Ga naar inhoud

Videokaart te langzaam?


Aanbevolen berichten

[quote:9c03b75f3e="peterz"] Oke, is dat moeilijk met dit moederbord? Of gewoon kwestie van die multiplier in bios verhogen? [/quote:9c03b75f3e] Ik ken het moederbord zelf niet. Multiplier kun je niet verhogen, deze is gelockt op 13.5x. Je kunt wel de FSB verhogen, maar met een VIA KT333 chipset kom je niet zo ver denk ik. 150MHz i.p.v. 133MHz kan denk ik wel, 166MHz is denk ik teveel. http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V333-X&langs=01 Kleine stapjes omhoog, bij instabiliteit of significant hogere warmteontwikkeling CPU meteen terugklokken. Meer over overclocken (niet geheel zonder risico) staat in de FAQ: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=127195
Link naar reactie
Oke, heb die paradigit mensen even gemaild, want ik had ergens gelezen dat je wel een revisie 2 kaart moet hebben? Nou dat heb ik ze gevraagd en dit antwoord kreeg ik terug; -- Waarschijnlijk heeft je vraag betrekking op de snelheid van het geheugen op onze TD weten ze te vertellen dat we de 28ns versie in huis hebben. XFX heeft uitsluitend een stickertje met Rev.1.1 op de doos zitten. Filiaal Ceintuurbaan heeft geen kaarten meer op voorraad op het Koningsplein hebben we nog enkele exemplaren . met vriendelijke groet, -- Is dit wel de goeie dan?
Link naar reactie
[quote:22360269a9="peterz"] Ik weet trouwens niet of dit zon goed idee is, want volgens mij wordt de boel al warm zat. Ik zal eens zoeken naar een warmte metertje ergens. Ik heb weinig koeling volgens mij er in zitten. Ik zal eens kijken als ik thuis ben. [/quote:22360269a9] Maar niet doen als ie te warm wordt. Sowieso aan te raden om 's goed naar de koeling te kijken voordat je zo'n heftige grafische kaart erin wilt prikken. Twee casefans van 5 euro voor een goede airflow is het geld niet ... :wink:
Link naar reactie
True, Ik heb even met SiSoftware Sandra gekeken bij CPU en BIOS Informatie. SiSoftware Sandra: -- Power Rating(s) CPU Core Power : 68W (geschat) CPU Koelings Systeem Thermische Weerstand : 0.44°C/W (geschat) Sensoren Temperatuur van de CPU : 69.0°C / 156.2°F Auto Fan Snelheid Control : Geen CPU Fan Snelheid : 2961rpm CPU Voltage : 1.73V -- Is 69°C veel? Ik heb net wel een aantal benchmarks gedraaid waardoor ie wel nog stressed kan zijn?... ps. met welk programmaatje kan ik de FSB op 150 zetten? In bios kan ik namelijk alleen maar 2250 MhZ (FSB veranderd dan naar 166) instellen en zijn multiplier en FSB niet te veranderen.
Link naar reactie
[quote:a9e7c8887f="peterz"] Is 69°C veel? [/quote:a9e7c8887f] Ja, als die temperatuursensor goed werkt is ie veel te warm. Heb je wel een casefan in die kast geschroefd? En hangen er niet teveel kabels door mekaar heen? [quote:a9e7c8887f="peterz"] ps. met welk programmaatje kan ik de FSB op 150 zetten? In bios kan ik namelijk alleen maar 2250 MhZ (FSB veranderd dan naar 166) instellen en zijn multiplier en FSB niet te veranderen. [/quote:a9e7c8887f] Ik denk dat je BIOS geen optie heeft om de FSB met stapjes van 1MHz te verhogen. Van 133MHz naar 166MHz is teveel van het 'goede' voor een KT333 chipset, dus overclocken gaat niet lukken.
Link naar reactie
[quote:05ada3594e="peterz"] Heb het inderdaad gevonden. Aan de achterkan van mn kast, en aan de voorkant. Maar aan de voorkant is mijn kast ook dicht, maakt dat niet uit dan? [/quote:05ada3594e] Nee, als het goed is, is die kast niet hermetisch luchtdicht aan de voorkant. Let er wel op dat een fan aan de voorkant rumoerig kan zijn, een casefan met controller (draaiknopje) zodat je 'm ook minder hard kan laten draaien is dan geen slecht idee. [quote:05ada3594e="peterz"] BTW ik heb een geforce 6800le gekocht. Ben van 169 punten naar iets van 6150 punten gegaan (3dmark03). [/quote:05ada3594e] Da's meer dan 36x zoveel, mooie score! Maar speelt ie je spelletjes nu wel lekker af?
Link naar reactie
Ok voor als jullie het nog leuk vinden... Heb dus een Geforce 6800LE met rivatuner: 12pixel units opengezet (ipv 8), alle vertex units (1,6 vp dus) Core clock op 335 gezet, memory clock 750Mhz. Heb nu een score van 7692 op 3dmark03 (toch aardig vanaf 169 punten met vorige vidkaart) Misschien ga ik binnen kort voor meer koeling zorgen voor mn cpu, dan cpu ook effe overklokken. Heb nu de smaak te pakken :D Nog iemand tips voor de rest?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:ab5d266d82="peterz"] Nog meer tips , anyone? :wink: [/quote:ab5d266d82] Ik heb nog wel een tip, maar je moet er wel geld voor over hebben. Je zou de CPU nl. kunnen vervangen door een Mobile AthlonXP 2400+ (1.8GHz), die past ook prima op je Socket A moederbord. http://shop.alternate.nl/html/nodes_info/hfba05.html De mobile Athlon XP wordt niet zo warm als een desktop Athlon XP, en hij klokt goed over: - Verhogen FSB van 266MHz naar 333MHz (hoger kan denk ik niet met je chipset en geheugen, het is nl. geen overclockhardware); - Verhogen multiplier. Wel ff checken of dit wel kan in je BIOS. De multiplier van de mobile Athlon XP's is standaard unlocked. Dus of nu zo'n aanschaf die je kunt combineren met je huidige hardware, of je spaart door voor een Socket939 moederbord + Athlon64 + overclockgeheugen (al gauw een eurootje of 400).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...