Ga naar inhoud

Overklocken (GF4), veel invloed? Zo ja, tot hoever kan?


Aanbevolen berichten

Ik draai alle games nog gewoon goed maar ik zat gewoon wat te kijken en dacht toen, mischien kan ik er nog wat meer uit halen! Dit zijn de huidge (fabrieks-) instellingen: [img:d8169a977f]http://members.home.nl/jirivanbergen/website/GF4.JPG[/img:d8169a977f] Dit is een PointOfVieuw XP kaart, dus 3.3ns geheugen, standaard overclockt en extra koeling. Dus hij kan wel wat aan denk ik. Maar nu is de vraag vooral, met hoe grote stapjes moet ik doen en hoe test ik goed of hij nog stabiel is? En kan ik hem niet zonder erg vreemd te doen opblazen? (dan heb ik pas echt ruzie met ouders :D ) Bedankt!
Link naar reactie
[quote:e9403b3032="zjarl"]stapjes van 5 tot 10 mhz nemen is wel redelijk normaal. kan opzich niet zoveel gebeuren. zorg dat hij met booten gewoon op een normale snelheid staat (bij het testen) en test met 3d mark 2001 of hij stabiel is :wink:[/quote:e9403b3032]Welke als eerste verhoge? Core of mem? En welke mag/kan verste?
Link naar reactie
[quote:1a1d5589a0="rge"]Is het een 64 Mb kaartje of een 128 MB kaartje? Die 64 Mb krijg je waarschijnlijk ietsje verder namelijk.....[/quote:1a1d5589a0]128MB, en hij heeft 3.3 ns geheugen dus niet groot en langzaam maar groot en snel. Hij draait nu overigens op 280/700 dus het gaat goed. Nu ff voor school werken en daarna weer verder tunen :wink:
Link naar reactie
[quote:b883a6cabc="antraxbomb"]de core kan gewoon naar 300mhz, geheugen is al aardig hoog, Men mijn msi 4400tje kon ik ook over de 4600 snelheden komen, Helaas dat er zo'n klein koelertje op zit.[/quote:b883a6cabc]Wat ik eigelijk niet kon vinden was wat de 4600 snelheden zijn... Weet iemand dit? @RD (of andere mod) waarom staan alleen bij de nieuwe chipsets nog de snelheden? Ik weet namelijk zeker dat ze bij de GF4 serie ook gestaan hebben... :x
Link naar reactie
[quote:324805e747="General X"] @RD (of andere mod) waarom staan alleen bij de nieuwe chipsets nog de snelheden? Ik weet namelijk zeker dat ze bij de GF4 serie ook gestaan hebben... :x[/quote:324805e747] Je bedoeld in de FAQ? ik onderhoud die FAQ en weet zeker dat ik die snelheden er nooit bij heb gezet, maar ik wil het wel even doen voor je. :)
Link naar reactie
[quote:262cfcff2d="Red Dragon"]Je bedoeld in de FAQ? ik onderhoud die FAQ en weet zeker dat ik die snelheden er nooit bij heb gezet, maar ik wil het wel even doen voor je. :)[/quote:262cfcff2d]Hmmm kan dat me vergist heb maar denk niet :wink: :lol: Ik zou het iig wel waarderen :wink: Sodeju ik wist niet dat ik met geheugen al zo ver zat: Ti4200 128MB (250core/444DDR - 128mb - 128bits - NV25 core) Weet je dat zeker RD? Hij draaide uit de doos al op 660 :o Dan zou ie daarmee al boven de standaard (geheuge) waardes van de 4600 zitten? :o Nou dan moet die GPU ook naar 300, dat kan wel mooie score worden aangezien ik mijn CPU nu stabiel op 2.55 Ghz heb, ff 3DMark 2001 draaie als ik thuis kom :lol:
Link naar reactie
De opgegeven waardes in de FAQ zijn de standaard nVidia waardes, sommige fabrikanten wijken daar van af door o.a. sneller geheugen op de kaart te plaatsen. Wat voor merk TI 4200 heb je dan? wel lekker dat hij zo goed overklokt. overigens stond de ti 4200 er wel om bekend dat het goeie overklokkers waren destijds.
Link naar reactie
Point-Of-View GeForce 4 Ti 4200 XP Turbo Kep 2 jaar geleden op de HCC beurs gekocht, op de site van Point Of View staat hij niet meer. Ik wist toen ik kocht niet dat hij zo bijzonder was maar later las ik in revieuw dat dit een overclocker-must-have was. Hij had namelijk dat 3.3ns geheugen (daardoor kan geheugenen zo goed, zij hadden hem op 750 stabiel draaiend :o ) en het is een Ti 4200 chip op een Ti4600 printplaat dus dat hielp ook weer. En er zit extra koeling op het geheugen en de GPU: [url=http://www.hardware.no/tester/skjermkort/pov_ti4200xp/kort_skraatt.jpg]Plaatje[/url]
Link naar reactie
[quote:04d12f48c5="Red Dragon"]Die POV ti 4200 was inderdaad een must-have videokaart, dat verklaard ook dat je geheugen zo goed overklokt, er zit dus sneller geheugen op dan standaard. Nu die Core nog omhoog en gaan met die kaart! :)[/quote:04d12f48c5] :cry: Hij wil niet op 305/705 :cry: Slaat ie vast bij de 2e test van 3DMark. Eerst even af late koelen en dan proberen op 300/700 :wink: EDIT: Oke ik wacht denk ik nog maar even, pa kwam namelijk binnen en zei dat er een er een soort brand lucht hing... Ik ben verkouwe dus rook niet, na het doorgebrande chip verhaal van Interfecior doe ik het wel andere keer :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...