Ga naar inhoud

review/beoordeling oudere videokaarten


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om 2 systemen weer op te bouwen 1) pII 350 mobo: Atrend ATC 6620 2) pII 400 mobo asus P2Xbl Nu heb ik 3 oudere vgakaarten liggen 1) Diamond Viper II Z200 32mb 2) Creative 3D blaster Geforce 2 MX 32 mb SDER 3) Intel I740 kaartje Welke is het snelst en het best geschikt voor welke pc OS wordt 98 se en er worden uiteraard geen extreme spellen mee gespeeld Oh, intern geheugen is 128mb Alvast bedankt
Link naar reactie
De GF2MX is het snelst. Die zou ik inderdaad in de snelste doen. In die andere zou ik die intel videokaart stoppen. De ViperII heeft namelijk een s3 chipset en de drivers daarvoor zijn slecht te vinden en meestal erg onstabiel. Misschien dat s3 er nog eens nieuwe drivers voor heeft gemaakt maar vroeger was die viperII erg moeilijk fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Het was toen een kaart met veel potentieel (o.a. T&L e.d.) maar daar is niks van terecht gekomen. Succes!
Link naar reactie
Viper moeilijk aan de praat te krijgen? Is kul, weekje geleden bij een maat van me zo'n kaart in een oude pc gerost, geinstaleerd en hij draaide, geen gezeik mee gehad. (Najah geen gezeik is ook niet waar, we hadde de drivers van google gehaald en op een cdtje gefikt, maar de cd drive in die oude pc wilde die cd-r niet lezen)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...