Ga naar inhoud

ATI 9800PRO cooler


Aanbevolen berichten

[quote:37cedff37c="Vandread"]zitten er niet bij, passen er wel onder geloof ik maar heb geen zin dat uit te zoeken dus dat doe je zelf maar ;)[/quote:37cedff37c]past :wink: (tenminste iets wat ik zeker weet :P ) edit: waar heb je mem sinks voor nodig? :-? ze hebben bijna geen nut bij het overklokken, en wanneer je ze overklokt heeft het weinig invloed op de prestatie
Link naar reactie
[quote:20428f26a3="zjarl"][quote:20428f26a3="Vandread"]zitten er niet bij, passen er wel onder geloof ik maar heb geen zin dat uit te zoeken dus dat doe je zelf maar ;)[/quote:20428f26a3]past :wink: (tenminste iets wat ik zeker weet :P ) edit: waar heb je mem sinks voor nodig? :-? ze hebben bijna geen nut bij het overklokken, en wanneer je ze overklokt heeft het weinig invloed op de prestatie[/quote:20428f26a3] 1. Heb je zelf ook zo'n opstelling? dus r9800pro + silencer + sinks? Kan je dan ff een pic posten? (is btw wel offtopic, maar misschien wel interessant voor de ts) 2. Heb ergens gelezen dat het geheugen bij oc-en behoorlijk heet kon worden.
Link naar reactie
1. heb een rev.1 gehad op me 9700 pro. (nu waterkoeling) heb de arctic hier voor me liggen. en het gedeelte wat op de core komt steekt flink uit. er passen makkelijk van die kleine/lage sinkjes op. 2.bij het overklokken van de core? :wink: [quote:c2b6076c65="Kaz'Duzar"]UIt mijn hoofd zeg ik dat er iets va 1.3 cm tussen geheugen en de VGA silencer zat. Vaak maakt wel of geen ramsinks maar max 10mhz uit dacht ik.[/quote:c2b6076c65]zoiets ja.....de maten en de snelheid :wink:
Link naar reactie
Maak je niet druk om het geheugen, DDR geheugen op een radeon 9800 word niet zo gek heet, Heatsinks op het geheugen zullen niet zoveel uitmaken, je komt eerder tegen de fysieke grens van het geheugen aan dan tegen de hitte grens. behalve als je een vmod op het geheugen gaat doen natuurlijk. Heatsinks worden pas itteressant bij Vmod's en bij DDR2 of GDDR3 geheugen. overigens heeft het overklokken van het geheugen niet zoveel zin bij een radeon 9800 pro, je krijgt er marginale winst door.
Link naar reactie
np :) Die Artic coolers zijn overigens een aarrader, ik heb een X800 PRO van Sapphire getest van de TOXIC lijn, daar zit ook een Artic silencer op, (nr 4 of zo) en die was stil en koelde uitstekend. (zie test computer! totaal nr. 11, komt medio oktober uit) [size=9:e4d7bffec3]ps. had ook niet anders verwacht dat je systeem lekker liep ;) mijn systeem is eindelijk ook weer aan de praat, heb een gloednieuw moederbord ontvangen.[/size:e4d7bffec3]
Link naar reactie
[quote:f9f1e6a977="laurensbot333"]DAS NAATJE!!! :evil: ik heb hem vanochtend gekocht en ik probeerde hem erop te zetten en dat lukt dus niet toen maar de orginele er maar weer opgezet. computer aangezet en bij opstarten krijg ik de melding dat er een reactie is op mijn topic. kijk ik dus op de topic en zie ik dat ik de verkeerde heb gekocht waarop mijn reactie is toen naar de winkel terug gegaan af ik hem kon ruilen waarop ik de reactie kreeg dat ie al uit de verpakking was gehaald en hij was niet stuk. [/quote:f9f1e6a977] oops daar was ik dus al bang voor, maar ik dacht in eerste instansie dat je de arctic silencer revision 3 bedoelde (dus niet die je nu gekocht heb) Je kan idd ff kijken hoeveel je aan die koeler moet doen om um wel passend te krijgen, als dat een btje gaat kan je dat het beste doen. Anders de ATI silencer 1 kopen, is goedkoper dan de zalman, koelt beter en makkelijker te monteren.
Link naar reactie
probleem opgelost heb mijn vga cooler verkocht aan een vriend van me :D ik ga nu voor "Arctic ATI Silencer 1" deze is wel de [b:c11db49dd0]GOEDE[/b:c11db49dd0] voor mijn ati 9800pro met 128 mb?? nog een vraagje wat zijn de DB(a) van de Arctic ? Arctic ATI silencer 1 heeft de volgende Sone Geluidsproductie: 0,5 Sone wat is Sone :-? oja als je het wil weten de zalman met fan heeft op silent mode 20~22 en op normal mode 33
Link naar reactie
Sone is een eenhoud om geluid in uit te drukken, 0,5 Sone kan je ongeveer wel vergelijken met 20DB. Het is echter zo dat Sone staat voor geluid wat een constante frequentie heeft, zo kan 1000khz 30db gelijk staan aan 1 0,5 sone en 2000khz 20db ook, dit zijn overigens geen cijfers die kloppen die ik nu geef, het is maar een voorbeeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...