud

beeld valt weg bij games


Aanbevolen berichten

Bij het spelen van games valt het beeld weg. Het beeldscherm gaat dan op standby/zwart maar de computer blijft lopen. Tot nu toe is dit het geval bij splintercell 1 en bij farCry. Bij farCry kan ik best een 1/2 uur tot een uur spelen in lage settings, in high of ery high gooit ie hem er al na 10 seconden uit. Het rare is dat Doom 3 geen problemen geeft, zelfs niet in ultra settings. Nou hoorde ik dat FarCry veel vraagt van het geheugen van een kaart. Ik denk zelf dus dat het geheugen van de kaart verrot is. Als ik dat probeer omlaag te clocken geraakt het niet door de "test" heen in het nvidia clock-paneeltje (van 500mhz tot 700mhz). Alles onder de 500 wel en boven de 700 ook. Ik gebruik 61.77 drivers en heb al een paar andere geprobeerd. Ook een schone windows installatie hielp niet. Denk dus dat het een gevalletje gerantie is. Maar is er nog iets dat ik over het hoofd zie? Moet natuurlijk ook wat te beargumenteren hebben daar in die winkel. oh ja, ik gebruik een 420w levicom voeding. bvd,
Link naar reactie
[quote:266f5ffee9="Idol"]Dat is toevallig, hetzelfde heb ik ook, maar bij mij valt het beeldscherm niet alleen maar bij games uit, maar ook gewoon als ik bijv. aan het internetten ben. En ik ben er nog steeds niet achtergekomen wat het nou precies is. :([/quote:266f5ffee9] klok je geheugen eens een flink stuk naar onder, kijken of hij het dan nog doet. Als ik hem onder de 500mhz klok, valt ie niet meer uit. Maar dan heb ik wel een trage kaart. Kun je bij jouw kaart trouwens pipes vrijmaken met Riva en doen ze het dan ook? Daar had ikdus ook weer pech mee, pipelines waren kapot.
Link naar reactie
Nu wou ik vadaag met mijn kaart terug gaan. Heb ik gisteren de Far Cry bench gedownload van gur3d en die een paar keer laten lopen. Doet ie het gewoon. Zelfs op de hoogste settings kan ie hem gewoon 5 keer achter elkaar laten loop-en zonder weg te vallen. In far cry zelf kan ik geen vijf passen doen met de hoogste settings. Nu twijfel ik toch wel of het mijn kaart wel is. Of is er een verschil tussen een benchmark en het werkelijke spel???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...