Ga naar inhoud

beeldscherm achter tralies


Aanbevolen berichten

hoi, eerst maar mijn nieuwe systeemconfiguratie: mobo asus a7v600-x grafische kaart asus nvidia gforce4ti4400 128mb amd athlon xp2800+ win xp home sp2 dit heb ik eergisteren geplaatst. dat ging wel redelijk,alleen doet zich het volgende probleem voor: ik heb 50 verticale gele strepen in mijn scherm,die blijven gewoon staan,wat ik ook doe.dit was trouwens in het begin niet zo,het gebeurde later. ik dacht eerst dat het probleem de koeling was,en heb er dus een extra fan op laten blazen,maar dit maakte geen verschil,en ook de fan op de kaart draait prima. bios is geupdate met asus update, als ik het nieuwste stuurprogramma van de nvidia site download,geeft windows aan dat deze niet compatible is met xp,ga ik dan gewoon door met installeren,dan heb ik helemaal geen beeld meer,en moet ik veilig opstarten.als ik een pagina scroll,glijd het beeld niet soepel,maar gaat het meer in een soort "golven". als ik het spel lock on opstart,start deze niet meer op,maar gaat na het laden zonder foutmelding terug naar het bureaublad,maar het spel heeft het wel gedaan,al liep het beeld vast,terwijl het geluid doorhobbelde. bij het power up scherm,dus waar asus groot in staat,heb ik ook strepen,maar dan 4 brede. als ik in asus probe bij slot characteristics kijk staat er bij agp provides 3,3v. en ik mag toch aannemen dat mijn videokaart 1,5 v is?? wie wat er aan de hand is, is mijn video kaart bezig aan zijn laatste uurtjes. oh ja,voeding is ook al aangepast,350w.
Link naar reactie
ik zal beide eens proberen. ik heb er nu,3 min na het opstarten trouwens geen last van. laatst zat de pc echter per ongeluk in een ongeaard stopkontakt, ik was wel geaard,en toen ik de kast vastpakte kreeg ik een oplawaai. na meten bleek er 120 volt op de kast te staan,afkomstig van de monitor. en als ik een nvidia driver download,voor xp,waarom zegt de computer dan dat de driver niet compatible is? :oops:
Link naar reactie
[quote:f056e7c37e="skngl1"]en als ik een nvidia driver download,voor xp,waarom zegt de computer dan dat de driver niet compatible is?[/quote:f056e7c37e]Klopt. Dit betekend dat de driver niet een certificaat heeft ingebouwt dat zegt dat hij speciaal voor winXP ontworpen is. Echter, NVidia heeft de driver wel voor XP ontworpen, dus er is niks aan de hand. Volgens mij moet NVidia anders microsoft betalen voor zo'n keurmerkje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...