Ga naar inhoud

Voodoo 3000 3dfx kan niet overweg met lcd monitor


Aanbevolen berichten

Hoe kan ik het probleem oplossen dat mijn voodoo 3dfx 3000 kaart goed kan werken met mijn lcd monitor. Ik kan alleen maar 640x480 instellen. Diverse verwijzingen naar downloadsites heeft niet geholpen. downloads van Voodoofiles.com werken niet of geven een error. Ditzelfde geldt voor 3dfx.com etc. etc. Ik weet even niet meer waar ik een oplossing kan vinden. Wie oh wie kan me helpen?
Link naar reactie
Beste mensen, heb ik eindelijk na tig dagen een download gevonden, werkt het nog steeds niet. Wat is er aan de hand? Als ik de driver installer, kan ik inderdaad resolutie 1024 instellen. dan vraagt de computer opnieuw te starten. Na het opstarten heb ik weer het oude probleem. Dit gebeurde ook de eerste keer. Kan er iets anders aan de hand zijn? Dus na het opnieuw opstarten kan ik alleen maar resolutie 640x800 instellen op hoge kleuren 16 bits.
Link naar reactie
Ik ben een stapje verder. Ik heb namelijk een switchbox er tussen. Het gekke is dat de ene pc wel werkt met resolutie 1024, maar de andere pc met de voodookaart niet. Als ik de monitor (HP L1510) rechtstreeks aansluit op de pc, werkt het wel. Zet ik de cybex switchview er tussen, dan heb ik maximaal 640x480 aan resolutie mogelijkheid. (alleen op de pc met die voodoo kaart) Nu staat er in de help van 3dfx dat bij een multimonitor (wordt hiermee twee p.c.'s aan één monitor bedoeld?) iets aangevinkt moet worden, maar helaas is datgeen wat ze aangeven niet te vinden in de tool, dus daar kom ik ook niet ver mee. Weet iemand nu wellicht een oplossing? Jan
Link naar reactie
[quote:b8d1d8fb61="Djie Ahr"]Nu staat er in de help van 3dfx dat bij een multimonitor (wordt hiermee twee p.c.'s aan één monitor bedoeld?)[/quote:b8d1d8fb61]Nee, dat wordt er niet mee bedoeld. Multimonitor is meerdere monitoren aan een PC. In welke positie staat die KVM switch als je de voodoo-PC aanzet? In de positie van je voodoo-PC of in de andere positie? Wordt de monitor herkend onder [i:b8d1d8fb61]start->control panel->display[/i:b8d1d8fb61], tabbblad [i:b8d1d8fb61]settings[/i:b8d1d8fb61], knop [i:b8d1d8fb61]advanced[/i:b8d1d8fb61], tabblad [i:b8d1d8fb61]monitor[/i:b8d1d8fb61]?
Link naar reactie
Als daar een standaard monitor staat, betekent dat dat Windows de monitor niet herkent en daarom zal Windows altijd veilige resoluties nemen. Je moet er voor zien te zorgen dat daar je monitor herkend wordt. Bv door de 'inf' file te laden die op floppy/cd bij je monitor wordt geleverd. Een oorzaak voor het probleem durf ik niet aan te geven.
Link naar reactie
Hoi Gerben, Ik heb op die pc de monitor ook ingesteld. Maar zodra ik weer met de cybex switchview er tussen werk, ziet hij schijnbaar niet de monitor, maar de switch waarbij er uitgegaan wordt van een standaard monitor. Heel vreemd allemaal omdat de andere pc het wl doet. Ik wil het proberen met een andere videokaart. Misschien dat dit helpt. Jan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...