Ga naar inhoud

Welke 21"/22" CRT monitor?


Aanbevolen berichten

[quote:ff16c9a585="<?pc>"]Hallo, ik ben geïnteresseerd in een erg grote monitor. Ik dacht dat 22" het grootst is. Welke kan ik het beste kiezen en waar moet ik op letten? Reken de prijs niet mee in het advies.[/quote:ff16c9a585]Nou, je moet erop letten of je lijntjes door het beeld irritant vind, en je moet kijken of je plat of bol wilt.
Link naar reactie
Wat ook belangrijk is, is met welke resolutie je wilt gaan werken. Voor een 22" monitor is de ergonomische resolutie 1600x1200. Kijk bij het uitzoeken van zo'n monitor op hoeveel Hz zo'n resolutie kan: Hoe hoger de Hertzen, hoe stabieler het beeld. Kijk ook naar de 'mask': hoe fijner, des te scherper het beeld. Voor een dermate grote monitor moet de dot pitch 0,25mm of minder zijn. Een aanrader is en blijft Iiyama, topmonitoren voor een zeer schappelijke prijs. En 3 jaar on-site garantie van Iiyama zelf. http://www.iiyama.nl/default.asp?SID=&NAV=236&DOC=0&PAGE=0&PARAMS=DATASHEET&PARAMS2=0&PCAT=1&PTUBE=&PROD=1836&SPCAREA=
Link naar reactie
[quote:505f8712d4="Interficior"]Nou, je moet erop letten of je lijntjes door het beeld irritant vind, en je moet kijken of je plat of bol wilt.[/quote:505f8712d4]Lijntjes door het beeld vindt ik inderdaad irritant. Ik ben er nog niet helemaal uit of het plat of bol moet worden.[quote:505f8712d4="Obi-wan-kenobi"]Wat ook belangrijk is, is met welke resolutie je wilt gaan werken. Voor een 22" monitor is de ergonomische resolutie 1600x1200. Kijk bij het uitzoeken van zo'n monitor op hoeveel Hz zo'n resolutie kan: Hoe hoger de Hertzen, hoe stabieler het beeld. Kijk ook naar de 'mask': hoe fijner, des te scherper het beeld. Voor een dermate grote monitor moet de dot pitch 0,25mm of minder zijn. Een aanrader is en blijft Iiyama, topmonitoren voor een zeer schappelijke prijs. En 3 jaar on-site garantie van Iiyama zelf. http://www.iiyama.nl/default.asp?SID=&NAV=236&DOC=0&PAGE=0&PARAMS=DATASHEET&PARAMS2=0&PCAT=1&PTUBE=&PROD=1836&SPCAREA=[/quote:505f8712d4]Wat bedoel je met ergonomische resolutie? Ik vindt toch eigenlijk een resolutie van 19xx nogwat keer nogwat wel belangrijk, want dat is de resolutie van sommig HD video materiaal. Scherp beeld vindt ik uiteraard wel belangrijk. De frequentie zal wel goed zijn: ik werk op dit moment met mijn Hansol 710P op 72 Herz (het maximum volgens Windows :P) en dat bevalt wel.
Link naar reactie
[quote:8635d0f58a="<?pc>"] Wat bedoel je met ergonomische resolutie? Ik vindt toch eigenlijk een resolutie van 19xx nogwat keer nogwat wel belangrijk, want dat is de resolutie van sommig HD video materiaal. [/quote:8635d0f58a] De ergonomische resolutie is die resolutie waarbij je met die monitor het prettigst werkt: lettertype niet te groot of te klein, en een stabiel beeld door een hoge refresh rate. Die Iiyama ondersteunt 2048 x 1536 @ 88 Hz, dus dat lijkt me ruim voldoende voor jouw eisen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...