Ga naar inhoud

mijn videokaart valt soms uit!


Aanbevolen berichten

hey ik heb een poos geleden een Asus radeon 9600xt gekocht en deze in een het asus a7n8x-e deluxe gezet. Vanaf het begin deed die kaart al raar, Hij liep niet lekker en ik kreeg vreemde strepen op mijn scherm. Toen heb ik die kaart voor rma terug gestuurt en een nieuwe gekregen.... het probleem is nog niet veranderd. Nu doet mijn kaart het soms wel en soms niet. Als hij het niet doet dan draait de fan op de kaart ook helemaal niet mee :( , dus lijkt het wel of de kaart "uit staat". De cd-speler doet het nog wel gewoon. Ik mag van mijn moeder de kaart niet in een ander computer stoppen want ze is bang dat ik dan die computer sloop. Verder is het ook vreemd dat wanneer je de kaart er uithaal en er opnieuw terug in stopt dat hij het dan soms weer wel doet, en meestal dan nog steeds niet doet. Mijn pc is ook al 2 keer naar een computerwinkel bij ons in de buurt geweest maar die de kaart en dan opnieuw in en dat begint het liedje weer van voor af aan hij doet het 1 dag en als de stroom er een tijdje af is (1 nacht) geweest en ik zet de computer weer opnieuw aan dan: stopt de kaart er weer mee. nu denk ik zelf dat misschien de aansluiting op mijn mobo kapot is :(. wat denken jullie als je dit zo hoor? hoop dat jullie een oplossing hebben:) gr
Link naar reactie
[quote:3887fc2005="AswinW"]Trekt je voeding het wel allemaal ? Wat zit er allemaal in je systeem ?[/quote:3887fc2005] ik heb een targan 380 wat voeding. verder zit er in mijn kast twee oude hardeschijfjes van bij elkaar 12 gb (kan het niet zijn volgens mij) en een cd speler en een cd brander. ook zit er een blauw neon lampje in. en een standaard fan. niets bijzonders toch? gr
Link naar reactie
[quote:b3fd32407f="zeilgekje"][quote:b3fd32407f="AswinW"]Trekt je voeding het wel allemaal ? Wat zit er allemaal in je systeem ?[/quote:b3fd32407f] ik heb een targan 380 wat voeding. verder zit er in mijn kast twee oude hardeschijfjes van bij elkaar 12 gb (kan het niet zijn volgens mij) en een cd speler en een cd brander. ook zit er een blauw neon lampje in. en een standaard fan. niets bijzonders toch? gr[/quote:b3fd32407f]Ik zou op zeker gaan, en er 1 harde schijf uittrekken (of heb je er in totaal 3?) en je bradners, en dan ook gelijk die CCFL. Als dat niets oplost, ligt het in ieder geval niet aan de voeding.
Link naar reactie
[quote:a8281aa00b="Interficior"][quote:a8281aa00b="zeilgekje"][quote:a8281aa00b="AswinW"]Trekt je voeding het wel allemaal ? Wat zit er allemaal in je systeem ?[/quote:a8281aa00b] ik heb een targan 380 wat voeding. verder zit er in mijn kast twee oude hardeschijfjes van bij elkaar 12 gb (kan het niet zijn volgens mij) en een cd speler en een cd brander. ook zit er een blauw neon lampje in. en een standaard fan. niets bijzonders toch? gr[/quote:a8281aa00b]Ik zou op zeker gaan, en er 1 harde schijf uittrekken (of heb je er in totaal 3?) en je bradners, en dan ook gelijk die CCFL. Als dat niets oplost, ligt het in ieder geval niet aan de voeding.[/quote:a8281aa00b] heb ik gedaan maakt niets uit :(. gister avond heeft hij het even gedaan een uurtje of 3 (toen heb ik need for speed underground gespeeld) en om 23.00 uur computer uitgezet. en nu 7.45 zet ik hem weer aan en doet de video kaart het niet meer :evil:. gr
Link naar reactie
Een heel vreemd probleem, waarbij misschien meerdere hardwareproblemen ten grondslag kunnen liggen. Ten eerste is daar de voeding, maar omdat je die eigenlijk al een beetje hebt getest valt die uit, temeer omdat alleen je videokaart het niet doet. Ten tweede: je moederbord zou natuurlijk ook voor de nodige onrust kunnen zorgen: AGP poort die misschien niet helemaal fris is. Misschien kun je een andere videokaart in jouw systeem proberen. Ten derde: je videokaart: vreemd dat hij het soms helemaal niet doet. Persoonlijk is het meest logische toch weer de videokaart. Eens kijken of daar weer mee terug kan. Mocht de verkoper moeilijk gaan doen, neem dan je hele pc mee om het te laten zien....
Link naar reactie
Ah... De Asus 9600XT kaart komt met de overdrive functie er standaard bij, dat wil zeggen dat hij zichzelf automatisch overklokt, naargelang er hogere prestaties gewenst zijn... Probeer dat eens uit te zetten en kijken wat er dan gebeurd? (het kan zijn dat je kast te heet wordt, van binnen, een casefan is dan misschien het overwegen waard). Edit... Cpu overclocking... Dat kan ook gewoon slaan op de processor zeg maar, heb je overklokt verder?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...