Ga naar inhoud

Foutje bij installeren zalman ZM80C op radeon 9800 pro.help!


Aanbevolen berichten

ik heb gister mn zalman zm80c geinstalleerd op mn gigabyte radeon 9800 pro, maar nu ben ik zo handig geweest om de handleiding verkeerd te lezen.... in plaats van alleen het midden van de GPU te besmeren met pasta heb ik de hele core volgegooid! dus tot de rand van de beschermingsrand van de core.Ging ongeveer een hele tube in :oops: echt heel stom dus.Is dit schadelijk? probeerde net de kaart via atitool te overklokken, maar er wilde bijna geen mhz bovenop... mijn tweede vraag: als dit schadelijk is, hoe kan ik de pasta dan weer verwijderen zonder de core te beschadigen? please help
Link naar reactie
Dit moet je direct weer verwijderen! Dwz. koeler eraf en met bv. wattenschijfjes o.i.d. de pasta er vanaf halen. Hierbij kan niet veel mis gaan. Gebruik om het helemaal schoon te maken ook nog wat wasbenzine, alcohol of aceton bij op het wattenschijfje. Goed laten luchten en dan kan hij er weer tegenaan. Ik hoop voor je dat je geen schade er aan overhoudt. Er hoeft btw ook maar een heel dun laagje op, niet eens perfect dekkend.
Link naar reactie
[quote:38fcd3d082="bassieman"]bedankt!! ik vreesde al dat het helemaal fout was. Zou ik er trouwens erg op vooruit gaan als een een Arctic VGA silencer rev 3 erop zou zetten?[/quote:38fcd3d082]Dan kan je beter de Ati silencer 1 nemen. (die is nieuwer) Maar waarom, je hebt net die zalman. Die is passief, en als je daar die extra fan op zet doet ie het bijna even goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...