Ga naar inhoud

Nieuwe VGA cooler is opgestuurd door fabrikant


Aanbevolen berichten

-pinnetjes samenduwen met een fijn tangetje -pinnetjes er voorzichtig doorduwen -koelblok eraf halen (kan beetje lastig gaan, tikje draaien enzo) -gpu schoonmaken op de gebruikelijke cpu manier -nieuwe koelblok ook maar even schoonmaken (onderkant dus) -gpu insmeren met AS oid (koelpasta) -koelblok plaatsen en pinnetjes door de pcb duwen -testrun: geen beeld? iets abnormaals? onmiddelijk pc uit en de boel checken... Trouwes heb je hercules gemaild en een andere gevraagd? Anders ook maar even doen ^_^ weet nooit waar zo'n ding goed voor is :P
Link naar reactie
Neen, Hercules niet gemaild. Alleen telefonisch contact gehad. Ze zeiden in eerste instantie dat ik kan volstaan met het verwisselen van de ventilator. Dat klopt eigenlijk ook en eigenlijk wil ik dat koelblok niet vervangen. Maar het exemplaar wat ze opgestuud hebben heeft nu ineenkeer een ventilator die met 3 kleine schroefjes vast op het koelblok geschroeft zit, terwijl die van mij er los in hangt met een ring erboven met 3 schroefjes. Dus een iets anders ontwerp. Nou zit ik toch te denken om eerst maar gewoon die ventilator los te schroeven van het nieuwe opgestuurde spul en gewoon in te bouwen in de "oude omgeving". Maar ja, wat ik dan misschien meemaak aan enige discrepantie omdat de ontwerpen misschien niet goed op elkaar gaat inwerken, denk ik toch maar dat ik ook het koelblok eraf ga halen. En dat vind ik klote, spannend en al erg genoeg :x Ik ben daar niet zo handig in en wil voorkkomen dat ik deze voor mij perfecte kaart gewoon mol.
Link naar reactie
[quote:08154af94b="AswinW"]Mijn dank Vandread. 1. Is er nog een link met foto's ? 2. GPU schoonmaken met wasbenzine (wat vervliegt en ontvet) ?[/quote:08154af94b]Ik gaat als het goed is een NV Silencer 3 op mijn grafische kaart zetten, dus dan zal ik wel een fotosessie maken. GPU schoonmaken met wasbenzine is goed.
Link naar reactie
Nou, dan heb ik alle componenten in huis (wasbenzine en koelpasta en een kleine schroevendraaierset. Heb alleen geen kleine tang). En ik weet ook niet welke "pinnetjes" ik moet samenduwen... Ik vind het een goed idee om jouw fotosessie op te nemen in de videokaarten-FAQ "hoe verwissel ik een VGA-koeler". Da's echt iets wat erin hoort en die vragen komen vaak genoeg voor hier, wat ik gelezen heb.
Link naar reactie
[img:1aea2c9cd7]http://www.guru3d.com/review/hercules/3dprophet9700/DSC00598.jpg[/img:1aea2c9cd7] die witte pinnetjes rechts en links... samenknijpen en door de pcb heen duwen.. hier zie je dus 1 v/d pinnetjes aan de bovenkant.. [img:1aea2c9cd7]http://www.guru3d.com/review/hercules/3dprophet9700/DSC00602.jpg[/img:1aea2c9cd7] Dell gebruikers kunnen ook niets zelf he ;) j/k
Link naar reactie
Hahaha... Kijk. Maar zie je nou die ring bovenop de koeler die jouw ventilator op z'n plek houd ? Die heb ik ook. Exact hetzelfde ontwerp. Dat schijnt een 9800 pro koeler te zijn op een 9700 pro kaart. Als het goed is heb jij a/d onderkant ook een koperen grote plaat zitten. De nieuwe koeler echter heeft die ring met die 3 kleine schroefjes niet. En de ventilator zit zelf met 3 kleine schroefjes in het midden van de koperen koelplaat zelf vast. Is dus een heel ander ontwerp en die ventilator kan ik er niet inzetten omdat ik dan die ring met die 3 kleine schroefjes er niet meer bovenop opgeschroeft ga krijgen. snap je mijn probleem ? Ik kan veel hoor maar dit priegelwerk...
Link naar reactie
Neen, ze hebben de verkeerde fan incl. heatsink opgestuurd. Ik heb ook een fan opgestuurd gekregen met 7 schoepen. Origineel ook zoals bij jouw op de foto moeten dat er 10 of 11 schoepen zijn. dus Hercules vanavond gebeld. We kwamen erachter dat naar alle waarschijnlijkheid een 9600 pro koeler is opgestuurd. Jij, ook op de foto als je een blauw lichtje hebt bij de fan die blauw oplicht, dan is het een 9800 pro koeler. Aangezien mijn fan blauw oplicht moet ik dus een 9800 pro koeler opgestuurd krijgen. Hercules vertelde mij dat zij maar 2 kaarten voorzien hebben met licht. Een 9600 pro koeler die rood licht geeft en een 9800 pro koeler die blauw licht geeft. Dus kwam de vraag, heeft u blauw licht ? Ik zeg, ja. Dan heeft u een 9800 pro fan en sturen we een nieuwe op. De 9700 pro koeler is hetzelfde als de 9800 pro koeler (zie jouw foto) alleen die geeft geen licht. De koeler op jouw foto heeft ook ander bevestigingsmateriaal. Die van mij zit met mooie koperen schroeven, dwars door de PCB heen vast met aan de achterkant een grote koperen heatsink. Ook dat is van het type "9800 pro". De 9700 pro heeft waarschijnlijk die 2 plastice pinnetjes die je moet samenvouwen en terug moet duwen. Moet dus weer een week wachten voor ie in huis is. Deze fan die ik nu heb opgestuurd gekregen met een totaal ander ontwerp, ga ik niet monteren. En ik hoef dan ook niet de heatsink eraf te halen maar gewoon die ring bovenaan, die 3 schroefjes los te draaien - de nieuwe Fan erin te laten zakken en die ring weer vast te draaien met die 3 schroefjes. Da's al het werk. Dus koelpasta, ding er helemaal afhalen is er dus niet meer bij. Alleen de fan kan gewoon verwisseld worden. Overigens werd ook gevraagd toen ik begon over koelpasta "heeft u de hele heatsink erbij opgestuurd gekregen ?" Ik zeg ja. Da's niet helemaal de normale gang v. zaken. normaal sturen we alleen de fan op. Als u de heatsink erafhaalt, dan vervalt de garantie. Ik zeg, nou goed dat u het zegt. Ik blijf er verder vanaf dan en monteer dat niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...