Ga naar inhoud

overclocken 6800 gt


Aanbevolen berichten

hallo, ik ben net begonnen met het overclocken van mijn videokaart (point of view geforce 6800 gt) ik wilde wel eens kijken tot hoever hij kon. nu had ik hem vanmiddag op 380/1060 gezet maar toen ik far cry ging spelen werden de graphics minder en startte hij zelfs opnieuw op, toen heb ik hem op 374/1050 gezet en toen deed hij het wel weer normaal, wat ik eigenlijk wilde weten was hoe warm mag hij nu eigenlijk worden?? mijne is idle 59 graden en als ik far cry aan het spelen ben heb ik de 84 graden gehaald... :-? instellingen in windows: -16x anisotropisch filteren -8xS interferentie instelling -systeem prestatie hoge kwaliteit -verticale synchronisatie AAN instellingen in Far Cry: ALLES op het allerhoogst wat maar kan, daar ook Vsync ON en voor de rest dus alles op het hoogste. resolutie: 1280x1024
Link naar reactie
Alle instellingen die je geeft hebben geen invloed op de warmte Het aantal mhzen beinvloed de temp, ik weet echter niet wat de max is maar het klinkt wel erg heet! Die reboots geven heel duidelijk aan dat je veel te ver zat. Als je zo ver wilt klokken moet je misschien es kijken voor beter koeling :) zoiets? http://shop.freezinghardware.nl/index.asp?Pagina=00003&ItemID=1756 PS: in je ondertitel mag je maar 2 regels gebruik op 1024x768 je gebruikt er nu 4 wat 2 te veel is ;)
Link naar reactie
als het goed is staat de Treshold temperatuur (wanneer hij zichzelf uitschakelt) op 120 graden. Bij mij iig wel en ik kan het niet veranderen. Dit betekent dus dat ie zeker niet warmer dan 120 graden mag worden. Sowieso is het beter dat je kaart minder warm wordt, want dat is beter voor de levensduur. Je kan bijvoorbeeld een Arctic VGA Silencer of Zalman ZM-80D-HP Heatpipe koeler kopen voor rond de 25-35 euro. (Neem bij de Zalman wel de fan erbij).
Link naar reactie
Ook belangrijk bij een 6800GT is de voeding, toen ik de 6800GT ging overklokken ging mijn systeem over de nek omdat op de 480watt antec voeding die ik gebruikte te weinig volt op de 12volt lijn zat (11.7 stond die op) 59 graden is niet zo heel warm overigens, ik heb een X800 pro op 75 graden gehad en die was toen nog stabiel, ik weet dat het een andere kaart is maar dit even als voorbeeld. betere cooling zoals Nemesi$ en Vandread al aangeven is altijd aan te raden. ps. topic verplaatst naar videokaarten door mij.
Link naar reactie
[quote:405966fc26="Nemesi$"]als het goed is staat de Treshold temperatuur (wanneer hij zichzelf uitschakelt) op 120 graden. Bij mij iig wel en ik kan het niet veranderen. Dit betekent dus dat ie zeker niet warmer dan 120 graden mag worden. Sowieso is het beter dat je kaart minder warm wordt, want dat is beter voor de levensduur. Je kan bijvoorbeeld een Arctic VGA Silencer of Zalman ZM-80D-HP Heatpipe koeler kopen voor rond de 25-35 euro. (Neem bij de Zalman wel de fan erbij).[/quote:405966fc26] ja bij mij staat er ook 120, daarom vond ik 80 graden al niet zo erg dramatisch, ik heb gister ergens gelezen dat er iemand was die had hem 90 graden...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...