Ga naar inhoud

Opstart probleem Matrox Parhelia 650


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb van het weekend een nieuwe computer in elkaar geschroefd. Alles gaat goed, op één ding na. Als ik opstart heb je bij een Asus mobo een mooi plaatje, en dat wilde mijn Matroxkaart niet goed weergeven. Als hem door laat lopen is het verders qua Windows logon en Windows zelf prima. Het vervelende is dat de biosmeldingen en ook als ik in het bios zit, het beeld niet goed(lees onleesbaar) wordt weergegeven. Ik heb met een andere kaart alles gecontroleerd en dat werkte goed, en ook het bootlogo van Asus maar uitgezet in de hoop dat het dan opgelost zou zijn. Helaas, nog niet goed, hebben jullie nog een idee waar het aan kan liggen? O ja, ik heb natuurlijk de laatste bios. chipset en matroxdrivers opgehaald. Specs: P4.3.2 @ 3.36 - Asus P4C800-E Deluxe - 2x 512 Dane Elec Pc3200 @400Mhz - Matrox Parhelia 650 - Voeding: Antec 480 True Blue - 1 WD Raptor, 2X Maxtor, Pioneer A06 DVD brander, Lite-On dvdspeler -
Link naar reactie
Dit kan je met drivers e.d. niet oplossen, het beeld in de bios word namelijk weergegeven voordat er drivers e.d. worde aangestuurd. Blijkbaar wil de P650 de lage resolutie die de bios heeft niet goed weergeven. Helaas heb ik er zo geen oplossing voor, ik zou contact opnemen met je leverancier als ik jou was. Misschien dat er een bios update voor de P650 bestaat?
Link naar reactie
[quote:0f8a0a10a9="Red Dragon"]Dit kan je met drivers e.d. niet oplossen, het beeld in de bios word namelijk weergegeven voordat er drivers e.d. worde aangestuurd. Blijkbaar wil de P650 de lage resolutie die de bios heeft niet goed weergeven. Helaas heb ik er zo geen oplossing voor, ik zou contact opnemen met je leverancier als ik jou was. Misschien dat er een bios update voor de P650 bestaat?[/quote:0f8a0a10a9] Inderdaad, daar had ik dus nog niet aan gedacht. De bios geupdate van de P650 en nog wat extra kleur aanpassingen geupdate en het is in ieder geval zover dat ik een "normaal" bios heb en met opstarten alles goed te lezen is. Het Asus logo wat je bij het opstarten kan krijgen is nog steeds brak, maar die heb ik in het bios uitgezet, en ik kan er goed mee leven. Hartelijk dank voor het meedenken. Thx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...