Ga naar inhoud

nieuw systeem maar 3dmark score valt tegen-?


Aanbevolen berichten

[quote:5ae8a35f79="ric0209"]tis wel een pro want het zijn gewoon algemene drivers, en als ik dan kijk bij mijn videokaart staat er radeon 9800 pro... en zelfs al was het gewoon een normale 9800, zelfs dan zijn de kloksnelheden nog te laag! snap er niks meer van... :-?[/quote:5ae8a35f79] ff navragen waar die gekocht is :roll:
Link naar reactie
Heb je de doos nog van je videokaart of de bon? ben benieuwd wat daar op staat, misschien is het een 9800LE of SE of zo. je geeft zelf al aan dat hij niet op PRO snelheden wil draaien dus is het al vast geen PRO. Kan je een foto van de kaart nemen? Bij ATI Tool geeft hij aan dat je een 256bits kaart hebt met 8 pipelines?
Link naar reactie
nee het is een kaart die al in het systeem zat toen mijn pa het heeft gekocht, het is een Fujitsi Siemens systeem, gekocht via zijn werk. en ook daar werd duidelijk aangegeven dat het een Radeon 9800 pro 256mb was... verder kan ik nergens iets terug vinden over pipelines bij ATI tool...? maar het kan toch geen langzamere versie zijn, dan zou ie dit toch ook moeten aangeven bij apparaat beheer? [img:e5939f8251]http://img7.exs.cx/img7/8817/vreemd.jpg[/img:e5939f8251]
Link naar reactie
Het is qua pipelines en busbreedte inderdaad een 9800 PRO, maar qua core en mem speed niet. misschien een costum made fijutsi siemens kaart met langzamer geheugen of zo? zo heeft ALDI in haar pc's ook radeon 9800 kaarten met afwijkende snelheden. probeer eens de core naar 9800 pro waardes over te klokken en laat het geheugen dan eens op de snelheid staan die bij je kaart hoort (dus niet overklokken naar 9800 pro waardes) ben benieuwd wat ie dan doet.
Link naar reactie
[quote:309fbd42ae="ric0209"]als ik alleen de core overclock krijg ik artifacts bij de test... kheb dus een nep-9800 pro ? :([/quote:309fbd42ae] nee, je moet even lezen wat RD zegt, je hebt waarschijnlijk een customade radeon 9800 pro. kan best zijn dat zij die kaarten goedkoop opkopen bij ATI omdat ze niet aan hun verwachtingen voldoen ( halen immers niet de specs die een echte 9800 PRO hoort te draaien, qua mem en core speed)
Link naar reactie
Precies wat turbulence zegt, je zou de specs eens kunnen opvragen bij fijutsu Siemens. zo erg is het nu ook weer niet, dat hij 8pipelines heeft en 256bits data bus is van veel groter belang dan de core en mem speed. uiteraard is het altijd beter als die hoog zijn maar met een wat lagere core en mem heb je nog steeds een goeie kaart in handen
Link naar reactie
ok, maar ik snap 1 ding niet, ik heb inprincipe wel betaald voor een 9800 pro, en die word op de site van ati anders aangegeven, sneller dus, als ik betaal voor een 9800 pro met sneller geheugen en core en een langzamere krijg, krijg ik dus niet waar ik voor betaald heb, tenminste als ik dat niet verkeerd zie, kan ik hier niks mee? klacht indienen oid? :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...